کروز کنترل هوشمند همراه با موتور سیکلت است

[ad_1]

یک موتور سیکلت خودران چندان منطقی نخواهد بود ، اما صنعت شروع به استفاده از برخی از فناوری های ایمنی خودرو کرده است.

اولین اتومبیل با کنترل کروز تطبیقی ​​، میتسوبیشی دیامانته از سال 1994 بود. پس چرا بیش از 25 سال طول کشید تا این ویژگی در موتورسیکلت ها ظاهر شود؟ برای شروع ، چالش های فنی و ارگونومیکی وجود داشت و برخی از موتورسواران آن را به عنوان یک پرستار بچه فن آوری یا حتی یک خطر اضافی می دانند.

این ویژگی در حال حاضر برای بسیاری از رانندگان اتومبیل آشنا است ، اما نشان دهنده تغییر کمی در سیستم های کمکی پیشرفته دوچرخه سواری است که به دوچرخه سواران ارائه می شود. برای اولین بار ، موتورسیکلت ها از موتورسواران دعوت می کنند تا هم کنترل گاز و هم ترمز را به رایانه داخلی سوق دهند.

در ماه اکتبر ، دوکاتی اعلام کرد که 2021 V4 S خود با کنترل کروز تطبیقی ​​در دسترس خواهد بود. یک هفته بعد ، BMW اعلام کرد که این ویژگی در R1250RT آینده در دسترس خواهد بود. در بهار سال آینده ، موتورسواران می توانند به این موتورسیکلت ها – با استفاده از داده های یک سنسور رادار رو به جلو – اجازه دهند تا سرعت خود را کاهش داده و سرعت خود را کاهش دهند تا با جریان ترافیک مطابقت داشته باشد.

این فناوری برای موتورسیکلت ها آسان نبود. نصب سخت افزار بر روی فرمان بسیار پیچیده است ، به ویژه هنگامی که هنگام پوشیدن دستکش نیاز به دستکاری دکمه ها است. و افزودن حتی چند اونس به چنین ماشین های با کارایی بالا برای مهندسان و طراحان کراهت دارد.

از آنجا که ایمنی موتورسواران با کمربند ایمنی در موقعیت مشابه رانندگان خودرو نیست ، مهم است که هنگام شتاب یا کاهش سرعت موتورسیکلت از تعادل خارج نشوند ، خصوصاً اگر قبلاً در گوشه ای خم شده باشند.

آخرین و نه مهمترین ، بسیاری از موتورسواران از نظر فلسفی با کنار کشیدن کنترل مخالفند. آنها از چالش ها و احساسات رانندگی با ماشین خود لذت می برند. مسافرت با ماشین برای کار برای بسیاری از رانندگان یک کار خسته کننده است ، بنابراین کمی کنترل کنترل می شود. اما برای موتورسواران ، حتی سواری در سفر نیز سرگرم کننده است.

دوکاتی متعلق به آئودی است و BMW بیش از موتورسیکلت اتومبیل می فروشد ، بنابراین هر دو شرکت از سالها تجربه خودرویی بهره مند می شوند. هر دو با بوش همکاری کرده اند که از قبل دارای یک سنسور راداری مناسب برای استفاده از خودروهای جمع و جور است. سیستم های دو تولید کننده موتورسیکلت از نظر عملکرد مشابه هستند ، اما یکسان نیستند. بارزترین تفاوت این است که رادار جلو دوکاتی با یک سنسور عقب اضافی جفت می شود که امکان تشخیص نقطه کور را فراهم می کند.

سخت افزار ممکن است از نوع خودرویی باشد اما این نرم افزار مخصوص موتورسیکلت است و اصلاح آن سال ها به طول می انجامد. راینر فینگز ، مدیر تولید محصولات موتور سیکلت های BMW R گفت: “فیزیک موتورسیکلت کاملاً متفاوت است.” “این سیستم باید بتواند اتومبیل ها و سایر موتورسیکلت ها را هنگام خم شدن تشخیص دهد.”

این توانایی فقط یکی از تفاوت هاست. بسیاری از سیستم های اتومبیل حتی در هنگام ترمز و رانندگی کار می کنند ، اما از آنجا که موتورسیکلت ها گیربکس اتوماتیک ندارند ، اگر فناوری اجازه توقف کامل در آنها را بدهد ، می توانند متوقف یا حتی سقوط کنند. بنابراین ، سیستم های دوکاتی و بی ام و به گونه ای طراحی شده اند که فقط در سرعتی بالاتر از 20 مایل در ساعت مورد استفاده قرار می گیرند.

