Chick-fil-A تامین کنندگان مرغ را به تعیین قیمت متهم می کند

[ad_1]

Chick-fil-A ، شرکتی که ادعا می کند ساندویچ مرغ را اختراع کرده است ، بیش از دوازده تامین کننده مرغ را به یک دادخواست فدرال متهم کرده است که قیمت میلیاردها دلار مرغ خریداری شده را افزایش می دهد.

این شرکت روز جمعه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در شیکاگو شکایت کرد و 16 تولیدکننده مرغ را به همدستی با یکدیگر برای دستکاری قیمت ها متهم کرد پس از اعلام برنامه فست فود در سال 2014 برای ارائه گوشت مرغ از مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک در داخل در سن پنج سالگی

Chick-fil-A مستقر در آتلانتا گفت که تأمین کنندگان با به اشتراک گذاشتن اطلاعات پیشنهادی محرمانه و قیمت گذاری با یکدیگر از طریق تلفن و پیامک ، قوانین ضد انحصاری فدرال را نقض کردند.

در این مورد ، Chick-fil-A اظهار داشت كه تأمین كنندگان “از قدرت بازار قابل توجهی در بازار مرغ گوشتی برخوردار هستند” و “رفتار آنها دارای اثرات واقعی ضد رقابت بدون زمینه های جبران كننده برای رقابت کافی یا ناكافی است”. این دادخواست به دنبال جبران خسارات نامشخص و حق الزحمه وكلا است كه توسط چیك-فیل-ال متحمل شده است ، وی اظهار داشت كه ضرر و زیان وی از قیمت گذاری طی دادرسی درخواستی مشخص می شود.

متهمان شامل Tyson Foods ، Perdue Farms ، Pilgrim’s Pride و Sanderson Farms هستند که همه اینها بخشی از پرونده گروهی ادعاهای قیمت است که از سال 2016 آغاز شد و Chick-fil-A در دادخواست خود گفت ، که پیوسته است.

شرکت ها در دادخواست اقدام طبقاتی ، ادعاها را مورد اختلاف قرار دادند. سخنگوی Perdue Farms یکشنبه شب هنگامی که از او خواسته شد درباره دادخواست Chick-fil-A اظهار نظر کند ، این تکذیب ها را تکرار کرد.

سخنگوی آندره استاب در نامه ای ایمیل گفت: “ما اعتقاد داریم این ادعاها بی اساس است و قصد داریم محاسن آن را به چالش بکشیم.”

اختلاف قیمت مرغ در ماه ژوئن زمانی تشدید شد که وزارت دادگستری علیه دو مدیر ارشد پراید زائر به جرم تعیین قیمت متهم شد. آنها خود را بی گناه دانستند.

در ماه اکتبر ، پراید Pilgrim با پرداخت 110.5 میلیون دلار برای تسویه حساب هزینه های فدرال که به تعیین قیمت کمک می کند ، موافقت کرد و سپس هزینه های بیشتر مرغ را به مصرف کنندگان ، رستوران ها و سوپرمارکت ها پرداخت کرد.

نمایندگان Pilgrim’s Pride ، Tyson Foods و Sanderson Farms بلافاصله به درخواست های اظهار نظر در یکشنبه شب پاسخ ندادند.

در ماه ژوئن ، تایسون فودز گفت که با تحقیقات جنایی وزارت دادگستری در صنعت گوشت مرغ همکاری می کند. این شرکت گفت که احضاریه ای را از بخش ضد انحصار بخش دریافت کرده است.

سخنگوی Chick-fil-A که بیش از 2400 مکان دارد ، یکشنبه شب از اظهار نظر خودداری کرد.

طبق گفته Technomic ، یک شرکت تحقیقاتی صنعتی ، در سال 2019 ، Chick-fil-A بیش از 11 میلیارد دلار فروش داخلی گزارش داده است که بالاترین درآمد برای یک فروشگاه فست فود در ایالات متحده است. فروش آن تقریباً سه برابر فروش KFC و Popeyes بود.

طی 25 سال گذشته ، Chick-fil-A گاوها را در تبلیغات خود نشان می دهد و از شعار “Mor Chikin را بخور” برای مخالفت با زنجیره های فست فود که عمدتا همبرگر سرو می کنند ، استفاده کرده است.

[ad_2]

منبع: aseman-kharash.ir