“نامه عاشقانه به دیترویت” توسط Vellum و Chrome


از بین گنجینه های بی شماری که می تواند یک علاقه مند به گشت و گذار در دیترویت را به خود جلب کند ، به ویژه یک جاذبه بالقوه از دست رفته است: یک مجموعه بزرگ موزه عمومی اختصاص داده شده به ماشین. موتورشهر آمریكا دلایل قانع كننده بسیاری برای بازدید دارد ، اما در واقع چیزی مانند موزه اتومبیل پترسن در لس آنجلس ، لمی در تاكوما ، واشنگتن یا نمایشگرهای معروف خودرو در رنو ، ایندیاناپولیس یا فیلادلفیا وجود ندارد.

مقداری از این خشکسالی به شکل “سبک دیترویت: طراحی خودرو در موتور سیتی ، 1950-2020” ، نمایشگاهی در انستیتوی هنر دیترویت افتتاح شد که در این ماه افتتاح شد و در ژوئن آینده ادامه دارد. ده اتومبیل ، از جمله مدل های تولیدی و اتومبیل های مفهومی ، به همراه نقاشی و عکس از استودیوهای طراحی که ماشین شکل گرفته است ، به نمایش در می آیند. همچنین نقاشی ها و مجسمه هایی برای روشن کردن ارتباط بین هنر و فرهنگ خودرو در 70 سال گذشته طراحی خواهد شد.

علی رغم قرار گرفتن خانه باشکوه Beaux-Arts آن در خیابان وودوارد ، شریان اصلی تمام وسایل نقلیه در دیترویت ، DIA ​​خرک صنعت محلی نیست. آخرین نمایشگاه بزرگ اتومبیل در این موزه ، نگاهی گذرا به طراحی در دهه 1980 بود که در دوره 1925-1950 وجود داشت.

البته از نکات جالب توجه این موزه می توان به نقاشی های دیواری با شکوه صنعتی دیترویت دیگو ریورا ، نقاشی دیواری به تصویر کشیده صحنه هایی در کارخانه فورد رود روژ ، حدود 15 دقیقه غرب DIA اشاره کرد. یک م artisticسسه هنری به معنای گسترده ، با بودجه متنوعی از آثار هنری بین المللی. نمونه موزه های هنر آمریکایی – موزه هنر مدرن در نیویورک دور از این امر است – مجموعه دائمی DIA شامل اتومبیل نمی شود.

این نمایشگاه در ابتدا قرار بود به عنوان بخشی از جشن بزرگتر احیای بوت استرپ شهر آغاز شود ، زمان آن تکمیل تغییر نمایشگاه بین المللی اتومبیل آمریکای شمالی در سال 2020 از شکاف تاریک تقویم ژانویه به آب و هوای مطبوع تر در ماه ژوئن است. هنگامی که بیماری همه گیر ویروس کرونا متوقف شد و مرکز همایش های اصلی شهر به بیمارستان صحرایی تبدیل شد ، این طرح ناکام ماند. از آن زمان ، نمایشگاه برای اوایل پاییز 2021 برنامه ریزی مجدد شد ، که باعث می شود نمایش ها و فعالیت های فضای باز انجام شود.

اتومبیل های سبک دیترویت شامل هر دو مدل که زمانی در خیابان های حومه شهر معمول بودند – فورد موستانگ 1967 و 1970 پلیموت باراکودا و همچنین مطالعات طراحی شده توسط خودروسازان دیترویت به عنوان بالن تست. ایجاد شده برای روندهای گروه های متمرکز در نمایشگاه اتومبیل فضای عمومی. تحقیقات شامل آیکون هایی مانند Le Saber از جنرال موتورز از 1951 و لامبورگینی پورتوفینو از 1987 از استودیوی کرایسلر است. این اتومبیل ها توسط کمیته مشورتی انتخاب شده اند که نماینده دانشکده طراحی در کالج تحقیقات خلاق ، موزه هنری فورد و خودروسازان در دیترویت هستند.

به گفته بنجامین دبلیو کلمن ، مسئول هماهنگی هنر آمریکا در DIA ، آماده سازی این نمایش از پنج سال پیش آغاز شد. بخشی از این زمان صرف انتخاب اتومبیل ، تحقیق در مورد تاریخچه و توسعه تدارکات برای تنظیم وام ها شد. همچنین این س ofال وجود داشت که نمایشگاه در گالری های موزه به کجا برود ، بخشی تحت تأثیر بازسازی ها و بخشی از دسترسی خودرو محدود می شود.

آقای کلمن گفت: “اینها بزرگترین سایتهایی هستند که من با آنها کار کرده ام.”

