کالیفرنیا در تلاش است تا اقتصاد هیدروژن را آغاز کند

[ad_1]

ایروین ، کالیفرنیا – از زمانی که رئیس جمهور جورج دبلیو بوش 15 سال پیش مینی ونی را با هیدروژن بار کرد ، وعده اتومبیل ها و کامیون های دارای انرژی سوخت تا حد زیادی خالی است.

این پمپ هیدروژن در واشنگتن مدت ها پیش خاموش بود. اما در کالیفرنیا ، سرانجام اقتصاد هیدروژن پس از حملات و حملات فراوان می تواند سرانجام طلوع کند.

ده ها دستگاه اتوبوس هیدروژنی در حال ریختن در خیابان های شهر هستند زیرا هر روز پمپ بنزین های بیشتری از سن دیگو به سانفرانسیسکو ظاهر می شود ، بودجه ای که توسط دولت های ایالتی و فدرال تأمین می شود. با کاهش هزینه های تولید و تحویل هیدروژن ، کالیفرنیا اهداف بلند پروازانه ای را برای حذف اتومبیل های دارای سوخت فسیلی به نفع باتری و هیدروژن در نظر گرفته است. شرکت های بزرگ خودروسازی و انرژی مانند تویوتا موتور و رویال هلند شل متعهد شده اند که خودروها و پمپ بنزین های بیشتری را تأمین کنند.

متیو بلیسک ، مدیر جهانی هیدروژن شل گفت: “در دوره های اخیر همیشه چیزی از دست رفته است.” “هیچ سیاستی وجود نداشت ، یا این فن آوری کاملاً آماده نبود ، یا مردم آنقدر جدی در مورد کربن زدایی نبودند. دیگر شاهد این موانع نیستیم. “

برخی از مدیران اظهار داشتند که انتظار دارند سرمایه گذاری در هیدروژن تحت ریاست جمهوری منتخب جوزف آر بایدن جونیور تسریع شود ، که تغییرات آب و هوایی را به بخش عمده ای از مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده و برای حل این مشکل برنامه ای 2 تریلیون دلاری را پیشنهاد کرده است.

مطالعه اخیر مک کینزی و کمپانی تخمین زده است که اقتصاد هیدروژن می تواند تا سال 2030 140 میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد و 700000 شغل را حفظ کند. این مطالعه پیش بینی می کند که هیدروژن تا سال 2050 می تواند 14 درصد از کل انرژی مصرفی در آمریکا را تأمین کند.

استفاده از هیدروژن ، سبک ترین و فراوان ترین ماده موجود در جهان ، هنوز در ابتدای راه است و کالیفرنیا با 20 میلیون دلار در سال بودجه از کمیسیون انرژی کالیفرنیا از طریق هزینه های مجوز خودرو ، مصمم است مهد آن در ایالات متحده باشد. . تا پایان سال 2023 ، کالیفرنیا حدود 230 میلیون دلار برای پروژه های هیدروژن هزینه خواهد کرد. در حال حاضر ، این ایالت حدود 40 پمپ بنزین دارد که ده ها ایستگاه در دست ساخت است. در حالی که این تعداد در مقایسه با 10 هزار پمپ بنزین در ایالت کوچک است ، اما کارمندان امید زیادی دارند.

با حدود 7500 وسیله نقلیه هیدروژنی در جاده ها ، یک برنامه محرک دولت یارانه ای و یارانه ای دلاری و تجاری پیش بینی می کند تا اواسط دهه 50000 وسیله نقلیه تجاری سبک و شبکه ای از 1000 ایستگاه هیدروژن تا سال 2030. و طبق گفته محققان هیدروژن کالیفرنیا ، شارژ گاز حدود 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت ، که انتظار سرمایه گذاری خصوصی و دولتی را دارند.

کشورهای دیگر بسیار عقب هستند. بیشتر پمپ بنزین ها و اتومبیل های هیدروژنی این کشور در کالیفرنیا واقع شده اند.

وسایل نقلیه هیدروژنی مشابه اتومبیل های برقی هستند. اما برخلاف اتومبیل های برقی که دارای باتری های بزرگ هستند ، این اتومبیل ها دارای مخازن هیدروژن و سلول سوختی هستند که گاز را به برق تبدیل می کنند. ماشین ها به سرعت شارژ و شتاب می گیرند و می توانند با یک مخزن پر چند صد مایل را طی کنند. آنها فقط بخار آب منتشر می کنند که باعث جذابیت آنها در شهرهای کالیفرنیا می شود که سعی در کاهش آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای دارند.

جک برورو ، مدیر مرکز ملی تحقیقات سلول های سوختی در دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین ، گفت: “تقریباً هر تجزیه و تحلیل عاری از انتشار صفر شامل هیدروژن است.”

