این فروشگاه ژاپنی 1020 سال قدمت دارد. او درباره بحران های باقی مانده اطلاعات کمی دارد.

[ad_1]

کیوتو ، ژاپن – خانواده نائومی هاسگاوا نان تست یک مغازه کوچک درخت سرو را به یک معبد قدیمی متزلزل در کیوتو می فروشند. این خانواده برای تأمین غذای تازه به مسافران خسته ای که از سراسر ژاپن می آیند تا دعا کنند تا از بیماری همه گیر دعا کنند – این کار را در سال 1000 شروع کردند.

اکنون ، با گذشت بیش از یک هزاره ، با تبخیر جریان قابل اعتماد گردشگران ، یک بیماری جدید اقتصاد پایتخت باستان را ویران کرده است. اما خانم هاسگاوا نگران امور مالی شرکت خود نیست.

مانند بسیاری از مشاغل در ژاپن ، فروشگاه خانواده او ، ایچیوا ، برای مدت طولانی – البته بیشتر از بیشتر – به تماشای آن می نشیند. ایچیوا با قرار دادن سنت و ثبات بالاتر از سود و رشد ، جنگ ها ، آفت ها ، بلایای طبیعی و ظهور و سقوط امپراتوری ها را تجربه کرد. از طریق همه اینها ، کیک های آرد برنج او ثابت مانده اند.

چنین شرکتهایی ممکن است از پویایی کمتری نسبت به سایر کشورها برخوردار باشند. اما انعطاف پذیری آنها درس های تجاری را در مکان هایی مانند ایالات متحده ارائه می دهد ، جایی که ویروس کرونا ده ها هزار نفر را به ورشکستگی مجبور کرده است.

“اگر به کتاب های درسی اقتصاد نگاه کنید ، مشاغل باید سود خود را با افزایش اندازه ، سهم بازار و نرخ رشد خود به حداکثر برسانند. اما اصول این شرکت ها کاملاً متفاوت است. “گفت: کنجی ماتسووکا ، استاد تجارت در دانشگاه ریوکوکو در کیوتو.

وی افزود: “اولویت آنها 1 پوند ادامه دارد.” “هر نسلی مانند یک دونده در یک مسابقه رله است. نکته مهم عبور باتوم است. “

ژاپن ابرقدرت تجارت قدیمی است. در این کشور بیش از 33000 نفر با حداقل 100 سال سابقه زندگی می کنند – بیش از 40 درصد از جمعیت جهان. بیش از 3100 اثر برای حداقل دو قرن. حدود 140 سال بیش از 500 سال وجود داشته است. و حداقل 19 نفر ادعا می کنند که از هزاره اول به طور مداوم کار کرده اند.

(برخی از قدیمی ترین شرکت ها ، از جمله ایچیوا ، نمی توانند به طور قطعی تاریخچه تأسیس آن را دنبال کنند ، اما مهلت آنها توسط دولت ، دانشمندان و – در مورد ایچیوا – فروشگاه ادرار رقابتی در آن طرف خیابان پذیرفته می شود.)

تجارت معروف به “شینیس” باعث افتخار و جذابیت است. دولت های منطقه ای محصولات خود را تبلیغ می کنند. کتابهای مدیریت بازرگانی رازهای موفقیت آنها را بیان می کنند. و راهنماهای کامل به آنها اختصاص داده شده است.

بیشتر این شرکت های قدیمی مانند ایچیوا ، مشاغل کوچک خانوادگی هستند که با کالاها و خدمات سنتی سرو کار دارند. اما برخی از آنها از مشهورترین شرکت های ژاپن هستند ، از جمله نینتندو که از 131 سال پیش شروع به ساخت کارت های بازی کرد و نام تجاری سس سویا Kikkoman که از سال 1917 وجود دارد.

خانم هاسگاوا گفت ، برای زنده ماندن در هزاره ، تجارت به سادگی نمی تواند سود را تعقیب کند. باید هدف بالاتری وجود داشته باشد. در مورد ایچیوا ، این یک حرفه مذهبی بود: خدمت به نمازگزاران حرم.