ایده به تصویر کشیدن اتومبیل ها هم به عنوان بازتابی از دوران آنها و هم به عنوان خالق گرایش های طراحی صنعتی ، چندان جدید نیست. برای برداشتن این قدم جلوتر ، نمایشگاه DIA قصد داشت سفری را که با چشم انداز طراح آغاز شده اعلام کند. آقای کلمن گفت: “ما می خواستیم داستانی را بیان کنیم که از تصویری به شی دیگر می رود ، مسیری که طی شد.”

مجاورت طرح های طراح با اتومبیل های واقعی موجود در گالری موزه به ایجاد این ارتباط کمک می کند. به عنوان مثال ، دهه 70 باراکودا نه تنها به عنوان یک مدل تولید نشان داده شده ، بلکه به عنوان یک طرح توسعه ارائه شده در Prismacolor روی پوست در سال 1967 توسط میلتون آنتونیک ، یک طراح کرایسلر دیده می شود. آقای کلمن این تصویر از دم اتومبیل را به عنوان “نقاشی متوسط ​​، یک سند رسمی غیررسمی” توصیف می کند که در خدمت ایجاد فاصله بین کانسپت یک ظاهر طراحی شده و محصول نهایی ورق فلز است.

از جمله کارهای لذت بخش تر جمع آوری چنین نمایشگاه جاه طلبانه یافتن نقاشی های طراح بود.

آقای کلمن گفت: “بنابراین اغلب اوقات در 20 مایلی موزه هنر دیده می شد.” “من در حومه دیترویت درها را زدم و طرح ها از جعبه های گرد و غبار بیرون آمد. ما می توانیم نمایش را 10 بار انجام دهیم و هنوز نقاشی داشته باشیم. “

حتی در انتخاب سبک دیترویت به عنوان نام نمایشگاه اهمیت دارد. نظم ایجاد ظاهر اتومبیل امروزه به عنوان طراحی شناخته می شود ، اما در زمان های قبل ، قبل از اینکه پیچیدگی تولید و بازاریابی شرح وظیفه خود را بازنویسی کند ، سازندگان گلگیرهای مجلل و رنگ های کرومی سبک نامیده می شدند. آقای كلمن گفت: “هدف این بود كه بدنبال چگونگی توصیف پزشكان در عصر خود باشیم.” “ما فکر کردیم که حفظ زبان تاریخی مهم است.”

حمایت از تولیدکنندگان خودرو داخلی نشان داد که نه تنها برای برگزاری نمایشگاه ، بلکه همچنین برای خرید اتومبیل های نمایشگر نیز ارزشمند است. موستانگ 67 ساله متعلق به مورای کالوم ، معاون طراحی فورد موتور است ، سخاوت او به این معنی است که در ماه های حضور در DIA قادر به رانندگی با ماشین نخواهد بود. با این حال ، آقای کالوم حال خوبی دارد.

آقای کالوم گفت: “مهم است که اشیا in در مقیاس کامل نشان داده شود ، و این مفهوم زنده شود.” وی گفت: “این وظیفه ما هر روزه است و این اتومبیل ها نمایانگر آنچه كه من فکر می كنم سطح بالاتری از خوش بینی در آمریكا است. جهان در حال تغییر است و شاید ما پایان دوره ای را برجسته کنیم ، درست قبل از اینکه شهاب سنگ دایناسورها را نابود کند. “

آثار مرتبط از چهره های برجسته دنیای هنرهای زیبا از جمله چارلز شیلر ، ریچارد پرنس ، اد روشا و ژان میشل باسکیا نیز در این نمایش دیده می شوند. آیا تولیدکنندگان اتومبیل وجود داشته اند که در انتخاب های نهایی این نمایشگاه که باید ارائه شود ، لحاظ نشده اند؟

آقای کالوم گفت: “Packard ، حتی در اواخر وجود خود ، لیاقت آن را داشت و مطمئنا Studebaker می توانست یک کرسی را بدست آورد.”

به گفته آقای کلمن ، کیوریتور ، هدف ارائه اتومبیل هایی که چالش های زمان آنها و تأثیر بسیار زیاد آنها بر فرهنگ را منعکس می کند ، از اهمیت بالاتری برخوردار است. به طور خاص ، او از مفهوم اتومبیل مسابقه شورولت کوروت استینگری 1959 استناد می کند ، یک پروژه مخفی در جنرال موتورز که زبان طراحی مدل های تولید آینده را ایجاد کرد و اسطوره های ماندگار را برای طراحان و اتومبیلرانی ایجاد کرد.

آقای کلمن گفت: “امیدوارم بتوانم داستانی را روایت کنم که نامه ای عاشقانه به دیترویت باشد.” با این وجود تجربه ایجاد این قصیده برای میراث شهر تفاوتی در حمل و نقل شخصی وی ایجاد نکرده است: او با دوچرخه به کار می رود.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>