مارک بنی اف توجه خود را به مایکروسافت معطوف می کند


SAN FRANCISCO – پنج سال پیش ، مارک بنیوف برای فروش Salesforce ، شرکت نرم افزاری که وی در سال 1999 تاسیس کرد و از زمان مایکروسافت فعالیت می کرد ، مذاکره کرد. اگر این معامله به تصویب می رسید ، پاداش زیادی دریافت می کرد – اما در پایان فقط یک کارمند دیگر غول فناوری.

با اخبار روز سه شنبه مبنی بر اینکه Salesforce در حال خرید Slack به قیمت 27.7 میلیارد دلار است ، آقای بنیوف کار بسیار دشوارتری انجام داده است. اکنون قرار است به طور مستقیم با مایکروسافت ، یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان ، در قلمرو دلخواه خود رقابت کند.

مایکروسافت آن را با Slack تحت فشار قرار می دهد تا به موج همه گیر بپردازد تا از طریق ابزارهای ارتباطی امکان همکاری از راه دور را فراهم کند. هرچه ماهیت کار سریعتر تغییر کند ، پیروزی ارزشمندتر و رقابت شدیدتر خواهد بود.

به نظر نمی رسد آقای بنیوف 56 ساله ورشکسته شده باشد. یا شاید او آن را انکار می کند. وی در یک مصاحبه 30 دقیقه ای پس از اعلام معامله سود Slack و Salesforce ، احتمال صحبت در مورد داستان خود با مایکروسافت یا حتی تأیید وجود آن را رد کرد.

“این شرکت چیست؟” او گفت. “چگونه می توانید آن را نامه به نامه بگویید؟”

مایکروسافت با 137 میلیارد دلار پول نقد می نشیند و یک غریزه رقابتی عالی دارد. به لطف فراگیر بودن مایکروسافت آفیس ، هر روز 115 میلیون کاربر برای قاتل بالقوه Slack خود ، پلتفرم گپ Teams بدست می آورد. تابستان امسال ، Salesforce ، متخصص در نرم افزار مدیریت فروش ، 9 میلیارد دلار پول نقد دارد. Slack با وجود آگاهی از نام تجاری ، قبل از همه گیری فقط حدود 12 میلیون کاربر داشت. وی از بروزرسانی شماره های خود خودداری کرد.

اگر بتوانید یک شرکت خارجی $ 220 میلیاردی در نظر بگیرید ، Salesforce و Slack می توانند در خارج از کشور حضور داشته باشند. اما آنها در آقای بنی اف سلاح کمتری پنهانی دارند. او برخی از درسهای نمایشی را از استاد خود ، استیو جابز ، بنیانگذار اپل ، آموخت ، از جمله چگونگی تبدیل کنفرانس های مطبوعاتی به رویدادها و چگونگی تبدیل شدن به تجسم انسانی یک شرکت.

“شما باید به بنیوف اعتبار دهید.” او یکی از بزرگترین شرکتهای نرم افزاری در جهان را بنا نهاد. “مارک مرکلر ، تحلیلگر ارشد در برنشتاین گفت. “اما این آسان نخواهد بود.”

قبل از اینکه بیماری همه گیر ویروس کرونا مجبور شود بسیاری در خانه بمانند ، Salesforce بزرگترین کارفرمای خصوصی در سانفرانسیسکو بود که ولز فارگو 168 ساله را تحت الشعاع قرار داد. دفاتر او در برج Salesforce بود ، ساختمانی به شکل رژ لب که بر افق مسلط بود و از خلیج دیده می شد.

آقای بنیوف ، که ریشه عمیقی در شهر دارد ، همچنین بر گفتمان محلی مسلط شد و سایر مدیران فنی را به چالش کشید. او و همسرش لین بنیوف 100 میلیون دلار به بیمارستان جدید کودکان کمک کردند. در سال 2018 ، این زوج مجله تایم را به قیمت 190 میلیون دلار خریداری کردند. فوربس ارزش خالص آقای بنیوف را 9.4 میلیارد دلار اعلام کرد.

مغول می تواند از توجه خسته شود. وی پرسید: “آیا شخصیت جالب تر و با ظاهری بهتر پیدا نمی کنید؟”

در این مصاحبه نمی توان آقای بنیوف را از نظر وی منصرف یا منحرف کرد: “تجارت بزرگترین بستر تغییر است … آینده صنعت ما محیطی است که در همه جا کار می کند … من عاشق نوآوری هستم ، من دوست دارم خلق کنم ، من عاشق دیدن کارها و انجام آنها هستم … من دوست دارم که ما به همه سهامداران اهمیت می دهیم ، نه فقط سهامداران. “

این س ofال که آیا آقای بنیوف می تواند مایکروسافت را به چالش بکشد ، احتمالاً در دراز مدت در شیک سیلیکون به یک موضوع جذاب تبدیل خواهد شد. طی دو دهه گذشته ، Salesforce ده ها شرکت برای توسعه محصولات اصلی خود خریداری کرده است. بزرگترین خرید قبل از Slack ، Tableau ، یک شرکت تجسم داده بود که سال گذشته Salesforce به قیمت 15.3 میلیارد دلار خریداری کرد.