با استفاده از دکمه های دسته چپ ، رقبا می توانند سرعت مورد نظر (حداکثر 100 مایل در ساعت) و مسافت بعدی را انتخاب کنند. سپس نرم افزار سیستم تعیین می کند که در صورت وجود کدام وسیله نقلیه باید دنبال شود. (اگر وسیله نقلیه ای در جلو نباشد ، موتورسیکلت مانند سرعت کنترل عادی تا سرعت تعیین شده شتاب می گیرد.)

یکی از مهمترین چالشهای مهندسی این بود که اطمینان حاصل شود وقتی سیستمهای کروز سرعت یا ترمز را تسریع می کنند ، این کار به آرامی و به تدریج انجام می شود – مخصوصاً وقتی موتور سیکلت هنگام پیچیدن کج می شود.

این یک نگرانی واقعی در بازار است. وبلاگ محبوب Common Tread از اولین وبلاگ هایی بود که تایید کرد دوکاتی جدید با کروز کنترل تطبیقی ​​در دسترس خواهد بود. یکی از خوانندگان اظهار نظر کرد: “جهنم ، نه. … من هم یک مرسدس جدید می رانم و چندین بار ، او مرا ناآماده گرفت و به ترمز زد! اگر این اتفاق برای یکی از موتورهایم رخ داده بود ، نمی دانم چه اتفاقی می افتاد. “

اگر زاویه های تمایل از آستانه های خاص فراتر رود ، سیستم هر دو تولید کننده به خودی خود کند می شوند. (شاید جای تعجب نداشته باشد ، ایتالیایی های وسواس نژاد خود را برای کار با زاویه واضح تا 50 درجه طراحی کرده اند ، در این مرحله اکثر موتورسواران زانو را می کشند).

پس چه اتفاقی می افتد اگر وسیله نقلیه ای که موتور سیکلت ناگهان کند می شود و سیستم کروز نمی تواند مسافت بعدی را حفظ کند؟ وقتی این اتفاق می افتد ، موتورسیکلت ها “درخواست برای گرفتن خط تیره” را چشمک می زنند و موتورسوار باید ترمز بگیرد یا اقدامات دیگری انجام دهد تا از نزدیک شدن زیاد جلوگیری کند.

این اولین سیستم های کنترل سرعت موتور تطبیقی ​​را نباید با ترمز اضطراری اتوماتیک اشتباه گرفت. این فناوری در حال حاضر در اتومبیل ها رایج است ، اما سال ها برای موتورسیکلت ها ادامه دارد.

Davide Previtera ، مدیر پروژه Ducati برای توسعه Multistrada V4S ، تأکید می کند که کنترل کروز تطبیقی ​​”یک سیستم راحتی است ، نه یک سیستم ایمنی. این مکان برای بهبود راحتی در سفرهای بزرگراهی وجود دارد. “سیستم های راداری فقط وسایل نقلیه ای را که در یک مسیر و یک مسیر حرکت می کنند تشخیص می دهند. اگر با یک وسیله نقلیه متوقف شده مواجه شوید ، آنها متوقف نخواهند شد و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

اگرچه هنوز هیچ موتورسوار آمریكایی كروز كنترل تطبیقی ​​را تجربه نكرده است ، اما آنها قبلاً اظهار تردید كرده اند. یکی دیگر از مفسران وبلاگ Common Tread نوشت: “دلیل اصلی رانندگی من چالش دو چرخ سواری و رسیدن سالم به دلیل مهارت های خودم است. … من دوست دارم به توانایی خودم در تغییر ، توقف ، چرخش و شتاب تکیه کنم. “

این دیدگاه برای آقای Fings از BMW آشناست. وی گفت: “آنها می توانند بگویند:” این بیش از حد الکترونیک است ، چیزهای زیادی که من برای موتور سواری به آنها نیازی ندارم. “

او همچنین بدبین بود. “فکر کردم ، من می دانم که چگونه سفر کنم ، خودم می توانم بنزین را باز و بسته کنم. اما وقتی فهمیدید که چگونه کار می کند که حفظ فاصله ایمن با ماشین جلویی دیگر نباید تمرکز اصلی باشد ، شما توجه بیشتری را در مورد سایر اتفاقات رخ داده در جاده اطراف خود خواهید داشت. می توانید آرام باشید و بیشتر لذت ببرید. “

دوکاتی و بی ام و معتقدند این مفهومی است که موتورسواران آمریکایی از آن عقب خواهند ماند.

[ad_2]

منبع: aseman-kharash.ir