در یک سال بدون نمایشگاه های تجاری ، آلمان کار را دشوار می کند


مدیران تشییع جنازه باید منتظر جلسه بزرگ خود باشند. سازندگان اسباب بازی ، اسب سواران و وگان ها نیز همینطور.

همه این گروه ها و بسیاری از افراد دیگر قرار بود در ماه های اخیر نمایشگاه های تجاری در آلمان برگزار شود. اما این آیین ها در زندگی تجاری ، فرصتی برای افراد برای انجام معاملات ، بررسی رقابت و برقراری ارتباط با سایر افراد در همان حوزه زندگی است ، در بحران هستند.

لغو گسترده نمایشگاه ها برای هتل ها ، رستوران ها و رانندگان تاکسی در سراسر جهان ، به ویژه در آلمان ، فاجعه است. این کشور دارای 4 مورد از 10 بزرگترین خرده فروشی در جهان است که بیش از هر کشور دیگری است.

نمایشگاه های تجاری حداقل از قرون وسطی که بازرگانان در شهرهایی مانند لایپزیگ برای تجارت شراب ، پوست ، غلات و شایعات جمع می شدند ، نقشی اساسی در زندگی اقتصادی آلمان داشته اند. اولین نمایشگاه هانوفر در سال 1947 ، ویترین ابزارهای ماشین آلات و سایر کالاهای صنعتی ، به عنوان نقطه عطفی در رنسانس اقتصادی آلمان پس از جنگ جهانی دوم شناخته شد. این نمایشگاه بیش از 700000 مشتری بالقوه از سراسر جهان را به خود جلب کرد و به ارتباط مجدد آلمان با اقتصاد بین المللی کمک کرد.

همه گیری ، برگزارکنندگان را مجبور کرد در نمایشگاه هانوفر امسال ، و همچنین ده ها رویداد کوچکتر مانند VeggieWorld در مونیخ ، نمایشگاه بین المللی اسباب بازی نورنبرگ و اسب و شکار در هانوفر ، دست به جیب بزنند.

طبق یک موسسه تحقیقاتی Ifo در مونیخ ، در یک سال خوب ، نمایشگاه ها 28 میلیارد یورو یا 33 میلیارد دلار درآمد برای مراکز کنگره آلمان ، هتل ها ، رستوران ها ، خطوط هوایی و ارائه دهندگان خدمات مختلف ایجاد می کنند.

این درآمدها عمدتاً تبخیر شده و ضررهای دیگری نیز به وجود آمده است که کمی کردن آنها غیرممکن است: سفارشات هرگز گرفته نشده اند ، مشارکت ها هرگز شکل نگرفته اند ، ارتباطات جدیدی هرگز برقرار نشده است.

یان لورچ ، مدیرعامل Vaude ، تولید کننده آلمانی تجهیزات و پوشاک در فضای باز که به طور معمول در نمایشگاه صنعت ورزشی ISPO در مونیخ و نمایشگاه دوچرخه سواری Eurobike در فردریش شافن آلمان شرکت می کند ، گفت: “آنها ویترین هستند.”

آقای لورچ گفت که نمایشگاه ها علاوه بر راهی برای ملاقات با خرده فروشان ، فرصتی برای یادگیری در مورد موضوعاتی از جمله آخرین نرم افزارهای زنجیره تأمین بودند. وی گفت: “شما در مدت زمان کوتاهی با افراد زیادی ملاقات می کنید.” “شما چیزهایی را یاد می گیرید که در غیر این صورت نمی دانستید.”

این کنوانسیون ها عامل محرک رشد اقتصادی جهانی دست کم گرفته شده و حدود 1.3 میلیون شغل را تشکیل می دهند. طبق اعلام انجمن جهانی صنعت نمایشگاه در پاریس ، نمایشگاه های تجاری در سال 2018 137 میلیارد دلار درآمد کسب کردند ، همانطور که جنرال موتورز نیز درآمد کسب کرد.

اما درآمد امسال پس از لغو رویدادهایی مانند کنگره جهانی موبایل (که در سال 2019 بیش از 100000 بازدید کننده را به خود جلب کرد) در بارسلونا ، اسپانیا یا نمایشگاه بین المللی اتومبیل آمریکای شمالی در دیترویت (که بیش از 750،000 نفر را به خود جلب کرد) ، دو سوم کاهش یافت.

