بوئینگ 737 مکس توسط FAA مجاز به ازسرگیری پروازها شده است


دولت هوانوردی فدرال روز چهارشنبه راه را برای از سرگیری هواپیمای بوئینگ 737 مکس باز کرد ، 20 ماه پس از آن که زمین گیر شد پس از دو تصادف منجر به مرگ به دلیل ناسازگاری نرم افزار و خرابی های بیشمار شرکت ها و دولت ها.

این تصمیم به حماسه ویرانگر بوئینگ خاتمه می بخشد ، که میلیاردها دلار خسارت ناشی از بحران مکس را حتی قبل از شیوع ویروس کرونا به هواپیمای جهانی وارد کرده بود. رئیس آژانس استفان دیکسون روز چهارشنبه دستوری را امضا کرد که رسما زمین را بلند کند.

وی در یک پیام ویدئویی گفت: “راهی که ما را تاکنون طی کرده طولانی و طاقت فرسا بوده است ، اما از همان ابتدا گفتیم که برای رفع آن وقت می گذاریم.” من 100 درصد با خانواده ام که با او پرواز می کنند راحت هستم. »

مکس در مارس 2019 در سراسر جهان تاسیس شد ، زمانی که FAA پس از سقوط در اندونزی و اتیوپی ، باعث کشته شدن 346 سرنشین هواپیما ، به نهادهای ناظر در ده ها کشور دیگر در ممنوعیت هواپیما ملحق شد.

محققان علت این سقوط ها تعدادی از مشکلات از جمله کمبودهای مهندسی ، ضعف حاکمیت و عدم نظارت فدرال است. این نرم افزار بر اساس نرم افزاری موسوم به MCAS ساخته شده بود که برای فشار دادن خودکار بینی هواپیما در شرایط خاص طراحی شده بود و مقصر آن هر دو سقوط بود.

در ماه اوت ، FAA تعیین کرد که یک سری پیشنهادات بوئینگ – از جمله تغییر در MCAS ، آموزش خدمه پرواز و طراحی هواپیما – “به طور موثر” نگرانی های ایمنی آن را کاهش می دهد. آقای دیکسون ، خلبان سابق خطوط هوایی دلتا ، کنترل پرواز آزمایشی را در ماه سپتامبر به دست گرفت و گفت که آنچه را می بیند دوست دارد.

طی یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه ، پیش بینی اعلامیه FAA ، بستگان قربانیان هواپیمای دوم سقوط کرده ، پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی ، این س questionال را مطرح کردند که آیا بوئینگ برای رفع مشکلات ایمنی هواپیما اقدامات کافی انجام داده است یا خیر.

“هواپیمایی نباید یک فرآیند آزمون و خطا باشد. این باید مربوط به ایمنی باشد. “Naoise Ryan ، شوهرش که میک در 10 مارس 2019 در این پرواز بود ، گفت.” اگر ایمنی در اولویت نیست ، بنابراین این شرکت ها نباید در تجارت فعالیت کنند. “

دیوید کالون ، مدیر عامل بوئینگ در نامه ای به کارمندان خود ، از رفع این ممنوعیت استقبال کرد و قول داد که به طور عمدی به بازگرداندن هواپیما به کار خود ادامه می دهد و قربانیان سقوط را “هرگز فراموش نمی کند”.

وی گفت: “ما با توجه دقیق به درسهای دشوار آموخته شده از این فصل در تاریخ خود ، آنها را ارج می نهیم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین حوادثی هرگز تکرار نخواهند شد.”

اکنون که FAA دستور زمین گیر خود را لغو کرده است ، انتظار می رود تنظیم کننده های نظم در سراسر جهان این روند را دنبال کنند ، اگرچه برخی ممکن است برای انجام بازرسی های عمیق خود وقت بگذارند. این آژانس با همتایان خود در کانادا ، اتحادیه اروپا و برزیل در مورد نیازهای تجدید نظر شده آموزش خلبانی برای Max کار کرده است.

حتی در ایالات متحده نیز ممکن است ماه ها طول بکشد تا ماکس بار دیگر مسافران را حمل کند. FAA هنوز باید مراحل آموزش خلبانی را برای هر شرکت هواپیمایی ایالات متحده که با حداکثر هواپیما کار می کند ، تصویب کند ، هواپیماها باید به روز شوند و خطوط هوایی که در طی یک بیماری همه گیر دچار افت ترافیک شده اند ، ممکن است برای اقدام سریع کمی اضطراری باشند.

ماه گذشته ، داگ پاركر ، مدیر عامل هواپیمایی آمریكا خطوط هوایی آمریكا ، بنا به دعوت سرمایه گذاران پیش بینی كرد كه اگر این سفارش در نوامبر انجام شود ، این شركت پروازهای ماكس را تا پایان دسامبر از سر نخواهد گرفت.

شرکت هواپیمایی یونایتد روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار دارد پس از 1000 ساعت کار با هر هواپیما و “تجزیه و تحلیل دقیق فنی” ، پرواز با مکس را در سه ماهه اول سال آینده آغاز کند. شرکت هواپیمایی ساوت وست گفت که انتظار ندارد پروازها را تا سه ماهه دوم از سر بگیرد.