آقای بنیوف حتی یکبار هم فکر خرید توییتر را در سال 2016 داشت. اما این یک قدم خیلی دور بود ، اگرچه سواری وحشی بود. او یک پارچ مشتاق است ، بسیار شل تر از بیشتر مدیران کل. روز دوشنبه ، او توئیتی عکسی از پرزیدنت اوباما را که یک نسخه از کتاب آقای بنیف ، Trailblazer را در قفسه داشت ، توییت کرد.

آقای بنیوف نوشت: “سلیقه عالی در کتاب”.

واکنشهای اولیه نسبت به خرید اسلاک ، که یک معامله پول و سهام است ، از یک مشتاق شدید تا یک مشتاق محتاط متفاوت بود. اسلک ضرر می کند ، در حالی که ابزارهای همکاری Salesforce ضعیف است.

“مارک دایره کامل بیرون آمد. از نظر فروش مایکروسافت ، اکنون مایکروسافت بعدی است. “، ونکی گانسان ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خطرناک Menlo Ventures ، متخصص در نرم افزار گفت. آقای گانسان ، که گفت که آقای بنی اف را فقط به عنوان یک آشنای تجاری می شناسد ، توانایی او را در “تجسم آینده خاصی و سپس تحقق آن” ستود.

دانیل نیومن ، تحلیلگر ارشد Futurum Research ، در گذشته منتقد Salesforce بود ، اما گفت که معامله Slack احتمال موفقیت کافی دارد.

آقای نیومن گفت: “شما در Slack محصولی دارید كه مردم آن را دوست دارند ، اما فروش خوبی ندارد.” “Salesforce و Benioff می توانند رشد سریعتری داشته و به پتانسیل استفاده نشده خود برسند. با عرض پوزش کلمه مد ، اما شاید این واقعاً یکی از آن لحظات هم افزایی باشد. “

به جز مسئله مایکروسافت.

آقای بنیوف وقتی در مایکل مایکروسافت شخص بدی بود در سیلیکون ولی به روی سن آمد. کارفرمای اولیه او ، اوراکل ، توسط لری الیسون اداره می شد که یک درگیری طولانی و اغلب سخت با بیل گیتس ، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت داشت. همانطور که Salesforce رشد می کرد ، عبارات خاص خود را با مایکروسافت در مورد کارمندان و حق ثبت اختراع داشت.

پس از اینکه ساتیا نادلا در سال 2014 مدیرعامل مایکروسافت شد ، وی و آقای بنیوف با یکدیگر ملاقات کردند و تلاش کردند با هم همکاری کنند. آقای بنیوف ناموفق پیشنهاد خرید خط نرم افزار Microsoft Dynamics را که Salesforce با آن رقابت می کند ، خریداری کرد. هنگامی که این ایده ناکام ماند ، او پیشنهاد داد Salesforce را به قیمت 70 میلیارد دلار ، حدود 22 میلیارد دلار بالاتر از ارزش بازار ، به مایکروسافت بفروشد. تلاش دوم برای معامله چند ماه بعد نیز بی نتیجه ماند.

این شرکت ها به این کارخانه چند ساله در سیلیکون ولی تبدیل شدند: “دشمنان آزاده” که در آن رقابت می کردند اما معامله می کردند. در سال 2016 ، هر دو می خواستند سایت شبکه اجتماعی LinkedIn را بدست آورند ، که میلیون ها داستان کاری آن اطلاعات زیادی را ارائه می دهد. آنها علیه یکدیگر پیشنهاد می دهند. مایکروسافت با جیب های عمیق خود با پیشنهادی 26.2 میلیارد دلاری برنده شد. آقای بنیوف در توئیتر خود نوشت “ضد رقابت” است.

مایکروسافت از اظهار نظر در مورد آقای بنیوف خودداری کرد.

دیگران خیلی خجالتی نبودند. کلارا جفری ، سردبیر مجله مادر جونز ، سه شنبه شب توییتی نوشت که آقای بنیوف و مدیر عامل اسلاک استوارت باترفیلد “برای مردم / جوامعی که از فروپاشی کوید رنج می برند” چه خواهند کرد. (آقای باترفیلد همچنان به رهبری اسلاک ادامه می دهد که در حال تبدیل شدن به یک واحد عملیاتی Salesforce است.)

آقای بنوف وقتی سوال در مورد آن را پرسید سوال خوبی است. وی در ادامه به بیان جزئیات بسیاری از سخاوت و سخاوت خود و چگونگی “بی سابقه بودن شرکت برای اندازه ما” پرداخت.

او تا آخر روی پیام ماند.

وی گفت: تجارت بزرگترین بستر تغییر است و همه ما می توانیم برای بهبود جهان اقدامات بیشتری انجام دهیم. “هرچه Salesforce بزرگتر باشد ، توانایی بیشتری نیز دارد.”


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>