بوئینگ 737 مکس دوباره پرواز خواهد کرد. آنچه در اینجا باید بدانید اینجاست


پس از سقوط بیش از 20 ماه از سقوط هواپیما در اندونزی و اتیوپی که منجر به کشته شدن 346 نفر شد ، اداره هواپیمایی فدرال ممنوعیت بوئینگ 737 مکس را لغو کرد و به هواپیما اجازه داد پس از فرود بیش از 20 ماه به آسمان بازگردد.

این یک لحظه مهم برای بوئینگ است که هم از زمین گیر شدن و هم از تأخیر در مسافرت های جهانی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا متحمل خسارات زیادی شده است. حداکثر یک طرفه ، حداکثر تا 230 صندلی ، تا زمانی که زمین گیر نشود ، در مسیرهای مسافت کوتاه و متوسط ​​اسب کار بود. اما رفع این ممنوعیت چندین س aboutال را در مورد آینده ایجاد می کند.

بیشتر مسافران به زودی با مکس روبرو نخواهند شد.

FAA هنوز مراحل آموزش خلبانی را برای خطوط هوایی ایالات متحده که با حداکثر هواپیما پرواز می کنند تصویب نکرده است. هواپیماها باید با نرم افزار و سیم کشی جدید به روز شوند. و شرکت های هواپیمایی متأثر از افت شدید سفر انگیزه زیادی برای اقدام فوری ندارند.

خطوط هوایی آمریکا پیش بینی می شود اولین هواپیمایی باشد که با مکس پرواز می کند و قصد دارد از 29 دسامبر تا 4 ژانویه از هواپیما برای پروازهای بین المللی فرودگاه میامی و فرودگاه لا گاردیا در نیویورک استفاده کند. مطابق نامه مدیران اجرایی ایالات متحده به کارمندان ، این شرکت هواپیمایی قصد دارد در ماه ژانویه خدمات خود را افزایش دهد و حداکثر 36 پرواز را از میامی در یک روز انجام دهد.

هواپیمایی یونایتد می گوید که انتظار می رود با پیش بینی بیش از 1000 ساعت کار در هر هواپیما ، آموزش مجدد خلبانان و نتایج پروازهای آزمایشی و تجربیات خود ، استفاده از Max را در سه ماهه اول 2021 آغاز کند.

و خطوط هوایی جنوب غربی، یک مشتری بزرگ بوئینگ که ناوگان 737 دستگاهی خود را اداره می کند ، گفت که بازگشت هواپیمای 34 مکس خود به سرویس حتی بیشتر طول می کشد. در نامه ای به کارمندان ، مدیر عامل شرکت هواپیمایی گری کلی گفت که Southwest پرواز مکس را تا سه ماهه دوم سال جدید نخواهد داشت – و این تا زمانی که او و بسیاری از مدیران ارشد دیگر در هواپیما پرواز کنند.

خطوط هوایی آلاسکا در صورت درخواست ده ها هواپیمای ماکس وجود دارد و انتظار می رود اولین هواپیما را در ژانویه دریافت کند و سرویس آن از مارس آغاز شود.

Delta Air Lines ، دیگر خط هوایی بزرگ ملی ، Max کار نمی کند.

لغو ممنوعیت پرواز با ماکس پس از نزدیک به دو سال کنترل فشرده هواپیما در مطبوعات ، کنگره ، FAA و مقامات هواپیمایی در سراسر جهان صورت می گیرد.

استفان دیکسون ، رئیس FAA و خلبان سابق شرکت هواپیمایی ، کنترل های پرواز آزمایشی را در ماه سپتامبر بر عهده گرفت و گفت که آنچه را می بیند دوست دارد. پس از توقف زمین FAA ، وی اظهار اطمینان کرد که تغییرات پیشنهادی هواپیما هرگونه نگرانی ایمنی را برطرف می کند.

