مغازه متهم به خجالت کشیدن چربی به دلیل نامیدن لباسهای بزرگ زنانه “پوسیده”

[ad_1]

HONG KONG – “باریک” “زیبا”. – پوسیده “اضافی پوسیده.” “پوسیده تا هسته”.

اینها شرح سایز لباس های زنانه بود ، از کوچک تا XXL ، که زنجیره تایوانی RT-Mart در اندازه گیری کارت در یکی از سوپرمارکت های خود در چین انجام داد.

این امر هفته گذشته در کشوری که شرم چربی در اینترنت و تبلیغات رایج است ، مورد غضب قرار گرفت و تعاریف نهادینه شده از زیبایی و زنانگی بسیار محدود است.

بر اساس گزارش اخبار محلی ، گرافیک ابتدا توسط مشتری مشاهده شد که برای انتقاد از خرده فروش به Weibo ، یک بستر میکروبلاگینگ چینی ، متوسل شد. “کمک!” مشتری نوشت. “من امروز از دیدن این موضوع در RT-Mart متعجب شدم. احساس می کنم تا حد هسته پوسیده شده ام. “

به زودی ، عکس هایی از این رتبه بندی ، که مشخص می کند این لباس ها برای خانم های سنین 18 تا 35 سال است ، از 11 نوامبر ، روز Unattached چین ، یک نمایش تماشای خرید آنلاین سالانه که توسط تجارت عظیم الکترونیکی علی بابا اختراع شده است ، به صورت آنلاین در گردش است. به عنوان جایگزینی برای روز ولنتاین. علی بابا سهامدار عمده RT-Mart است.

ترس و عصبانیت از توصیف اندازه در چین بر سر نمودار فوران کرد. وبلاگ نویسی که از این دسته استفاده می کند نوشت: “ما نباید ضعف را به عنوان استاندارد زیبایی بالا ببریم.” آیا این یک شوخی است؟ ” “حتی اگر وزن کسی احتمالاً در بالاترین رده باشد ، نمی توانید آن را فقط در رده” پوسیده تا هسته “قرار دهید.”

موضوع کمرویی بدن در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است ، زیرا زنان بیشتری بر تناسب اندام و پذیرش بدن خود تأکید می کنند و همچنین استانداردهای غیرممکن زیبایی را رد می کنند. تعداد زیادی از زنان هنرمند بر روی جلد مجلات بدون آرایش ظاهر شده اند. ستارگانی مانند خواننده Face جشن های منحنی خود را جشن گرفته اند. و در چین ، بسیاری شروع به به چالش کشیدن زیبایی شناسی می کنند که برای زنان چینی ایده آل تلقی می شود – “کم رنگ ، لاغر و جوان”.

در سال 2016 ، پس از آنکه زنان – و برخی از مردان – برای نشان دادن اندازه کوچک خود ، شروع به ارسال عکس هایی از کمر خود در پشت یک قطعه کاغذ A4 کردند ، دیگران کمپین دیگری را اجرا کردند. یکی از کاربران شبکه های اجتماعی به نام Zhai Ruoi در Weibo نوشت: «چگونه می توانید کمر A4 داشته باشید؟ من پاهای A4 دارم! و یک فمینیست ، ژنگ چوران ، عکسی از کاغذی را که به صورت افقی نگه داشته شده و پیام “من کمر چاقم را دوست دارم” ارسال کرد.

مارک های لباس مدت هاست که به پرورش استانداردهای دست نیافتنی زیبایی متهم می شوند. XXXS J. Crew و اندازه سه برابر صفر برای زنان به دلیل عادی جلوه دادن غیرواقعی و ضعیف ناسالم مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2014 ، این شرکت گفت که این اندازه ها به دلیل افزایش تقاضای مشتری از فروشگاه های هنگ کنگی خود ایجاد شده است ، که هر دو در سال جاری بسته شدند.

برخی از کاربران رسانه های اجتماعی این س questionال را مطرح کرده اند که چرا RT-Mart مایل است فروش خود را با چنین زبانی قطبی خرابکاری کند. دیگران این رتبه بندی را یک تلاش ناموفق برای شوخ طبعی می دانستند. دیگران آن را نمادی از مسئله بزرگتر معیارهای بدن می دانند.

وبلاگ نویسی به نام Lafro در وب سایت Weibo گفت: “دو مورد از بدترین استانداردهای جامعه: چهره های زنانه و قد مردان”.