انجمن خلبانان خط هوایی ، که نمایندگی نزدیک به 60،000 خلبان در آمریکای شمالی ، از جمله یونایتد و دلتا ، در بیانیه ای اعلام کرد که هنوز در حال بررسی تغییرات رویه های آموزشی است ، اما اصلاحات مهندسی پیشنهادی “قابل اعتماد و موثر” هستند. م componentلفه ای که منجر به بازگشت ایمن به سرویس شود. “

تصمیم FAA برخی عدم اطمینان را برطرف می کند زیرا بوئینگ به دنبال بازگرداندن اعتبار خود ، شروع به اجرای سفارشات طولانی مدت برای Max و کاهش سرعت شدید در تجارت ناشی از همه گیر است.

در این سال ، این شرکت پس از گزارش سفارش هایی که لغو یا احتمالاً خراب شده اند ، بیش از 1000 سفارش ، بیشتر به Max ، از دست داده است. قراردادهای هواپیما معمولاً به خریداران این امکان را می دهد که در صورت تأخیر در تحویل ، شرایط را لغو یا مجدداً مذاکره کنند و به اضطراری بوئینگ برای از سرگیری تحویل هواپیما افزود. هنوز هم ، این شرکت بیش از 4200 سفارش عقب مانده دارد که بیشتر آنها برای Max است.

این هواپیمای تک چرخ آخرین هواپیمای خطوط بوئینگ 737 است که اسب کاری برای این صنعت است و به طور گسترده ای توسط شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان برای مسافت های کوتاه و متوسط ​​مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال Southwest ، بیش از 730 هواپیما دارد که همگی نسخه های 737 ، از جمله 34 هواپیمای Max هستند. سفارش این شرکت هواپیمایی بیشتر است ، اما مدیر عامل آن گری کلی این هفته گفت که Southwest برای گسترش ناوگان خود عجله ندارد.

برای دهه ها ، بوئینگ به تدریج رویکرد 737 را در پیش گرفت و به جای ایجاد مدل جدید ، ترجیح داد هواپیما را ارتقا دهد. این استراتژی دارای مزایایی از جمله کاهش نیاز به آموزش مجدد پرهزینه خلبانان بود. اما این امر منجر به طراحی وصله ای نیز شده است که گاهی اوقات نیاز به دور زدن دارد. وقتی موتورهای بزرگتر و کارآمدتری به هواپیما اضافه می شوند ، باعث خم شدن ماکس در حین مانورهای خاص می شوند. MCAS – برای سیستمی برای افزایش قدرت مانور – برای خنثی کردن این برنامه ریزی شده است.

در هر دو تصادف ، سنسورهای معیوب با فعال کردن نرم افزار ، هواپیماها را به زمین می فرستند در حالی که خلبانان سعی در بلند کردن آنها داشتند. در گزارشی در ماه سپتامبر ، دموکراتها از کمیته حمل و نقل و زیربناهای ساختمانها گفتند که اسناد داخلی بوئینگ نشان می دهد که نگرانی کارمندان در مورد MCAS رد شده یا به اندازه کافی برطرف نشده است. این گزارش و یکی از بازرسان کل وزارت حمل و نقل ، بوئینگ را متهم می کند که FAA را با کم اهمیت جلوه دادن پیچیدگی MCAS ، گمراه کرده است ، شاید برای جلوگیری از آموزش هزینه های خلبانی.

کمیسیون داخلی همچنین عملکرد آژانس را در اختصاص برخی از توابع صدور گواهینامه به کارمندان شرکتهایی که کنترل می کند نقض کرد.

روز سه شنبه ، اتاق یک لایحه دو طرفه را تصویب کرد که هدف آن تغییر رویه های صدور گواهینامه FAA و نیاز به یک گروه متخصص برای بررسی فرهنگ ایمنی بوئینگ است. انجمن خلبانان هواپیمایی با تشویق این قانون ، گفت: این قانون تغییرات بسیار لازم در روند صدور گواهینامه را شامل می شود.

بوئینگ در حال پایان یافتن یک سال وحشتناک است. بیماری همه گیر به مشتریان شرکت های هواپیمایی خود صدمه زده و منجر به اخراج افراد در صنعت شده است. بوئینگ پیش بینی می کند در سال 2021 با نیروی کار جهانی حدود 130،000 نفر شروع شود ، تقریباً 19 درصد کمتر از اوایل سال جاری. همچنین ، نگرانی های کیفی باعث کندی تحویل کالا به 787 دریم لاینر آن شده است.

و با وجود این ، با وجود بحران های مضاعف مکس و همه گیر ، امید وجود دارد. لغو سفارشات حداکثر ممکن است دشوار باشد. برخی از شرکت های هواپیمایی ، مانند Southwest ، به شدت به هواپیماهای بوئینگ اعتماد می کنند ، و تغییر کاربری به تولید کننده اصلی دیگر ، ایرباس را دشوار می کند. و حداکثر صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری و سوخت را فراهم می کند که کاهش آن برای برخی از افراد دشوار است ، به ویژه هنگامی که مشتریان شرکت های بزرگ برای کاهش اثر کربن خود به شرکت های هواپیمایی فشار می آورند.

سهام بوئینگ در ماه جاری بیش از 40 درصد افزایش یافت ، با تشویق سرمایه گذاران با اخبار Pfizer و Moderna که به نظر می رسد واکسن ویروس کرونا بسیار تولید شده است.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>