مجسمه چینی الهه زیبایی بحث ها را برانگیخت


ژیانه ، چین – یانگ آشا با دست دراز به استقبال ، به آرامی به منظره سنگلاخی زمرد لبخند زد. به نظر می رسید او از محکومیت شدیدی که حضورش در چین برافروخته است ، ناراحت نیست – از همه اینها ، این ساخته شده از فولاد ضد زنگ براق و بزرگتر از مجسمه آزادی بود.

مجسمه یانگ آشا ، الهه زیبایی ، برای کارمندان در گوشه چین خود به عنوان ادای احترامی به فرهنگ غنی مردم محلی و امیدوارم یک قرعه کشی عالی برای گردشگران و پول آنها باشد. برای بسیاری دیگر در چین ، این یک فیل سفید دیگر در کشوری پر از بناهای تاریخی گران قیمت ، تله های براق گردشگری و پروژه های بیهوده بیهوده است که از مشکلات واقعی پول به دست می آورد.

این منتقدان به مجسمه گوان یو ، ژنرال باستانی ، در شهر جینژو اشاره می کنند ، جایی که همچنین از مجسمه آزادی بالاتر می رود و دارای سلاح عظیمی به نام تیغه هلال اژدهای سبز است.

آنها به هتل Jingxingu ، یک ساختمان چوبی 24 طبقه با بالکن های خالی و فضای باز ، اما تعداد کمی اتاق واقعی اشاره می کنند – و به جز چند گردشگر که برای تماشا می آیند ، مهمان پذیرایی نکرده است.

آنها به ساخت ماکت کامل تایتانیک با قیمت 150 میلیون دلار در مخزنی در اعماق چین ، 1200 مایلی اقیانوس اشاره دارند.

این پروژه ها همیشه در چین مورد انتقاد قرار گرفته اند. اما امروزه کلمات تند طنین انداز می شوند. شی جین پینگ ، رهبر ارشد کشور ، قول داده است که فقر شدید را از بین ببرد و برخی از این پروژه ها در فقیرترین پروژه های این کشور هستند.

چین همچنین در اوایل سال جاری از ویرانی اقتصادی بیماری همه گیر ویروس کرونا در حال ظهور است. از آنجایی که بسیاری از مردم تلاش می کنند زندگی خود را به حالت اول برگردانند ، به نظر می رسد این پروژه ها برای کشوری که بسیاری از دولت های محلی و استانی قبلاً به شدت بدهکار هستند ، بیش از یک بار هزینه بر است.

با جدا کردن هتل 38 میلیون دلاری Jingxingu و پروژه 224 میلیون دلاری Guan Yu ، که همچنین شامل یک پایگاه پیچیده و پارک اطراف آن بود ، وزارت مسکن و توسعه روستایی در 29 سپتامبر دستور داد که جوامع نمی توانند “کورکورانه بسازند”. مجسمه هایی در مقیاس بزرگ که از واقعیت و توده مردم جدا شده اند. “

در تلاش موفقیت آمیز برای خنثی کردن خماری اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین در زمستان گذشته ، پکن در سال جاری هزینه های اضافی سرمایه گذاری را دو برابر کرده است.

با این وجود ، هر سال که می گذرد ، همانطور که پروژه ها در مکان های دور افتاده تری ساخته می شوند ، تأثیر اقتصادی هر پروژه کمتر و کمتر می شود. امسال چین در مسیر افزودن بدهی معادل چهار ماه تولید اقتصادی است ، در حالی که اقتصاد این کشور با سرعتی معادل کمتر از دو هفته تولید در حال رشد است.

گری لیو ، اقتصاددان مستقلی در شانگهای گفت: “وام گرفتن از دولت های محلی” هنوز کنترل نشده است.

مجسمه هایی که در مناطقی از فقر قابل توجه ساخته شده اند ، به ویژه در رسانه های اجتماعی چین بحث برانگیز هستند. برخی از مقامات محلی از الگوی شهر ووکسی پیروی می کنند که پس از ساخت مجسمه 259 متری بودا در سال 1996 با اتوبوس گردشگران را به خود جلب کرد. اما مجسمه های جدید از قدرت نقاشی یکسانی برخوردار نیستند.

ژو مینچی ، مشاور گردشگری در شانگهای گفت: “افرادی كه بعداً تقلید می كنند كاری جز هدر دادن نیروی كار و پول نمی كنند.”

در این محیط ، منتقدان آنلاین مجسمه ایان آشا را گرفتند که فیلمی از پاییز امسال منتشر شد. اما طرفداران این مجسمه می گویند این منطقه و منطقه ای که نمایندگی می کند می تواند چیزی بیش از یک ساختمان بی معنی ارائه دهد.

مجسمه یان آشا در ارتفاع 216 فوت قرار دارد که از لبه لباس او تا بالای سر شاخدارش اندازه گرفته شده است. 65 فوت بالاتر از مشعل مجسمه آزادی است ، اگرچه مجسمه نیویورک بر روی یک پایه بسیار بزرگتر قرار گرفته است.

یانگ آشا جد اسطوره ای مردم میائو ، اقلیت قومی در چین است که با همونگ جنوب شرقی آسیا ارتباط دارد. میائو اکثریت جمعیت شهرستان جیانهه استان گوئیژو را که مجسمه را ساخته اند تشکیل می دهد.