این نوع ارزشهای اصلی ، معروف به “kakun” یا نسخه های خانوادگی ، تصمیمات تجاری بسیاری از شرکتها را برای نسلهای مختلف هدایت می کنند. آنها از کارمندان خود مراقبت می کنند ، از جامعه حمایت می کنند و در تولید محصولی غرور آفرین تلاش می کنند.

از نظر ایچیوا ، این به معنای انجام یک کار و انجام خوب آن است – رویکردی کاملاً ژاپنی در تجارت.

این شرکت بسیاری از فرصت های گسترش را رد کرد ، از جمله درخواست اخیر Uber Eats برای راه اندازی تحویل آنلاین. موچی تنها مورد موجود در این فهرست است و اگر می خواهید چیزی بنوشید ، با ادب انتخاب چای سبز بو داده به شما پیشنهاد می شود.

در بیشتر تاریخ ایچیوا ، زنان هاسگاوا صبحانه شیرین را به همان روش درست می کردند. آنها برنج را از آب چشمه کوچکی که وارد زیرزمین فروشگاه شده بود ، آب پز کردند ، آن را به صورت خمیر کوبیدند و سپس آن را به صورت گلوله هایی درآوردند که به آرامی روی سیخ های چوبی بر روی یک هیباشی چدنی کوچک برشته شدند.

پوست کاراملی برنج با خمیر شیرین میسو شسته شده و قبل از اینکه غذای ظریف ظریف خنک شود و سفت و جویده شود ، به صورت گرم و گرم به بازدید کنندگان از حرم مطهر ارائه می شود.

ایچیوا به مدرنیته چندین امتیاز داد. اداره بهداشت محلی استفاده از چاه ها را ممنوع کرده است. دستگاه ادرار پنهان در آشپزخانه برنج را می ریزد و هر روز صبح چندین ساعت کار صرفه جویی می کند. و پس از قرن ها کار بر روی سیستم افتخار ، قیمت ثابت هر بشقاب را می گیرد ، تغییری که مدتی پس از جنگ جهانی دوم ، زمانی که کسب و کارها توجه بیشتری به امور مالی خود داشتند ، ایجاد شد.

شرکتهای ژاپنی که بیشترین دوام را داشته اند اغلب با انزجار از ریسک – که بخشی از آن بحرانهای گذشته شکل گرفته است – و انباشت ذخایر نقدی بزرگ تعریف می شوند.

این یک ویژگی مشترک در بین شرکتهای ژاپنی است و بخشی از دلایلی است که این کشور تاکنون از ورشکستگی بالای ایالات متحده در طی شیوع همه گیر جلوگیری کرده است. توموهیرو اوتا ، تحلیلگر گلدمن ساکس ، می گوید: “حتی وقتی آنها” سود می برند “، آنها هزینه های سرمایه خود را افزایش نمی دهند.

به طور خاص ، شرکت های بزرگ ذخایر قابل توجهی را حفظ می کنند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت بروز رکود اقتصادی یا بحران می توانند به صدور حقوق ادامه دهند و سایر تعهدات مالی خود را نیز انجام دهند. آقای اوتا گفت ، اما حتی شرکت های کوچکتر نیز سطح بدهی پایین و به طور متوسط ​​یک تا دو ماه هزینه عملیاتی دارند.

در صورت نیاز به پشتیبانی ، بودجه ارزان و به راحتی در دسترس است. نرخ بهره در ژاپن برای دهه ها پایین بوده است و بسته محرک دولت که در پاسخ به همه گیری ارائه شده است عملاً آنها را برای اکثر مشاغل کوچک باطل می کند.

