بینندگان عزیز Quip Angers بینندگان چینی و یک فیلم در حال دور شدن است


در صحنه ای از فیلم که بخشی از مخاطبان چینی را لرزاند ، دو سرباز آمریکایی یک شوخی عجیب دارند.

“به زانوهای من نگاه کن!” هنگامی که سوار عقب باز یک وسیله نقلیه نظامی می شد ، سربازی با بازی جین آو-یئونگ ، رپر سینوایی آمریکایی معروف به MC Jin ، فوران کرد. “این چه نوع زانوهایی است؟”

لحظه ای بعد ، او به س questionال خودش پاسخ می دهد: “Chi-nese”.

این صحنه در چین ، یکی از بزرگترین بازارهای فیلم در جهان و بعد از همه گیری که سینماهای جهان را تعطیل کرد ، شاید مهمترین باشد ، سر و صدا ایجاد کرد.

فیلم “شکارچی هیولا” ، فیلمی اکشن و مبتنی بر یک بازی ویدیویی محبوب ، توسط توزیع کننده خود از سینماهای چین بارگیری شد و قول داد که صحنه قطع شود.

منتقدان در چین نوشتند این گفتگو توهین آمیز است ، و آن را به عنوان تمسخر نژادپرستانه در زمین بازی خواندند ، که کثیف بودن افراد با نژاد آسیایی را نشان می دهد.

روز یکشنبه ، شرکت آلمانی کنستانتین فیلم که تهیه کننده فیلم است ، از تماشاگران عذرخواهی کرد.

در این بیانیه آمده است: “به هیچ وجه قصد تبعیض ، توهین یا توهین به هیچ یک از میراث چین وجود نداشت.”

این شرکت گفت: “به نگرانی های ابراز شده توسط مردم چین گوش داده و خطی را که منجر به این سو mis تفاهم سهوی شده است ، حذف کرده است.”

“شکارچی هیولا” جمعه ، سه هفته قبل از تاریخ اکران آمریکا در 25 دسامبر در چین اکران شد. اما در پایان آخر هفته ، بلیط ها دیگر نمی توانند در Maoyan ، یک برنامه بلیط چینی پیدا شوند.

همچنین این فیلم توسط سونی پیکچرز و تنسنت ، شرکت اینترنتی اینترنت چینی با حضور فزاینده در فیلم ها تولید شده است. آنها همچنین به درخواست های نظر پاسخ ندادند.

سرنوشت “شکارچی هیولا” قدرت رو به رشد چین در صنعت فیلم را نشان می دهد. طبق آمارهای دولت سال گذشته نزدیک به 10 میلیارد دلار بلیط فروخته است و کارشناسان صنعت پیش بینی می کنند به زودی بازار آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار جهان پشت سر بگذارد.

همه گیری جهانی روند را تسریع کرده است. سینماهای چین به تدریج بازگشایی شدند زیرا این کشور حاوی ویروس کرونا در مرزهای خود است. برعکس ، در ایالات متحده ، استودیوها قصد دارند با گسترش عفونت ها و افزایش مرگ و میر ، فیلم ها را از طریق خدمات پخش جریانی پخش کنند.

با این حال ، چین می تواند یک بازار پیچیده باشد. در حالی که علاقه مندان به سینما او عاشق ترانسفورمرها و دیگر فیلم های آمریکایی با بودجه بالا هستند ، این استودیو باید سانسور شدید پکن ، تمایل به ایجاد یک صنعت فیلم سازی داخلی و اختلافات فرهنگی را که می تواند مخاطبان را کنار بگذارد یا آنها را آزار دهد ، مدیریت کند.

استودیوهای بزرگ با شرکای چینی همکاری کردند و نقش های خود را با بازیگران محلی پاشیدند ، اما تلاش همیشه پاداش ندارد. در سال 2017 ، منتقدان دیوار بزرگ ، یک فیلم اکشن با بازی مت دیمون ، را به سفیدپاشی متهم کردند. آنها گفتند که در فیلم های دیگر ، بازیگران آمریکایی-چینی به عنوان افکار واهی در صحنه ها کنار گذاشته شدند.

یافتن مخاطب چینی به ویژه با گسترش احساسات ملی گرایی به صورت آنلاین که گاهی توسط رسانه های رسمی چین تقویت می شود ، بسیار دشوار شده است. شرکت های دیگر از جمله مرسدس بنز و هتل های زنجیره ای ماریوت نیز پس از انتقاد منتقدان آنلاین یا رسانه های دولتی از تبلیغات یا اقدامات دیگر آنها ، مجبور به عذرخواهی از چین شدند.

یک منتقد سینما در چین برای ویبو نوشت: “مخاطبان چینی تحمل چشمان خود را ندارند و کسانی که می خواهند پول در بیاورند باید آن را بسنجند.”

دیگری می نویسد: “آنچه مردم را عصبانی می کند این است که خارجی ها از پول سرمایه گذاری چینی برای ساختن فیلم برای توهین به شما استفاده می کنند.”

کوین کاریکو ، مدرس ارشد مطالعات چین در دانشگاه موناش در ملبورن ، استرالیا ، اظهار داشت: این تفسیر نمونه ای از ملی گرایی رو به رشد و بیش از حد چین است که با توجه به گفته های حزب کمونیست چین مبنی بر اینکه “خارجی ها به چین احترام نمی گذارند” تقویت می شود.

وی گفت: “جهش های زیادی با منطق و ارتباطات وحشی وجود دارد که به نظر می رسد منشا توهین در اینجا باشد ، زیرا تا آنجا که من می توانم بگویم این فقط یک شوخی احمقانه است یا بازی با کلمات.”

برخی از منتقدان آنلاین زیرنویس های چینی را به عنوان اثبات اینکه حداقل شخصی که در تولید فیلم انگلیسی زبان شرکت دارد صحنه را مشکل ساز می دانند. زیرنویس های چینی کلمه “Chi-nese” را با “طلا” جایگزین کرده اند ، که در آن برخی سعی در یافتن یک جناس دشوار برای ترجمه داشته اند. طبق یک ضرب المثل چینی ، مردانی که “طلا زیر زانو” استعاره دارند ، دیگران را تعظیم نمی کنند و اطاعت نمی کنند.

طبق گزارش هالوود ریپورتر ، طبق گفته شکارچی هیولا ، بودجه اولیه حدود 60 میلیون دلار است. میلا جوویچ در آن به عنوان رهبر تیمی از سربازان نخبه ظاهر می شود که به نوعی به سرزمینی پر از حیوانات وحشی منتقل شده است. تونی جا ، یک ستاره اکشن تایلندی ، شخصیت اصلی را بازی می کند که سعی می کند به آنها کمک کند تا زنده بمانند.

امبر وانگ و کریستوفر باکلی در این گزارش همکاری داشتند.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>