هارلی دیویدسون پس از فروش ضعیف هند را ترک خواهد کرد


NEW DELHI – Bupender Singh در نمایشگاه هارلی دیویدسون زیر مخزن سوخت خم شد. تعدادی موتور سیکلت در آفتاب بعد از ظهر می درخشیدند. یکی به رنگ قرمز متالیک ، دیگری با رنگ مات مشکی و نسخه کمی بالاتر به رنگ آبی.

موتورسیکلت ها برای فروش نبودند بلکه برای تعمیر بودند. درب ورودی نمایندگی اتومبیل قفل شده بود. هارلی دیویدسون ، یک شرکت افتخار آمریکایی ، به دنبال فروش ضعیف ، هند را رها می کند ، پس از بیش از یک دهه ، یک مکان عظیم اما در نهایت ناامید کننده را برای تجارت دنبال می کند.

آقای سینگ ، سخنگوی این سرویس گفت: “اکنون تمام شده است.” “دیگر هیچ دوچرخه ای برای فروش وجود ندارد.”

این تعطیلی ضربه ای به اهداف هند برای جلب تولیدکنندگان وارد کرد ، کمپینی با الگوی موفقیت چین موسوم به “ساخت در هند”. وی تلاش های هارلی-دیویدسون را برای گسترش محبوبیت خود در خارج از کشور خنثی کرد. و این یک گروه کوچک اما اختصاص یافته از پرستشگران هارلی را متصل می کند که تعجب می کنند چگونه سواری های تاریک خود را حفظ خواهند کرد.

ساندیپ بارادوج ، مدیر اجرایی یک شرکت اتوبوسرانی که بیش از 40 هزار دلار برای موتور سیکلت Fat Boy خود هزینه کرد ، گفت: “این مانند از دست دادن شخصی در خانواده خود است.” “ما اطمینان ذهنی داشتیم که آنها از نظر جسمی حضور دارند و می توانند در زمینه قطعات یدکی به ما کمک کنند.”

مدت هاست که شرکت هایی که به دنبال رونق بعدی هستند ، توجه خود را به هند ، کشوری با 1.3 میلیارد نفر جمعیت و طبقه متوسط ​​بلند پروازانه معطوف کرده اند. با این حال ، راه اندازی فروشگاه در آنجا همچنان دشوار است. جاده ها و ریل ها در بسیاری از مناطق ناکافی هستند. سیاست های زمین از ساخت و ساز منحرف می شود. بوروکراسی هند رسواست.

نخست وزیر نارندرا مودی با مبارزات انتخاباتی خود در هند ، قول داده است که موانع بوروکراتیک را کاهش دهد ، در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند و اقدامات دیگری برای جذب مشاغل تولیدی و طراحی پیشرفته انجام دهد.

حتی قبل از همه گیری ، این کمپین ناامید کننده بود. تولید کمتر از یک دهه پیش در تولید اقتصادی هند نقش دارد. دولت در تلاش است تا یک اکوسیستم را برای تولیدکنندگان ، از جمله زیرساخت ها و پارک های صنعتی ایجاد کند. تأمین کنندگان کوچکی که می توانند به یک تولید کننده بزرگ کمک کنند تا یک زنجیره تأمین تأسیس کند ، دریافت اعتبار دشوار است.

سی پی چاندراشخار ، اقتصاددان و استاد سابق دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی نو ، گفت: “هارلی برای تولید برای بازار شما آمد.” “اگر آنها خوشحال نباشند ، فقط بلند می شوند و می روند.”

سخنگوی دپارتمان بازرگانی دهلی نو گفت که دولت در تلاش است بورس اداری شرکت ها را کاهش دهد.

علی رغم مشکلات ، هر تولید کننده خارجی علاقه مند به هند باید راه اندازی فروشگاه در اینجا را جستجو کند. این کشور دارای شدیدترین موانع تجاری در میان قدرتهای بزرگ جهان است. رئیس جمهور ترامپ در مذاکرات تجاری خود با دهلی نو بارها به تعرفه های بالای دوچرخه های هارلی دیویدسون اشاره کرده است.

هند تعرفه های موتورسیکلت های هارلی را از 75 درصد به 50 درصد در سال 2018 کاهش داده است. با این حال ، دولت 31 درصد مالیات اضافی برای دوچرخه سواری اعمال می کند که یکی از بالاترین بالاترین قیمت ها در جهان است.

هارلی دیویدسون تصمیم گرفت که دوچرخه ها را در کشور مونتاژ کند. این شرکت مستقر در میلواکی کیت های ناک داون – بسته های قطعاتی را که می تواند جمع شود – برای مدل های کم مصرف مانند خیابان 750 به کارخانه خود در خارج از دهلی نو ارسال کرد. موتورسیکلت های پیشرفته امضا شده هنوز از ایالات متحده حمل می شدند.

اما فروش پس از جهش اولیه کاهش یافت و عملیات در هند از گردش مالی اجرایی رنج برد. هارلی-دیویدسون در 12 ماه منتهی به مارس سال گذشته در هند 2470 دوچرخه فروخت ، که طبق گفته انجمن تولیدکنندگان اتومبیل هند ، یک شرکت غیرانتفاعی به نمایندگی از خودروسازان ، تقریبا نیمی از پنج سال پیش بود.

موتورسیکلت های این شرکت نیز برای بسیاری غیرقابل دسترس ماند. مدل برتر هارلی پس از مالیات و هزینه های صدور مجوز در دهلی بیش از 88000 دلار است. طبق گزارش بانک جهانی ، این درآمد 41 برابر متوسط ​​درآمد سالانه هند است.

