جنرال موتورز در حال جاه طلبی های خود در مورد خودروهای الکتریکی است

[ad_1]

طی چند سال گذشته ، تسلا نه تنها بر بازار اتومبیل های الکتریکی تسلط یافته است ، بلکه تصور سرمایه گذاران را نیز تسخیر کرده است – پدیده ای که ارزش بازار خود را به ارتفاعات استراتوسفر افزایش داده است ، اگرچه اکنون فقط سودهای مداوم را کسب کرده است.

حال جنرال موتورز در حال برنامه ریزی برای افزایش کلی تسلا در فروش خودروهای الکتریکی و جذب سرمایه گذاران است.

روز پنجشنبه ، این خودروساز در ارائه به تحلیل گران مالی گفت که در حال تسریع در برنامه های معرفی اتومبیل های الکتریکی و کامیون ها طی 5 سال آینده است و انتظار می رود تا سال 2025 27 میلیارد دلار هزینه کند ، در مقایسه با بودجه قبلی 20 میلیارد دلار.

مری تی بارا ، مدیر عامل شرکت ، در کنفرانسی که به میزبانی بارکلیز کپیتال برگزار شد ، گفت: “ما آماده هستیم تا در وسایل نقلیه الکتریکی رهبری را برقرار کنیم.” “اتومبیل های برقی برای رشد تجارت ما و ایجاد ارزش برای سهامداران کلیدی هستند.”

خانم بارا گفت كه GM قصد دارد 30 مدل الكتريكي را تا سال 2025 در سراسر جهان معرفي كند ، حدود 10 مدل بيشتر از آنچه قبلاً نشان داده بود. بیست در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. از جمله اولین خودروهای الکتریکی هامر ، قرار است در اواخر سال آینده به نمایشگاه ها برسد. وی گفت ، یک SUV کادیلاک به نام Lyriq اکنون باید در سه ماهه اول سال 2022 ظاهر شود ، نه ماه زودتر از حد انتظار.

مدل های دیگر شامل پیکاپ برقی و SUV برای برند شورولت و همچنین مدل های دیگر با قیمت های مختلف خواهد بود.

خانم بارا گفت: “تغییرات آب و هوایی واقعی است و ما می خواهیم بخشی از راه حل باشیم.” “ما به عنوان یک تیم مدیریتی مصمم هستیم که برای سرعت بخشیدن به انتقال به اتومبیل های الکتریکی ، حتی سریعتر حرکت کنیم”

طی پنج سال گذشته ، جنرال موتورز ، فورد موتور ، فولکس واگن و دیگران در تلاش برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی جذاب و مقرون به صرفه بوده اند ، در حالی که با جلوتر رفتن تسلا با حسادت و تحسین تماشا می کنند. تسلا قصد دارد در سال جاری نزدیک به 500000 خودروی الکترونیکی بفروشد ، که بسیار بیشتر از سایر رقبا است و در حال ساخت کارخانه هایی در آلمان و تگزاس است که می تواند رشد بیشتر را تحریک کند.

در این مسیر ، تسلا پیگیری مشتاقانه طرفداران و سرمایه گذاران را تقویت کرده است ، آنها با خرید سهام شرکت به آنها پاداش داده اند. روز پنجشنبه ، ارزش تسلا 472 میلیارد دلار ارزیابی شد که از رقبای قدیمی تر ، بزرگتر و سودآورتر پیشی گرفته است. در سه ماهه سوم ، جنرال موتورز 4 میلیارد دلار سود و تسلا فقط 331 میلیون دلار سود کسب کردند ، اما ارزش بازار GM تنها 62 میلیارد دلار است.

این مدت طولانی باعث ناامیدی خودروسازان سنتی شده و تلاش های فزاینده ای را برای جبران این امر برانگیخته است. فورد گفت كه 5/11 میلیارد دلار برای وسایل نقلیه الكتریكی برای یك دوره 5 ساله منتهی به سال 2022 هزینه خواهد كرد. فولكس واگن اخیراً گفته است كه برای 5 سال آینده 73 میلیارد دلار برای برق رسانی هزینه خواهد كرد.

طی چند ماه آینده ، فورد قصد دارد فروش مدل اصلی خود را در فشار EV خود ، SUV قابل شارژ به نام موستانگ آغاز کند. VW اوایل سال آینده یک SUV برقی به نام ID4 را معرفی خواهد کرد.

بی ام و ، تویوتا ، نیسان ، فیات کرایسلر و دیگران نیز سرمایه گذاری های قابل توجهی در اتومبیل های برقی انجام می دهند

خانم بارا گفت که این شرکت انتظار دارد که باتری های ماژولار Ultium خود تا 450 مایل قبل از نیاز به شارژ مجدد را فراهم کنند. در اوایل سال جاری ، جنرال موتورز گفت حداکثر مسافت پیموده شده در حدود 400 مایل خواهد بود.

جنرال موتورز امیدوار است که بسته های باتری را برای سایر خودروسازان تولید کند و برای تهیه هوندا موتور همکاری کرده است. داگ پارکس ، معاون اجرایی جنرال موتورز گفت: “این مقیاس می تواند یک مزیت رقابتی باورنکردنی به ما بدهد.”

جنرال موتورز در حال ساخت یک کارخانه در نزدیکی لردستاون ، اوهایو ، برای تولید بسته های از اولتیم است. هفته گذشته ، این شرکت گفت كه هدفش استخدام حدود 3000 مهندس برق و نرم افزار برای حمایت از تلاش های خود برای خودروهای الكتریكی است.

آقای پارکس گفت: “ما می خواهیم در این فضا رهبری کنیم.” “ما فکر می کنیم صنعت در حال تغییر است و شما برای اداره آن باید از دیگران بهتر باشید.”

اگرچه تسلا “یک جهش خوب” انجام می دهد و تعدادی از شرکت های نوپا روی خودروهای الکتریکی متمرکز شده اند ، اما وی گفت: “ما از رهبری خود دست نخواهیم کشید.”

[ad_2]

منبع: aseman-kharash.ir