سر او ، که شامل شاخ و پر است ، به منظور نشان دادن دو گروه از میائو طراحی شده است ، و جنبه سفید کمرنگ او اشاره به شهرت میائو به عنوان یک استاد نقره با تجربه را نشان می دهد.

طبق افسانه های محلی ، یانگ آشا زنی فوق العاده زیبا بود که توسط ابرهای تاریک مورد آزار و اذیت قرار می گرفت تا با خورشید ازدواج کند. لو یو ، مردم شناس در دانشگاه شهر هنگ کنگ در استان گوئیژو گفت ، او بعداً خورشید را به نفع برادر خورشید ، ماه ترک کرد و مجبور شد برای ماندن نزد خواستگار جدیدش بجنگد.

خانم لو گفت ، به طور قابل پیش بینی ، داستان او در زمان مائو به یک مبارزه طبقاتی تبدیل شد ، در حالی که یانگ آشا از خورشید اقتصادی به دلیل ماه فرار می کرد که به عنوان یک کارگر یا کشاورز قهرمان معرفی شده بود. در داستان امروز ، رسانه های دولتی چین خیانت در ازدواج و نابرابری اقتصادی را نادیده می گیرند و او را زنی زیبا توصیف می کنند که برای عشق عشق می جنگد.

ژیانه در منطقه ای شناخته شده است که به فقر مشهور است و همین امر باعث انتقاد از یانگ آشا می شود. این مجسمه تقریباً چهار سال پیش نصب شده بود ، اما در واکنش به انتقادات آنلاین ساخت سایت اطراف به سرعت متوقف شد. سایت هنوز فاقد سرویس بهداشتی ، پارکینگ و سایر امکانات اولیه است. تلاش ها برای تکمیل ساخت و ساز از تابستان آغاز شد ، اما به جرقه انتقاد از پروژه کمک کرد.

یکی از مفسران زیادی که در شبکه های اجتماعی قضاوت می کرد ، پرسید: “بهتر است که پول برای کاهش فقر هزینه شود.” “مجسمه ای از این دست چه کاری می تواند انجام دهد؟”

دولت محلی می گوید این مجسمه تنها 13 میلیون دلار هزینه دارد كه هیچ كدام از برنامه های ضد فقر نیست و به شهر در جذب 200000 بازدیدكننده در یك جشن هفته ملی در اوایل ماه اكتبر كمك كرد.

تأیید چنین اعدادی دشوار است. فروشندگان سوغاتی این مجسمه گفتند که حدود 100 نفر می توانند در آخر هفته شلوغ از این سایت بازدید کنند و بیشتر آنها به دلیل همه گیر شدن اخیراً محلی بوده اند.

برخی می گویند انتقادات فعلی خیلی دور است. آنها استدلال می کنند که افراد ثروتمند در شهرهای بزرگ چین خیلی زود انتقاد می کنند که جوامع اقلیت روستایی در مناطق روستایی را بخاطر صرف هزینه برای احترام به نیاکان و سنت هایشان انتقاد می کنند.

لوئیز شین ، یک انسان شناس در دانشگاه راتگرز که مدتهاست در مورد میائو تحصیل کرده است ، گفت: “چنین منتقدانی” این درک پدرانه و محافظانه از اقلیت های فقیر را دارند. “

مقامات محلی با این عقیده که منطقه آنها فقیر است اختلاف نظر دارند. منطقه جیانه در اوایل سال جاری اعلام کرد که چند خانواده آخر خود را از فقر شدید نجات داده است.

خود جامعه ، مانند بسیاری از مناطق روستایی چین ، دیگر فقیر به نظر نمی رسد. این امر با حواله های ساکنین مهاجرت شده برای کار در کارخانه های مبلمان و سایت های ساختمانی در جای دیگر تغییر شکل داده است.

لیو کایمو یکی از بسیاری از ساکنان جیانه است که به این مهاجرت پیوست. وی در کوژو ، یک مرکز بزرگ تولید مبلمان در جنوب ساحلی جنوب چین کار می کرد ، که تعداد زیادی از کارگران مهاجر را از میائو ، که دارای سنت سخت کاری نجاری هستند ، جذب کرد.

آقای لیو ماهیانه 750 تا 900 دلار درآمد داشت و غذا و خوابگاه رایگان دریافت می كرد. در سال 2011 وی یک آپارتمان 1300 فوت مربعی برای خانواده خود در جیانه به قیمت 54000 دلار خریداری کرد.

هفته های قبل از همه گیری ، آقای لیو که اکنون 35 سال دارد ، تصمیم گرفته بود در جیانه بماند. پسرش که اکنون دانشجوی سال اول دبیرستان است بیشتر به خانه پدری احتیاج دارد.

بنابراین آقای لیو تجارت كوچكی را شروع كرد: پیاده روی كودكان در حال چرخش با موشك های بنفش روشن بر روی سكوی بزرگ بتونی اما هنوز ناتمام در مقابل مجسمه یانگ آشا. آقای لیو گفت که درآمد خانه او در واقع کمی بیشتر از زمانی است که مهاجر بوده است.

آقای لیو سپاسگزار است که این مجسمه به وی جایگزینی برای زندگی به عنوان کارگر مهاجر داده است. وی گفت: “آنچه ما انجام دادیم كار سختی بود.” “انجام دوباره این کار غیرممکن است.”

کلر فو و مرجان یانگ در این تحقیق مشارکت داشتند.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>