آمازون در اتحادیه اروپا با هزینه های ضد انحصاری روبرو است


آمازون هرگونه تخلف را انکار کرده و گفته است که از هزاران تجارت در اروپا پشتیبانی می کند.

در بروکسل ، آمازون در حال آماده شدن برای یک نبرد قانونی است. این تیم تیمی از وکلا و اقتصاددانان را استخدام کرده است ، از جمله چندین نفر که در گذشته اقدامات سختگیرانه تری را علیه Google و Microsoft انجام داده اند.

در بیانیه این شرکت آمده است: “ما با اظهارات اولیه کمیسیون اروپا موافق نیستیم و تلاش خود را ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که درک درستی از واقعیت ها دارد.” “هیچ شرکتی بیش از آمازون به کسب و کارهای کوچک اهمیت نمی دهد یا در حمایت از آنها در دو دهه گذشته بیشتر کار نکرده است.”

این پرونده نقش اتحادیه اروپا را به عنوان یک ناظر برجسته در صنعت فناوری تقویت می کند ، اگرچه تحقیقات گذشته توسط شرکت هایی مانند گوگل برای کاهش قدرت آنها کار چندانی نکرده است. مقامات در بروکسل می گویند بزرگترین سیستم عامل های فناوری به طور ناعادلانه از قدرت خود برای پیشی گرفتن از رقبا از طریق ابزارهایی مانند بسته بندی محصول ، هزینه های زیاد در فروشگاه های برنامه و ذخیره اطلاعات استفاده می کنند.

خانم وستاجر هشدارهایی را درباره نقش “دروازه بان” برای شرکت هایی مانند آمازون ، اپل ، فیس بوک و گوگل ایجاد کرده است. او استدلال می کند که شرکت ها به اندازه ای رسیده اند که اساساً اقتصاد خرد هستند و قوانین و سیاست هایی را با شفافیت کم تعیین می کنند که سرنوشت میلیون ها کسب و کار دیگر را که چاره ای جز پیگیری ندارند تعیین می کند.

بر اساس گزارشی از کنگره ایالات متحده که ماه گذشته منتشر شد ، حدود 2.3 میلیون خرده فروش در سراسر جهان از آمازون برای دستیابی به مشتریان استفاده می كنند ، از جمله حدود 37 درصد كه به تنها منبع درآمد خود به این شركت اعتماد می كنند. طبق گفته کمیسیون اروپا ، در اتحادیه اروپا ، آمازون اطلاعاتی در مورد 800000 فروشنده فعال با استفاده از سیستم عامل خود دارد که بیش از یک میلیارد محصول را پوشش می دهد.

خانم وستاجر هشدار داد كه بزرگترین شركتها فقط بدون قوانین سختگیرانه ضد انحصارى و مقررات جدیدى كه مانع ظهور شركتهاى جدید و نوآورى هستند ، قویتر خواهند شد.

ماه آینده انتظار می رود کمیسیون اروپا یکی از جامع ترین مقررات در صنعت صنعت فناوری را ارائه دهد. بسته این قوانین ممکن است شامل قوانینی باشد که خود ترجیح محصول را منع کرده و بزرگترین شرکتها را ملزم به اشتراک گذاری داده ها با رقبای کوچکتر می کند.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>