بعضی از نمایشگاه ها وقتی که همه گیرها باعث می شدند اجتماعات زنده غیرمناسب باشد ، به صورت آنلاین جابجا شدند. پس از لغو Leben und Tod ، یا زندگی و مرگ ، یک مراسم خاکسپاری که معمولاً در فرایبورگ آلمان برگزار می شود ، برگزارکنندگان به اینترنت روی آوردند. آنها ارائه سخنرانی های زنده با موضوعاتی مانند “ترس از مرگ” و “آماده شدن برای مراسم تشییع جنازه: کدام کفش برای سفر آخر؟”

اما رویدادهای مجازی هتل ها یا رستوران ها را پر نمی کند یا شغل هایی را برای نجارانی فراهم نمی کند که اغلب نمایشگاه های شرکتی پیچیده ای را می سازند که هزینه آن به راحتی یک خانه است.

یان کالبفلیش ، مدیرعامل FAMAB ، سازمانی که نمایندگی شرکت های طراحی صفحه نمایش ، کترینگ و سایر ارائه دهندگان خدمات را دارد ، گفت: “بسیاری از شرکت ها در آستانه ورشکستگی هستند.” وی گفت ، برنامه های کمک دولت برای مشاغل کوچک ، “اگر فروش شما 30 درصد کاهش یابد ، اما اگر 80 درصد کاهش یابد ، کمک خواهد کرد.”

در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد حتی پس از در دسترس بودن واکسن ، بیماری همه گیر می تواند جای زخم های ماندگاری را در صنعت نمایشگاه به جا بگذارد. نمایشگاه اتومبیل ژنو در آخرین لحظه ماه مارس لغو شد و سازمان دهندگان این رویداد را برای سال آینده لغو کرده اند. آینده این نمایشگاه که زمانی یکی از رویدادهای مهم تقویم خودرو بود ، نامشخص است ، تا حدی به این دلیل که شرکت های خودروساز شروع به تعجب کرده اند که آیا این نمایشگاه ارزش هزینه قابل توجهی را دارد که هزینه آن می تواند میلیون ها دلار برای خودروسازان بزرگ باشد.

نگرانی بزرگ صنعت نمایشگاه این است که شرکت ها در می یابند که بدون نمایشگاه می توانند این کار را انجام دهند. مانند هر کسی که تا به حال در یک جلسه شرکت کرده باشد ، او می داند که می تواند ماراتن های شرکت ها را برای جلسات سریع که کمبود خواب و نوشیدن طولانی مدت و غذای بد دارند ، خسته کند.

“نوشیدن زیاد است. شما با قهوه و پانینی برشته شده زندگی می کنید. “، کریستوف مگنوسون ، نویسنده داستان که یکی از شرکت کنندگان دائمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ، مهمترین رویداد صنعت نشر است ، گفت. “پس از آن همه بیمار هستند.”

مطالعه موسسه Ifo نشان داد که تقریبا نیمی از شرکت های آلمانی با حداقل 500 کارمند می خواهند هزینه نمایشگاه ها را کاهش دهند و جلسات بیشتری را به صورت آنلاین برگزار کنند. اما هورست پنزکوفر ، اقتصاددان این مituteسسه ، گفت که نمایشگاه های تجاری همچنان برای شرکت های کوچکتری که توانایی خرید و فروش تجارت بین المللی را ندارند مهم است.

نیکولای شنور ، مدیر عامل شرکت تولید کننده عینک عینک لیندبرگ ، گفت که این شرکت پس از لغو تقریباً تمام نمایشگاه های صنعتی در ایالات متحده ، اروپا و آسیا ، در حال ارائه نمایش های آنلاین برای نمایش آخرین طرح های خود است. اما وی اظهار امیدواری کرد که به زودی از سر گرفته شود.

آقای شنور گفت: “برای شرکت های کوچک و متوسط ​​دریچه ای به سمت جهان هستند.” “اگر آنها را نداریم ناراحت می شوم.”