وی در یک پیام ویدئویی گفت: “راهی که ما را تاکنون طی کرده طولانی و طاقت فرسا بوده است ، اما از همان ابتدا گفتیم که برای رفع آن وقت می گذاریم.” من 100 درصد با خانواده ام که با او پرواز می کنند راحت هستم. »

قبل از اینکه هواپیما دوباره پرواز کند ، نرم افزار پردازنده معروف به MCAS ، که متهم است در هر دو سقوط هواپیما را به پایین فشار می دهد ، تعمیر می شود و خلبانان دوباره آموزش می بینند. به عنوان مثال ، هر خلبان از جنوب غربی در یکی از 9 شبیه ساز Max 737 شرکت هواپیمایی آموزش می بیند.

اتحادیه خلبانان خط هوایی ، اتحادیه ای که نمایندگی نزدیک به 60 هزار خلبان در آمریکای شمالی ، از جمله دلتا و یونایتد را اعلام می کند ، با ابراز اطمینان از تغییراتی که FAA انجام داده است ، در بیانیه ای گفت که این گروه “معتقد است راه حل های مهندسی پروازها را ثابت می کنند. سیستم های حیاتی هواپیما قوی هستند و جز component موثری هستند که منجر به بازگشت ایمن به سرویس 737 Max می شوند. “

شکی نیست که بسیاری از مسافران تمایلی به پرواز با هواپیمای مکس نخواهند داشت ، اما بسیاری از کارشناسان می گویند که بازگرداندن اعتماد به نفس مدت زیادی طول نمی کشد.

شرکت های هواپیمایی آمادگی نشان دادن ایمنی هواپیما را دارند و به مشتریان اطمینان می دهند که آمادگی آن را بررسی می کنند. یونایتد گفت که “آموزش خلبانان اضافی ، پروازهای آزمایشی متعدد و تجزیه و تحلیل فنی کامل برای اطمینان از آماده بودن هواپیما برای پرواز” را انجام خواهد داد.

اما همه گیری مقداری از فشار را برای پرواز سریع هواپیما آزاد کرد – و فرصتی ایجاد کرد. با تعداد بسیار کمی از مسافران ، شرکت های هواپیمایی می توانند به راحتی و بدون از دست دادن تجارت زیاد ، جت را به داخل بیاورند و به آنها فرصت می دهند تا به مسافران مردد نشان دهند که هواپیما می تواند بدون حادثه پرواز کند. و تحلیلگران بر این باورند که چند ماه بدون مشکلات اساسی راهی طولانی برای رفع هرگونه شک و تردید خواهد بود.

اگر گذشته راهنما باشد ، ممکن است حق با آنها باشد. در سال 2013 ، بوئینگ 787 Dreamliner به دلیل سیگار کشیدن باتری های لیتیوم یون در دو حادثه جداگانه به مدت چهار ماه در سراسر جهان زمین گیر شد. مسافران برای مدتی از پرواز با هواپیما عصبی بودند ، اما بوئینگ توانست به سرعت از بحران عبور کند و اکنون Dreamliner برای مسیرهای بین المللی که توسط بسیاری از خطوط هوایی اداره می شود ، ضروری است.

تصمیم FAA راه پرواز شرکت های هواپیمایی با ماکس در ایالات متحده را روشن می کند ، اما سایر مقامات هواپیمایی قبل از اینکه بتوانند در جاهای دیگر فعالیت کنند ، مجبور به تصمیم گیری مشابه هستند. انتظار می رود که بسیاری از آنها به سرعت از این امر پیروی کنند ، اما برخی از آنها ممکن است برای تحمیل نیازهای خود وقت بگذارند.

وزیر حمل و نقل کانادا ، مارک گارنو گفت که آژانس وی هنوز در حال بررسی خود است.

وی گفت: “ما انتظار داریم این روند خیلی زود پایان یابد.” “با این حال ، بین آنچه FAA امروز تصویب کرده و آنچه کانادا برای اپراتورهای خود نیاز دارد ، تفاوت هایی وجود خواهد داشت.”


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>