لاتین ها که مدتها بود در هالیوود اخراج می شدند ، برای شنیدن صدا فشار می آوردند


تانیا Saracho اولین کار تلویزیونی او به عنوان یک نویسنده مادام العمر، Devid خدمتکاران، در سال 2012. او یک مستاجر از تنوع بود دریافت کرد.

این یک اصطلاح عملی رسمی است که برای ترویج شمولیت طراحی شده است. در تلاش برای ایجاد تنوع در اتاق نویسندگان – سنگر طولانی مردان سفیدپوست – استودیوها حقوق نویسنده اقلیت را پرداخت کردند تا نیازی به نمایش نباشد. خانم ساراچو ایده را نجیب می داند ، اما به طور حتم مشکل ساز نیز هست.

خانم ساراچو 44 ساله در مصاحبه ویدئویی اخیر گفت: “شما مجاز و به حاشیه رانده می شوید و سپس انتظار می رود که شما یک مذاکره کننده فرهنگ و یک سفیر و مدافع هر فرهنگی باشید ، نه فقط فرهنگ خود.” “این یک بار بزرگ است. تقریباً هر روز می روم. “

درعوض ، خانم ساراچو صنعتی را تحمل کرد و موفق شد که همیشه برای او مهمان نواز نبود: نویسنده ای عجیب که علاقه داشت درمورد میراث مکزیکی-آمریکایی خود در تلویزیون تحقیق کند. او برای HBO “به دنبال” و “دختران” می نویسد و وقت خود را در “چگونه از قتل خارج شویم” نوشته شوندا ریمز می گذراند. وقفه بزرگ او زمانی رخ داد که مارتا فرناندز ، آن زمان معاون ارشد برنامه نویسی اصلی Starz ، از او دعوت کرد تا برای دو خواهر بیگانه نمایش Vida را ایجاد کند که برای دفن مادرشان به محله Boyle Heights خود در شرق لس آنجلس برمی گردند. این نمایش که در سال 2018 به نمایش درآمد ، به مشکلات لطیف سازی و جذب از طریق منشور خانواده می پردازد. به خوبی مورد بررسی قرار گرفت و به مدت سه فصل به عنوان نمونه ای از آنچه که در صورت دادن فرصت موفقیت به آرا under کمتر از حد ممکن امکان پذیر است ، ارائه شد.

اما ویدا در ماه مارس لغو شد. پس از آن ABC ، ​​که در ماه ژوئن با بازیگران اصلی لاتین ، The Baker and the Beauty ، تنها نمایش تلویزیونی آنلاین را به پایان رساند. و اگرچه CBS فصل چهارم قطع شده از راه اندازی مجدد “یک روز در یک بار” با محوریت لاتین را پشت سر گذاشت ، اما سرنوشت این نمایش همچنان نامشخص است. (Netflix برای اولین بار در سال 2019 آن را لغو کرد)

به نظر می رسد برای بسیاری از اسپانیایی تبارانی که در هالیوود کار می کنند ، هر سود به زودی با ضرر ، بالارفتن و نزول مداوم همراه می شود که هرگز احساس تعدیل نمی کنند.

خانم ساراچو که کار خود را به عنوان نمایشنامه نویس در شیکاگو آغاز کرد و در آنجا یکی از شرکت های تئاتر و اتحادیه نمایشنامه نویسان لاتین را تأسیس کرد ، گفت: “این عالی است که ویدا وجود دارد ، اما ویدا از بین رفته است.” “یک روز در یک زمان” نیز از بین رفته است. ما نرسیده ایم “

طبق مطالعه انجمن صنفی نویسندگان آمریکای غربی که در ماه ژوئن منتشر شد ، در حالی که مردم لاتین 18.3٪ از جمعیت را تشکیل می دهند ، آنها تنها 4.7٪ نویسندگان فیلمهای بلند و 8.7٪ نویسندگان تلویزیون را نمایندگی می کنند. ابتکار ورود دانشگاه “کالیفرنیای جنوبی” “آننبرگ” در یک تحقیق در سال 2019 نگرش هالیوود نسبت به آمریکای لاتین را پشت و جلوی دوربین “پاک کردن” خواند.