آقای براور اعتقاد ندارد که هیدروژن به زودی به منبع انرژی غالب تبدیل می شود ، اما می گوید که این پتانسیل بزرگ به عنوان سوخت وسایل نقلیه ، نیروگاه ها و لوازم خانگی است. وی گفت ، هیدروژن مکمل استفاده از باتری های لیتیوم یون ، صفحات خورشیدی ، توربین های بادی و گاز طبیعی خواهد بود.

UC Irvine سالهاست که با هیدروژن آزمایش می کند و برای ترویج استفاده از آن در جنوب کالیفرنیا با دولت های محلی و شرکت های بزرگ همکاری کرده است.

کمی بیش از یک دهه پیش ، تیم براون در جنرال موتورز روی سیستم های بنزینی کار می کرد. او در سال 2004 به مدرسه بازگشت ، نزد آقای بروور هیدروژن آموخت و “م belمن شد”.

وی پنج سال پس از دریافت دکترای خود در سال 2008 ، First Element Fuel را تأسیس کرد که 21 ایستگاه سوخت گیری هیدروژن را مدیریت می کند ، از جمله یک واحد چهار پمپ در پمپ بنزین Arco در Fountain Valley ، حدود 10 دقیقه رانندگی از UC Irvine. این شرکت قصد دارد تا 80 ایستگاه با نام تجاری True Zero در این ایالت ایجاد کند.

یک بعدازظهر اخیر ، کارن هارلسون در تویوتا میرای خود ، یک سدان مجهز به هیدروژن که در دو سال پیش خریداری کرد ، در ایستگاه آرکو توقف کرد. خانم هارلسون ، استاد بازنشسته 66 ساله کالج گلدن وست گفت: “من شخصاً فکر نمی کنم که آنها باید ماشین دیگری را بدون آن بسازند.” “این بهترین اتومبیلی است که تاکنون داشته ام. مشکل این است که به راحتی ایستگاه های کافی در اطراف وجود ندارد. “

این یک شکایت رایج است. به دلیل کمبود پمپ هیدروژن ، دارندگان اتومبیل اغلب در صف منتظر می مانند. اما برخلاف اتومبیل های الکتریکی مجهز به باتری ، که شارژ کامل آنها ممکن است 45 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد ، اتومبیل های هیدروژنی مانند اتومبیل های بنزینی در کمتر از 10 دقیقه شارژ می شوند و برای 300 مناسب هستند. مایل یا بیشتر با یک مخزن پر.

برخی از طرفداران هیدروژن معتقدند بیشترین استفاده از آن در وسایل نقلیه بزرگتر خواهد بود. از جمله آنها SunLine Transit است که به پالم اسپرینگز و شهرهای دیگر شهرستان ریورساید خدمات می دهد.

سیستم ترانزیت دارای 17 اتوبوس هیدروژنی است و قصد دارد 10 دستگاه دیگر را در سال آینده اضافه کند. SunLine طی 10 سال گذشته بیش از 27 میلیون دلار کمک بلاعوض برای خرید وسایل نقلیه و تجهیزات تولید هیدروژن استفاده کرده است که این کار را با استفاده از برق از شبکه و صفحات خورشیدی انجام می دهد. آژانس حمل و نقل در حال فروش گاز طبیعی فشرده شده است ، که بیشتر اتوبوس های خود را تأمین می کند ، به آژانس های تجاری و دولتی می فروشد و قصد دارد هیدروژن را نیز بفروشد.

لورن اسكيور ، مدير عامل و مديرعامل SunLine ، گفت كه وي از آژانس هاي حمل و نقل و م andسسات حمل و نقل ديگر دعوت كرده است تا ببيند هيدروژن تا چه حد پيش رفته است ، اما اغلب با بي اعتمادي و ابهام روبرو شده است.

خانم اسکیور گفت: “ما سعی می کنیم تمام وقت با آنها ملاقات کنیم:” ببینید ما با هیدروژن چه کار می کنیم؟ ” “آنها اصلاً علاقه ای ندارند.”

دلیل خوبی برای بدبینی وجود دارد.

اگرچه پیشرفت فنی زیادی وجود دارد ، تولید و حمل و نقل هیدروژن هنوز گران است. هزینه وسایل نقلیه سلول سوختی نیز بیشتر از اتومبیل های برقی قابل مقایسه است. تویوتا میرای قبل از پرداخت یارانه نزدیک به 60 هزار دلار به فروش می رسد. قیمت تسلا مدل 3 قبل از پرداخت یارانه با حدود 38000 دلار شروع می شود. سپس مسئله مرغ یا تخم مرغ وجود دارد که سعی دارد مردم را وادار به خرید وسایل نقلیه هیدروژنی قبل از ایجاد زیرساخت کامل سوخت کند.

منتقدان ، از جمله ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا ، می گویند که مروجین هیدروژن مدت هاست که وعده های خود را نقض کرده اند.