جن چن ، خبرنگار در شهر جینان در شرق چین ، در یک پست وبلاگی Weibo خاطر نشان کرد که اندازه ها – S ، M ، L ، XL و XXL – با صفتهایی به زبان ماندارین مطابقت دارند که صداهای مشابه دارند – shou، mei، lan، xi lan ، شی با لان او کلمه دیگری برای بزرگ گفت – لیانگ، یا جذاب – بسیار جذاب تر خواهد بود.

بعداً RT-Mart که چندین صد سوپرمارکت را در سرزمین اصلی چین اداره می کند ، عذرخواهی کرد و گفت: “عمیقا از مطالب بازاریابی نادرست و جرم ناشی از آن ابراز تاسف می کند.”

این شرکت اضافه کرد که علامت مشکل را برداشته و خاطرنشان کرد که فقط در یک فروشگاه است که مکان آن مشخص نشده است.

به نظر می رسد با افزایش تنش بین پکن و جزیره خودگردان ، که چین ادعا می کند ، بخشی از خشم متوجه مالکان زنجیره ای تایوان است. چندین مشتری عذرخواهی های این زنجیره را ناکافی دانستند و گفتند که آنها سوپرمارکت های آن را به دلیل توهین به مشتریان در سرزمین اصلی چین تحریم می کنند.

اخبار زنان چین ، روزنامه ای متعلق به آژانس دولتی فدراسیون All-China ، روز شنبه سرمقاله ای را با عنوان “زنجیره شرارت و مبتذل رسوایی در آستانه نابودی است” منتشر کرد.

این روزنامه می گوید RT-Mart “با آتش بازی می کند” و “چنین روش های اساسی بوی گندیده مرگ را منتشر می کند”.

این موضوعی است که در بسیاری از جنبه های جامعه چین نفوذ می کند ، از جمله اعلان شغل ، که اغلب الزاماتی را برای قد ، وزن و “جذابیت” برای زنان تعیین می کند.

علی بابا در یک آگهی استخدام در سال 2015 گفت که متقاضیان باید “ظاهری کاملاً خوب و قابل تشخیص” داشته باشند. وی پس از عصبانیت در اینترنت پست را پاک کرد. استارتاپ های چینی همچنین به دنبال “محرک های” زن برای ماساژ دادن و صحبت کردن به عنوان امتیاز برنامه نویسان هستند.

زیبایی حتی در اوج دو و میدانی – المپیک – رخنه کرد. به کارمندان زن استخدام شده در بازی های 2008 پکن گفته شد که آنها باید “فرم بدنی استاندارد با نسبت های خوب” داشته باشند و فقط کسانی که بین 5 فوت 6 تا 5 فوت 10 هستند را در نظر بگیرند (میانگین قد زنان چینی 5 فوت است. 2)

الزامات قد برای برخی از میادین در مردان نیز صدق می کند: رسانه های دولتی گزارش دادند سربازان مردی که برای رژه در رژه نظامی در تعطیلات ملی چین در سال 2019 انتخاب می شوند ، باید بین 5 فوت 9 تا 6 فوت باشند.

افرا وانگ ، میزبان پادکست فرهنگ پاپ چینی Loud Murmurs ، که در کالیفرنیا زندگی می کند ، شک داشت که واکنش در برابر رسوائی بدن منجر به تغییرات فرهنگی بزرگی شود. وی در یک مصاحبه تلفنی گفت که زبان بزرگداشت تنوع بدن سطحی و در بهترین حالت محدود است.

“مثبت بودن بدن هنوز یک موضوع کاملاً پیرامونی است” وی گفت ، “من هیچ نشانه ای از تغییر اجتماعی نمی بینم.”

لاغری به عنوان یک نقطه فروش هنوز هم فریب قدرتمندی است.

Brandy Melville ، برندی که با تمام لباس های خود یک اندازه – بسیار کوچک – می پوشد ، سال گذشته فروشگاهی را در شانگهای افتتاح کرد و از آن زمان محبوبیت زیادی در میان زنان جوان در چین پیدا کرده است. یک سری فیلم از Douyin ، یک برنامه چینی مشابه TikTok ، امسال ظاهر شد. آنها زنان جوانی را نشان دادند که وزن خود را حفظ کرده و بدون نفس محاسبه می کنند که چه زمانی وزن کافی برای تناسب با شلوارهای جین قدیمی و 24 اینچ برند را از دست می دهند.

[ad_2]

منبع: aseman-kharash.ir