این آمار ناخوشایند ، همراه با تجربه شخصی ، باعث شد خانم ساراچو ، گلوریا کالدرون کلت (“روزی یکبار”) و 16 آمریکای لاتین دیگر که پروژه بدون عنوان Latinx را تشکیل می دهند ، شروع به تبلیغ اهداف خود کنند. .

در اواسط ماه اکتبر ، در آخرین روز ماه میراث ملی اسپانیا ، این گروه نامه ای سرگشاده به هالیوود ارسال کردند و خواستار تغییر در صنعتی شدند که مدت هاست آنها را نادیده گرفته است. نام 276 هنرمند آمریکای لاتین ، از جمله نویسندگان فیلم و نام های مشهوری مانند لین مانوئل-میراندا ، جان لگویزامو ، اوا لونگوریا ، و نویسنده و تهیه کننده فیل لرد (“مرد عنکبوتی: در جهان عنکبوت”) بود. و شرایط خاصی را تعیین کنید: داستان خود را بدون ما متوقف کنید ، شروع به پوشش بیشتر پروژه های ما کنید ، انعکاس تنوع جمعیت ماست و ما را برای پروژه هایی که برای جامعه لاتین نیست استخدام کنید.

این نامه اندکی قبل از انتخابات سال 2020 به صندوق های پستی هالیوود وارد شده و تنوع آمریکای لاتین در ایالات متحده را برجسته می کند. لاتین ها دومین گروه رأی دهنده بزرگ کشور را تشکیل می دهند ، اما آنها با رتبه بندی طبقه بندی شده مخالف هستند. به عنوان مثال ، مردم لاتین در فلوریدا و تگزاس ، از جمله بسیاری از نژاد کوبایی و ونزوئلائی ، به رئیس جمهور ترامپ متمایل هستند ، در حالی که اسپانیایی زبانان پیشرو در آریزونا ، از جمله تعدادی از مکزیکی ها ، جوزف آر. بایدن جونیور را ترجیح می دهند.

این یک یادآوری جدی بود که گروه بندی پورتوریکی ها ، کوبایی ها ، مکزیکی-آمریکایی ها و دیگران در یک گروه نژادی یکپارچه ، همانطور که هالیوود برای چندین دهه انجام داده است ، از تجربیات و نگرانی های مختلف آنها می کاهد. استیسی ال اسمیت ، بنیانگذار ابتکار ورود آننبرگ در USC ، در مصاحبه ای گفت كه شخصیت های لاتین در فیلم های هالیوود اغلب به عنوان “جنایتكاران كم درآمد ، مهاجران ، منزوی ، گرسنه” به تصویر كشیده می شوند.

نماینده خواکین کاسترو ، دموکرات تگزاس ، رئیس کنگره هیسپانیک ، با استدلال اینکه این تصاویر پیامدهای واقعی دارد ، فراتر رفت. وی در ستون اخیر خود در مجله تجاری هالیوود ورایتی نوشت: “شما می توانید یک خط روشن را از عدم حضور مثبت نمایندگان آمریکای لاتین در صفحه نمایش تا افزایش جنایات نفرت علیه جوامع ما ترسیم کنید.”

پروژه لاتینکس بدون عنوان یکی از گروه هایی است که سعی در تغییر آن دارد. سال گذشته ، این زنان با فرانكلین لئونارد و شركت لیست سیاه وی مشاركت داشتند كه هدف آن تبلیغ بهترین فیلمنامه های تولید نشده در هالیوود برای ایجاد لیست مقدماتی تلویزیونی Latinx است. این خلبانان اصلی یک ساعت و نیم ساعته را می نویسد که حداقل یک نویسنده آمریکای لاتین آن را نوشته و با یک شخصیت آمریکای لاتین یا آمریکای لاتین بازی می کند. سه بهترین نامزد نهایی با سرویس پخش جریانی هولو معامله کردند. نمایندگی بسیار امن آژانس.

