زمینه رویاهای شکسته: گورستان در حال رشد تاکسی در لندن


EPPING ، انگلستان – از میان جنگلی پوشیده از برگ عبور کرده و از بازار خیابانی جذاب این شهر در حدود 20 مایلی شمال شرقی لندن عبور کنید و منظره ناراحت کننده ای پدیدار می شود: تاکسی های سیاه لندن برای صدها نفر زره پوش کرده و در یک مزار گل آلود که توسط کندوها محاصره شده است انبار پرورش کبوترهای ضعیف.

این یک یادبود آماده برای دوربین ویرانگری اقتصادی ناشی از همه گیر است. پس از انسداد انگلیس در مارس گذشته ، کابین ها به دلیل سقوط تجارت ، توسط رانندگان خود به یک شرکت اجاره ای بازگردانده شدند. با جمع شدن تعداد تاکسی های خالی ، فضای شرکت در گاراژ خود تمام می شود و با یک کشاورز محلی معامله می کند تا حدود 200 تا از آنها را به همراه زنبورهای عسل و کبوترهایش ذخیره کند.

استیو مک نامارا ، دبیرکل انجمن رانندگان تاکسی مجاز ، که حدود نیمی از بیش از 21500 تاکسی دارای مجوز در پایتخت انگلیس را تشکیل می دهد ، گفت: “من آن را زمینه رویاهای شکسته می نامم”. “این افتضاح است و بدتر هم می شود.”

روز چهارشنبه ، انگلیس از محاصره دوم خود خارج شد ، اما محدودیت های جدی همچنان برقرار است و می توان پیش بینی كرد كه خیابان های خالی مركز لندن دوباره با كارگران اداری ، تماشاگران تئاتر و گردشگران پر شود.

مک نامارا گفت ، در حال حاضر فقط یک پنجم تاکسی های لندن کار می کنند و رانندگانی که هنوز در جاده هستند به طور متوسط ​​فقط یک چهارم کرایه های خود را قبل از شیوع بیماری همه گیر می دانند. این شهر تخمین می زند که از ماه ژوئن 3500 تاکسی خیابان ها را ترک کرده اند. آنها در پارکینگ ها ، انبارها ، گاراژها و مزارع در سراسر پایتخت پنهان شده اند.

برای آقای مک نامارا ، که امتیاز خود را در مبارزه با رانندگان تاکسی در برابر رقابت Uber و سایر خدمات استقبال کسب کرده است ، همه گیری یک تهدید وجودی حتی بیشتر است. وی گفت ، اگر دولت كمك های مالی بیشتری ارائه نكند ، لندن می تواند یكی از شناخته شده ترین نمادهای خود را از دست بدهد – نمادی كه با اتوبوس های دو طبقه قرمز ، جعبه های تلفن و افسران پلیس در كلاه ایمنی گنبدی خود در واژه نامه گردشگری قرار می گیرد.

آقای مک نامارا گفت: “اتوبوس ها دیگر قرمز نیستند ، جعبه های تلفن از بین رفته است و پلیس اکنون در BMW ها با مسلسل نشسته است.” “ما تنها نمادی هستیم که در لندن باقی مانده و من صمیمانه می ترسم که طی سه سال دیگر آن را نداشته باشیم.”

برای برخی از کسانی که جنگ بین تاکسی های سیاه و Uber را تماشا می کردند ، تاکسی ها همیشه کوچکترین رقم ها نبودند. اول ، خدمات آنها گران تر بوده و هستند. تاکسی ها که عمدتا سفیدپوست ، مرد و انگلیسی هستند ، در کنار مهاجران از نژاد مختلف و دیگر جنگجویانی که پشت فرمان می نشینند و بر روی پنجره های Uber سیلی می زنند ، یک چشم انداز بیش از حد طولانی مدت برای انگلیس ارائه می دهند.

با این حال ، با خدمات مشتری و مشکلات تصویر Uber ، خطوط جنگ دیگر چندان روشن نیست. همچنین ، آقای مک نامارا گفت تاکسی ها با نرم افزار پرداخت تلفنی ، برنامه های مشابه Uber که به مردم امکان می دهد با تاکسی و وسایل نقلیه برقی سازگار با محیط زیست تماس بگیرند ، خدمات خود را بهبود بخشیده اند. وی گفت ، اگر بیماری همه گیر رخ نداده باشد ، تا پایان سال 2024 85 تا 90 درصد ناوگان برق خواهد بود.

شکی نیست که محاصره انگلیس تجارت را ویران کرده است. رایان اسپیدینگ ، که نزدیک به 9 سال رانندگی با تاکسی داشته است ، به وضوح به یاد می آورد که نخست وزیر بوریس جانسون در ماه مارس در تلویزیون ظاهر شد و گفت: “از امروز عصر به بعد ، من باید یک دستورالعمل بسیار ساده به انگلیسی ها بدهم: شما باید در خانه بمانید.”

روز بعد ، آقای اسپدینگ 44 ساله با یک تاکسی مرسدس به لندن رفت تا یک شهر ارواح از میخانه ها و مغازه های تاریک ، برج های خالی دفتر و ایستگاه های قطار خالی را پیدا کند. میادین معمولاً شلوغ مانند Piccadilly و لستر برای تکمیل پرتره از زمین بایر شهری فقط به یک سنگ کف کننده نیاز داشتند.