اگر برگزارکنندگان تعداد بازدید کنندگان را محدود کنند و اقدامات دیگری را برای جلوگیری از آلودگی انجام دهند ، مقامات آلمانی اجازه می دهند نمایشگاه های تجاری در بیشتر سال برگزار شود. اما بیشتر رویدادها به هر حال به دلیل محدودیت در سفر لغو شد که باعث دلسرد شدن بازدیدکنندگان از خارج از کشور شد. بسیاری از غرفه داران مایل به صرف هزینه برای آماده شدن برای رویدادهای لحظه آخری نبودند ، اتفاقی که در چندین مورد رخ داد.

آخرین محدودیت های مسدود کردن در آلمان ، که از اول نوامبر اجرا شد و تا دسامبر ادامه داشت ، شامل تقریباً ممنوعیت کامل نمایشگاه ها است که صنعت را بسیار تحت تأثیر قرار داده است. حداقل یک استثنا وجود داشت – یک نمایشگاه در Erfurt به نام Pro.vention. این شرکت شامل شرکت های ضدعفونی کننده ، تصفیه کننده هوا و سایر محصولات برای مقابله با بیماری همه گیر است.

مایکل کیناست ، مدیر عامل شرکت Messe Erfurt ، نمایشگاه شهر ، گفت اینها دقیقاً همان شرکتهایی هستند که برای یافتن بازار محصولات جدید به نمایشگاه نیاز دارند. (“Messe” کلمه آلمانی “نمایشگاه تجاری” است)

آقای کیناست گفت: “شرکت هایی هستند که 80 درصد از فروش خود را از نمایشگاه ها انجام می دهند.”

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند چه زمانی بازرگانان می توانند دوباره در نمایشگاه ها تجمع کنند. مسی فرانکفورت که ده نمایشگاه 400000 فوت مربعی آن (نزدیک به 100 هکتار) آن را به سومین نمایشگاه بزرگ جهان پس از هانوفر مسی و مرکز نمایشگاه و همایش ملی شانگهای تبدیل کرده است ، همه رویدادها را تا ماه مارس لغو کرد. حتی اگر محدودیت ها برداشته شود ، غرفه داران تمایلی به شرکت در حوادث ندارند بدون اینکه بدانند چه موقع همه گیر تمام می شود.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت که سال گذشته 300000 بازدید کننده را به خود جلب کرد ، می تواند نحوه عملکرد نمایشگاه ها را نوید دهد. این رویداد که معمولاً در ماه اکتبر برگزار می شود ، به دهه 1400 برمی گردد ، اندکی پس از اینکه ژوهانس گوتنبرگ ، بومی نزدیک ماینتس ، نوع موبایل را ابداع کرد و تولید انبوه کتاب را امکان پذیر کرد.

امسال ، پس از موج دوم ویروس کرونا در آلمان ، مجبور به ترک تعداد محدودی از بازدیدکنندگان شد. در عوض ، برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب بسترهای اینترنتی ایجاد کرده اند که در آن شرکت کنندگان می توانند معاملات انجام دهند و به دنبال شرکا باشند و برنامه کاملی از قرائت ها ، پنل ها و سخنرانی های آنلاین را ترتیب داده اند.

آقای مگنوسون در یک رویداد مرتبط در کتابخانه ملی آلمان در فرانکفورت شرکت کرد ، که به گفته وی یادآوری کرد چرا علی رغم خماری و کم خوابی ، نمایشگاه های تجاری را دوست دارد.

آقای مگنوسون ، که در حال تبلیغ جدیدترین رمان خود “Ein Mann der Kunst” (“مرد هنر”) است ، با ولادیمیر کلیچکو ، قهرمان اسبق بوکس سنگین وزن در حال تبلیغ کتاب انگیزشی و اوا فون ، خود را در مقابل تماشاگران پر جنب و جوش و دور از دسترس قرار می دهد. ردکر ، فیلسوفی که ادعا می کند سرمایه داری در آخرین مراحل مرگ است.

آقای مگنوسون گفت: “شما تمام منظره دنیای ادبیات را می گیرید.” این یک روش خوب برای خارج شدن از بالون است.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>