مردم هند بیشتر اوقات دوچرخه های ارزان تر و سبک تری را ترجیح می دهند که در جاده های پرتلاطم و پرتلاطم در این کشور به راحتی مانور می دهند. گرانترین دوچرخه از Hero MotoCorp ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت و اسکوتر در کشور ، حدود 1500 دلار قیمت دارد.

حرکات هارلی-دیویدسون در هند بخشی از بازسازی گسترده تر است. مشتری متوسط ​​هارلی به سرعت پیر می شود. فروش آن راکد است و سودآوری آن کاهش یافته است.

در زمان رئیس جمهور و مدیرعامل جدید Jochen Zeitz ، این شرکت تعداد نمایندگی های فروش را کاهش داد و تولید را به تعدادی مدل محدود کرد و تخفیف ها را برای نمایش موتورسیکلت ها به عنوان یک کالای لوکس منحصر به فرد ، کنار گذاشت.

استفان براون ، مدیر ارشد شیکاگو در Fitch Ratings ، یک آژانس رتبه بندی اعتباری ، گفت: “این همیشه یک پیشنهاد پیچیده است ، زیرا مشتریان می توانند از آن مستثنی شوند.” “تعادل ظریف این است که آنها در حال حرکت هستند.”

نام هارلی به طور کامل از هند ناپدید نخواهد شد. ماه گذشته ، این شرکت گفت که معامله ای را برای “فروش و سرویس” موتورسیکلت های خود از طریق شرکت محلی Hero منعقد کرده است ، که به گفته آنها موتورسیکلت های تحت مارک هارلی نیز “توسعه و فروش” خواهد شد. با تعطیلی کارخانه خود ، سرنوشت خیابان 750 ، محبوب ترین موتور سیکلت هارلی در هند مشخص نیست. هارلی همچنین حدود 70 کارگر را اخراج کرد.

علاقه مندان به هارلی هندی فکر می کنند که این برای آنها چه معنی دارد.

در سال 2014 ، گوراو گولاتی ، راننده قدیمی هارلی ، توسط مدیر عامل این شرکت در هند فریب داده شد تا نمایندگی خود را در دهلی نو باز کند.

آقای گلاتی می خواست بزرگ شود. او در شهر برای یافتن مکان مناسب جستجو کرد و در یک انبار متروکه متوقف شد که به یک فروشگاه شیک هارلی با کافه ، کارگاه ، گاراژ ، کمد و حتی دوش سواری تبدیل می شود. دو سال بعد که افتتاح آن افتتاح شد ، دو نفر از رئیسان این شرکت در هند آمدند و رفتند.

آقای گلاتی یکی از 33 نمایندگی است که گفت آنها نزدیک به 27 میلیون دلار در دفاتر خود سرمایه گذاری کرده اند که برخی از آنها فقط در ماه فوریه رشد کردند. وی در یک سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری مشارکت دارد که بخشی از پس انداز خود و بخشی نیز پس از استقراض از بانک انجام شده است. او هنوز ماهیانه حدود 20000 دلار اجاره پرداخت می کند.

وی گفت که هیچ یک از هارلی و نه شریک جدید آن در هند ، Hero MotoCorp ، برای تمدید نمایندگی خود به آقای گلاتی مراجعه نکرده اند. قرارداد فروشنده وی در پایان سال منقضی می شود.

آقای گلاتی در حالی که به دیوار بیرون مغازه اش که با آجرهای قرمز و نقاشی های دیواری به سبک قدیمی تزئین کرده بود نگاه کرد ، گفت: “من ویران شده ام”. “این شکنجه روحی است. اعتماد و ایمانم را کجا گذاشتم؟ چه کار خواهم کرد؟”

با وجود همه اینها ، برخی از طرفداران سرسخت هارلی در هند دست از تلاش نمی کشند.

به تازگی در صبح ، پرتام تاکور ، توسعه دهنده املاک و مستغلات و دیگر موتورسواران کلوپ هارلی وی ، دوچرخه های خود را برای تعطیلات آخر هفته استفاده کردند. آنها با پوشیدن باند های سبک آمریکایی ، برچسب های سگ و کت های سفارشی که با حروف اول تزئین شده بودند ، با دنده کامل سوار می شدند.

آقای تاكور كه ​​خیابان محبوب 750 را در سال 2014 خریده است ، گفت: “این مربوط به دستگاه نیست.” كل جامعه ، ارتباط را خاص می كند. “

چهار سال پیش ، آقای تاکور از شمالی ترین گوشه هند به کشمیر تا جنوبی ترین نوک آن ، کانیاکوماری صعود کرد و بیش از 1700 مایل مسافت طی کرد.

در اواسط آن سفر ، پس از آنكه آقای مودی ممنوعیت ناگهانی اسكناس های ارزشمند هند را اعلام كرد ، بخشی از تلاش ملی برای ریشه كن كردن فساد بود و هندیان بیشتری را مجبور به استفاده از ارز دیجیتال كرد ، پول وی تمام شد. یکی دیگر از موتورسواران هارلی برای تحویل پول از بمبئی به شهر چنای جنوبی پرواز کرد.

این رفاقت ، آقای تاکور گفت: “احساسی که نمی توانید با کلمات توصیف کنید.”

مشخص نیست که آیا او می تواند به اشتیاق خود ادامه دهد یا خیر. سواران و فروشندگان هندی باید منابع لازم برای ماشین های مهم را پیدا کنند: باتری ، کابل های شتاب دهنده ، صدا خفه کن.

آقای تاکور با اشاره به روش هند در یافتن راه حل های ارزان برای مشکلات عمده گفت: “در این مورد ، هیچ جغرافیایی وجود ندارد.”

او گفت ، هارلی “باید اینجا بود.”

ویندو گوئل در این گزارش شرکت کرد.


منبع: aseman-kharash.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>