آقای لئونارد گفت: “ما 10 نویسنده بزرگی یافتیم كه اتفاقاً Latinx هستند ، و به همان اندازه كسانی كه در حال حاضر یك نویسنده حرفه ای هستند خوب هستند.”

حقوقدانان می گویند یافته هایی از این دست نشان می دهد که چگونه مشکل هالیوود نبود صدای خلاقانه برای انتخاب است ، بلکه کمبود مدیرانی است که مایل به ریسک و ایجاد استعدادهای جدید هستند.

“اگر مردم به تنوع و گنجاندن آنها می گویند که هستند، سپس آنها را گزینه های مختلف را مرتکب شده است، گفت:” خانم کالدرون Kellett. “به همین دلیل من و تانیا کاملاً در مورد نابرابری صحبت می کنیم که به طور مداوم مشاهده می کنیم ، و تلاش می کنیم خواستار تغییر واقعی شویم.”

از یک سو خانم ساراچو اذعان می کند که بدون خانم فرناندز از Starz Vida ، هرگز این اتفاق نمی افتاد. خانم ساراچو با بیان اینکه خانم فرناندز نیز وی را به کارگردانی تشویق می کند ، گفت: “چه کسی می داند که او چگونه از من دفاع کرده و چه نبردهایی را برای جنگیدن داشته است که من هرگز ندیده ام.” “این زمانی اتفاق می افتد که یکی از خود را در قلعه داشته باشید.”

اما خانم فرناندز سال گذشته استارز را به عنوان رئیس بخش تلویزیون ماکرو ، یک شرکت تولیدی و دارایی که برای تقویت صدای رنگی طراحی شده بود ، ترک کرد. او علاوه بر توسعه نمایش های جدید با نویسندگان رنگ ، مدیران رنگی را نیز آماده می کند که امیدوارند روزی استودیوهای تصمیم گیری را در استودیوها بدست آورند.

خانم ساراچو و خانم کالدرون کلت ادامه دهنده راه خود خواهند بود. خانم کالدرون کلالت سال گذشته قرارداد مشترکی با استودیوی آمازون امضا کرد. خانم ساراچو این را در ماه آگوست با استودیوی تلویزیونی NBCUniversal ، Universal Content Productions امضا کرد ، که علاوه بر ساخت نمایش های جدید ، یک جوجه کشی استعدادی برای سازندگان آمریکای لاتین ایجاد می کند.

خانم ساراچو در حال حاضر در لندن است و با نوازنده مستقل جانی فلین در یک خلبان جدید UCP به نام Love Story که در یک داستان عاشقانه دلخراش این فصل تمرکز دارد همکاری می کند. این اولین برنامه در دو دوست دوران کودکی مکزیکی-آمریکایی ساکن لندن خواهد بود که عاشق همان خواننده می شوند. (آقای فلین موسیقی را می نویسد و به خانم ساراچو کمک می کند تا در جهان صحنه موسیقی ضد بومی انگلیس پیمایش کند.)

خانم ساراچو درباره این پروژه پرانرژی است و از پاسخ نامه نامه گروه خود تشویق می شود. اما او می داند که راه طولانی را در پیش دارد.

وی گفت: “من نمی فهمم که چرا آنها با ما ریسک نمی کنند ، اما در جالبترین نمایش پلیس با لوبیای تست شده ریسک می کنند.” “من فکر می کنم این یک اثر جانبی از نوع نگاه ما در این کشور است ، به روشی کلیشه ای و محدود. این بادها به سمت هالیوود می وزند و به همه جا سرازیر می شوند. درد می کند. “


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>