رئیس جمهور بوش در سال 2003 در سخنرانی خود در اتحادیه گفت كه “اولین اتومبیل رانده شده توسط كودكی كه امروز متولد می شود می تواند از طریق هیدروژن و آلودگی تأمین شود.” این امیدها عمدتا ناشی از افزایش هزینه های نفت و گاز در آن زمان بود. از آنجا که رونق شکستگی هیدرولیک به کاهش قیمت انرژی کمک می کند ، هیدروژن در پس زمینه کاهش می یابد.

با این وجود پتانسیل هیدروژن همچنان دولت ها ، محققان و شرکت های بزرگ را به خود جلب می کند. کشورهایی مانند فرانسه ، آلمان ، چین ، استرالیا ، کره جنوبی و ژاپن ده ها میلیارد دلار در هیدروژن سرمایه گذاری کرده اند که بخشی از آنها برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

تویوتا ، هیوندای ، دایملر و چندین خودروساز دیگر روی اتومبیل های هیدروژنی و کامیون ها شرط بندی می کنند. و شل در حال ساخت گیاهان هیدروژن در اروپا و کالیفرنیا است.

برخی از متخصصان می گویند بهترین استفاده از هیدروژن تأمین نیرو برای کامیون ها ، اتوبوس ها و هواپیماها است. دلیل این امر این است که سوخت در یک بسته کوچکتر و سبک تر از باتری های موجود تولید می شود و فضای بیشتری را برای بار و مسافران فراهم می کند. هیوندای آماده معرفی اولین کامیون سوخت سنگین تولید انبوه طی چند ماه است. تویوتا که از سال 2017 کامیون های سلول سوختی را در بندر لس آنجلس آزمایش می کند ، اخیراً گفته است که کامیون های سلول سوختی سنگین را برای آمریکای شمالی تولید می کند.

هیدروژن شرکت های نفتی را در طولانی مدت تهدید می کند زیرا می تواند با سوخت دیزل و جت رقابت کند. به همین دلیل بسیاری از شرکتهای بزرگ نفت و گاز اروپایی ، مانند Shell و BP ، در تلاشند تا هیدروژن را به عنوان بخشی از انتقال به آینده با کربن پایین تر ، در آورند.

امروزه بیشتر هیدروژن در فرآیندی از انرژی طبیعی استخراج می شود که به انرژی زیادی نیاز دارد و دی اکسید کربن آزاد می کند. اما در ترکیب با جذب و جذب کربن ، این فرآیند می تواند از نظر زیست محیطی مناسب باشد.

با گذشت زمان ، مقامات دولتی و محققان انتظار دارند بیشتر هیدروژن بدون انتشار تولید شود. خالص ترین تولید هیدروژن از طریق استفاده از الکتریسیته تجدید پذیر برای جداسازی مولکول های آب به هیدروژن و اکسیژن حاصل می شود. تجهیزات برای این کار گران هستند ، اما هزینه ها در سال های اخیر کاهش یافته است ، به خصوص که انرژی باد و خورشید به ارزان ترین راه تولید برق تبدیل شده اند.

شرکت های نفتی اروپایی نیز در حال سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر هستند تا در نهایت بتوانند تولید هیدروژن را با مزارع خورشیدی و بادی جفت کنند.

جوآن اوگدن ، محقق انرژی در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس ، گفت: “شرکت های نفتی موقعیت خوبی برای مشارکت دارند.” وی افزود: “آنها می دانند كه چگونه مولكولهای بزرگ را بهتر از دیگران بسازند ، آنها از هیدروژن زیادی در تصفیه روغن استفاده می كنند و به تأمین سوختهای حمل و نقل عادت دارند.”

مشاغل در حال بررسی رویکردهای دیگر هستند.

شرکت فرانسوی Air Liquide در حال ساخت یک کارخانه 150 میلیون دلاری در خارج از لاس وگاس است که بیوگاز را از زباله های آلی تجزیه شده به هیدروژن تبدیل می کند ، که قصد دارد آن را در کالیفرنیا بفروشد. کارخانه در پایان سال آینده آغاز به کار خواهد کرد. Air Liquide در حال ساخت نیروگاه دیگری در سمت آبشار نیاگارا در کانادا برای تأمین انرژی شمال شرقی است.

مایکل گراف ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت American Air Liquide Holdings گفت: “ما هیدروژن را به عنوان بردار انرژی آینده می بینیم.”

مایکل وبر ، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه تگزاس در آستین و مدیر ارشد تحقیقات و فناوری در Engie ، یک شرکت انرژی فرانسوی ، گفت که تجارت هیدروژن ممکن است در مراحل ابتدایی باشد ، اما علاقه به آن بسیار شدید و در حال رشد است.

آقای وبر گفت: “مشتریان هیدروژن در آنجا هستند.” “آنها فقط منتظرند هیدروژن ظاهر شود.”

ایوان پن از ایروین و کلیفورد کراوس از هوستون گزارش می دهد.

[ad_2]

منبع: aseman-kharash.ir