وی گفت: “شما می توانید دو یا سه ساعت رانندگی کنید و شخصی را در خیابان نبینید.” وی با اشاره به فیلم دنی بویل درباره ویروسی کشنده که لندن را به منظره ای شوم پس از آخرالزمانی تبدیل می کند ، گفت: “شما از روز تفریح ​​خود به 28 روز بعد به چیزی منتقل می شوید.”

آقای اسپدینگ هفته ای 280 پوند ، حدود 375 دلار ، برای اجاره تاکسی پرداخت می کند. او با این سرعت چاره دیگری به جز بازگشت ماشین به شرکت اجاره ای خود ، GB Taxi Services ، نمی دید. آقای اسپدینگ به عنوان یک فرد خود اشتغال مستحق کمک های دولتی بود که در حدود دو سوم درآمد متوسط ​​وی جبران می شد.

او و همسرش ، که به دلیل تعطیلات لغو شده ، شغل پیاده روی سگ هایشان آسیب دیده است و مشتریانی که اکنون از خانه کار می کنند و می توانند حیوانات خانگی خود را راه بروند ، از پرداخت وام خود نیز استراحت گرفتند. اما آقای اسپدینگ گفت که پس اندازهای خود را غرق کرده و بدهی کارت اعتباری خود را برای ادامه کار خسته کرده است.

اغلب اوقات می گفت “خسته” شده است. او مانند همه رانندگان دارای مجوز ، در خیابان های لندن یک تست کاملاً سخت را پشت سر گذاشت ، معروف به دانش ، روندی که سه سال و نیم طول کشید. آقای اسپدینگ پس از سرمایه گذاری زیادی از زندگی خود برای رانندگی ، گفت: “من حتی نمی توانم به کار دیگری فکر کنم.”

این هفته آقای اسپدینگ گفت که قصد دارد پس از قفل شدن با تاکسی خود سوار شود تا ببیند مشتری ها برمی گردند. وی گفت: “بسیاری از من وجود دارند که فکر می کنند ممکن است چنین نکنم.”

برای جبران مشاغل از دست رفته ، برخی از رانندگان مانند دیل فاروود متعهد شده اند تورهای سبک کریسمس را در خیابان رجنت ارائه دهند. گردشگران کمی برای ثبت نام وجود دارند ، اما افراد محلی که پس از هفته ها قفل شدن در آنها قفل شده است ، به نظر می رسد مشتاق بیرون رفتن هستند. خانم فوروود 54 ساله نیز با یک ون به یک سوپرمارکت زنجیره ای می رود.

همانطور که شب گذشته در خیابان های شلوغ رانندگی می کرد ، با رویا بازگو کرد که چگونه لندن در کریسمس معمولاً با خریداران از سراسر جهان شلوغ است. با بازگشت آن بازدیدکنندگان ، که هنوز به آینده بدون واکسن وابسته هستند ، مردم محلی همچنان نجات رانندگان تاکسی هستند.

وی گفت: “تا زمانی كه مردم از ما استفاده می كنند ، آنها ما را از دست نخواهند داد.”

برای رانندگانی مانند جیم وارد که صاحب اتومبیل خود هستند ، خشکسالی قابل تحمل تر است. او گفت که روزانه حدود چهار کرایه می گیرد ، به طور متوسط ​​60 پوند ، حدود 80 دلار درآمد دارد ، در حالی که در اوقات خوب حدود 150 پوند درآمد دارد. اما او کابین خود را ، مدل جعبه ای آشنا ساخت شرکت تاکسی لندن – سپس نام شرکت خودروی الکتریکی لندن را خرید – دست دوم و با هزینه ای ناچیز.

از ژانویه 2018 ، تمام کابین های تازه مجوز در لندن باید برقی باشند. قیمت مدل الکتریکی جدید حدود 65000 پوند ، حدود 87000 دلار است. بسیاری از رانندگان خرید را تأمین مالی می کنند ، که با پرداخت سنگین ماهانه آنها را سنگین می کند.

آقای وارد در مورد پرداخت ها در طول بیماری همه گیر گفت: “پسران جوانی که این کار را با بودجه انجام می دهند ، توانایی پرداخت آن را ندارند.”

آقای وارد ، 67 ساله ، 46 سال رانندگی کرده است و خاطرنشان کرد که حرفه تاکسی از زمانی که الیور کرامول اجازه رانندگان خاکی را در قرن 17 برای کاهش غارت (به عنوان نمونه نیش جذاب تاریخی) در خیابان های لندن صادر کرده است ، در حال رانندگی است. . که به نظر می رسد با کابین سیاه از دهان رانندگان به راحتی روان می شود).

در حالی که در ایستگاه های خواب آلود یا در مقابل هتل های خالی جشن می گیرند ، تاکسی ها داستان های ترسناکی را رد و بدل می کنند (یکی 22 ساعت و نیم منتظر بلیط به فرودگاه هیترو است). و آنها یک بازی خسته کننده از آنچه که بوده است را انجام می دهند. هوارد تیلور 60 ساله که 33 سال رانندگی می کند ، در حال بررسی فروش کابین سه ساله خود قبل از بیماری همه گیر است. حالا او فکر می کند حداقل یک سوم ارزش خود را از دست خواهد داد.

وی گفت: “برای خرید آن باید احمق باشی ، زیرا در حال حاضر رانندگی با تاکسی پیشنهاد مناسبی نیست.”


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>