پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

هنگامی که پیستون بالا میرود سوخت متراکم می‌گردد و پس از انفجار به تحت حرکت میکند. در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارااست و حدود 70% مقاومتر از دسته ریختگی آن است. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی اشاعه بیشتری دارند ولی نوع آهنگری آن برای موتور های سنگین و لبریز توان استعمال میشود. در همین روش به جهت کنترل انبساط حرارتی پیستون از طرز تقویت نمودن یا این که دو فلزی نمودن منتخب از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، استفاده میگردد. ترک انگشتی محلی میباشد که شاتون به وسیله انگشتی به پیستون متصل میگردد. تراز بالایی پیستون هم اهمیت محفظه احتراق در تماس است. شاتون نیز یکی از از قطعاتی میباشد که چنانچه روغن کاری نشود در اثر اصطکاک کلیدی بقیه قطعات فرسوده می‌شود و از بازخورد آن صدای تق تق به گوش میرسد. این شیارها در مواقع پاره شدن تسمه تایم نیز مانع از بازخورد سوپاپها حساس تراز پیستون میشوند. به این ترتیب که در زمانه منبسط شدن دامنه به قطر آن افزوده نشده و دهانه شکاف کوچکتر میشود. قطر پیستون های موتور ماشین در بین 76 تا 122 میلی متر (3 تا 4 اینچ) تغییر تحول می کند. به این منظور قطر آن را حدود ۰٫۵ تا ۰٫۷ میلی متر ریز تر از قطر دامنه ی پیستون طراحی می کنند. در رخ ذیل ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون صاف و یکدست را می بینید. در صورتی که به دیواره پیستون های نمایش دیتا شده اعتنا کنید می بینید در دیواره همه آن‌ها شیارهایی ساخت شده است ؛ همین شیارها محل کارگزاری رینگ پیستون می باشد. هم اکنون به گزاره اول این مقاله گشوده می گردیم که مکانیک اهمیت حالتی ناامیدانه به شما می گوید، حلقه چسبانده است … اصطلاح «شاتون زدن» یا «ماشین شاتون زده» در فی مابین مکانیکها متداول است. وجود روغن به اندازه در فضای لقی بین پیستون و سیلندر ضمن حفظ تعادل پیستون به عملکرد خوب تر رینگها نیز یاری می‌نماید و از استهلاکشان میکاهد. به طور کلی قطعات متحرک موتور که مسافت یه خرده هم مهم قطعات همسایه خویش دارند برای کارایی بیشتر، ارتفاع قدمت خوب تر و بازده بالاتر نیاز به دست اندرکاران کمتر دهنده اصطکاک و سایش سطح های پیستون فوتبال دارند. تکیه گاهها یا سطوح عبارتست از لبههایی که میان شیارهای رینگ قرار گرفتهاند بگونهای که رینگها را در شیارهای خویش نگه داشته و حمایت میکنند. همین شکاف که در ارتفاع پیستون و قسمت دامنه تولید می گردد انبساط پیستون را در دست گرفتن میکند. نصیب ریز شاتون به پیستون و قسمت بزرگتر آن به میل لنگ وصل میشود. شیار رینگ: در نصیب بالای دامنه طراحی می گردند و محل قرار گرفتن رینگها را فراهم میکنند.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort fud crypter istanbul duşakabin