شینیز کوچک اغلب دارای امکانات است و برای کمک به کاهش هزینه های دستمزد به اعضای خانواده متکی است و به آنها امکان می دهد پول نقد جمع کنند. هنگامی که توشیو گوتو ، استاد دانشگاه اقتصاد ژاپن ، در تابستان چندین کتاب در مورد مشاغل نوشت ، شرکتهایی را که حداقل 100 سال سن داشتند ، بررسی کردند دو سال یا بیشتر

با این حال ، این بدان معنا نیست که آنها به موقع منجمد شده اند. بسیاری از آنها در دوره 200 ساله شروع می شوند ، از قرن 17 آغاز می شود ، زمانی که ژاپن عمدتا از جهان خارج جدا شده بود ، و یک فضای تجاری پایدار را فراهم می کرد. اما در قرن گذشته ، بقا به طور فزاینده ای به معنای یافتن تعادل بین حفظ سنت ها و سازگار شدن با تغییر سریع شرایط بازار بوده است.

برای برخی از شرکت ها ، این به معنای به روزرسانی تجارت اصلی آنها است. NBK ، یک شرکت تولید مواد است که از سال 1560 شروع به ساخت قوری های آهنی می کند ، اکنون قطعات ماشین آلات با تکنولوژی پیشرفته را تولید می کند. Hosoo ، تولید کننده 332 ساله کیمونو در کیوتو ، تجارت پارچه خود را به وسایل منزل و حتی وسایل الکترونیکی گسترش داده است.

برای دیگران ، همگام شدن با اوقات دشوار است ، به ویژه کسانی مانند Tanaka Iga Butsugu ، که اساساً خود این سنت را می فروشند.

تاناکا ایگا از سال 885 کالاهای مذهبی بودایی را در کیوتو تولید کرده است. وی به خاطر آنچه رئیس جمهور نسل 72 ماساچی تاناکا به شوخی مرسدس بنز “بوتسودان” می نامد – زیارتگاه های خانگی که می توان به صدها فروخت هزاران دلار

وی گفت که بیماری همه گیر “دشوار” بوده است ، اما بزرگترین چالش هایی که شرکت وی و بسیاری دیگر با آن روبرو هستند سالخوردگی جامعه ژاپن و تغییر ذائقه است.

برخی از شرکتها تعطیل شدند زیرا مالکان نتوانستند جانشینی پیدا کنند. جایگزینی کارگران ماهر سنتی برای آقای تاناکا روزبه روز دشوارتر می شود. این تجارت تحریف شده است زیرا امروزه افراد کمتری به معابد مورد نیاز آن می روند. و خانه های جدید به ندرت با مکانی برای قرار دادن بوتسودان ساخته می شوند ، که معمولاً گوشه مخصوص خود را در یک اتاق سنتی به سبک ژاپنی با کف تاتامی و درهای کاغذ کشویی اشغال می کند.

آقای تاناکا گفت ، در مورد سنت دینی ، فضای کمی برای نوآوری وجود دارد. بسیاری از طراحی های محصولات وی تقریباً به قدمت شرکت است. وی در نظر گرفته است که چاپگرهای سه بعدی را در تجارت خود جای دهد ، اما تعجب نمی کند چه کسی اقلام ساخته شده با یک دستگاه را خریداری می کند.

ایکیوا با چنین ترسهایی سعادتمندانه آشفته می شود. خانواده بزرگ است ، مشاغل اندکی است و تنها مهارت خاصی که برای پخت ادرار لازم است تحمل زیاد به شکل گیری حباب است.

اما خانم هاسگاوا ، 60 ساله ، اعتراف می کند که گاهی فشار تاریخ فروشگاه را احساس می کند. وی گفت: اگرچه این تجارت امرار معاش نمی کند ، اما از همان کودکی به همه اعضای خانواده هشدار داده شده است که “در حالی که یکی از ما هنوز زنده است ، ما باید ادامه دهیم”.

وی افزود ، یكی از دلایل “ادامه دادن” ما “این است كه همه ما از این ایده كه یك آن را رها كنیم متنفر هستیم.”

[ad_2]

منبع: aseman-kharash.ir