آنالیز سئو در یاهو

بررسی رتبه در گوگل و یاهو بررسی و آنالیز سئو

تفسیر سمت کاربر یا Client-Side Rendering به تفسیر اطلاعات و تبدیل فایلهای html به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران در مرورگر گفته می‌شود. در این زمان هنگامی که شما وارد یک وب سایت می‌شوید و از آن بازدید می‌کنید مرورگر شما فایل‌های html را از سرور دریافت کرده و خودش آنها را به محتواهایی که برای شما قابل مشاهده باشند تبدیل می‌کند. زبان CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets می‌باشد و برای به وجود آوردن تغییراتی در اسنادی که به وسیله زبانهای نشانه گذاری مانند زبان html نوشته شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند. Html به عنوان یک استخوان بندی برای یک سازه محسوب می‌شود و از زبان css به عنوان جزئیاتی برای زیبا سازی ظاهر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان به توسعه دهندگان دنیای وب این اجازه را می‌دهد تا تغییراتی در ظاهر صفحات وب سایت خود به وجود بیاورد. این تغییرات شامل تغییر اندازه فونت و نوع آن، تغییر سایز، تغییر رنگ و تغییر در عناصری مانند رنگ متن و رنگ لینک‌ها و… می‌شود.

بکارگیری  لینک‌های داخلی زیاد در یک صفحه می‌تواند سبب کاهش ارزش آن‌ها شود و باید از لینک‌دهی به صفحات کم اهمیت و غیر ضروری خودداری کنید. اصول سئو برای همه نوع وب‌سایت‌ها یکسان است، اما استراتژی‌ها ممکن است متفاوت باشند. وبلاگ‌ها بیشتر بر روی محتوا و کلمات کلیدی متمرکز هستند، در حالی که سایت‌های فروشگاهی نیاز به بهینه‌سازی صفحات محصول و سئوی محلی دارند. یکی از جامع‌ترین ابزارهای سئو که به تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و بررسی بک‌لینک‌ها کمک می‌کند. هدف این است که محتوای سایت برای موتورهای جستجو قابل فهم‌تر و مرتبط‌تر شود.

روش اول کرالر، لینک‌های موجود در صفحات وب سایت را دنبال می‌کند تا به صفحات جدید دسترسی پیدا کند. روش دوم کرالر، url و آدرس فهرست شده در سایت مپ را پیدا می‌کند و به وسیله آن به صفحات دیگر راه می یابد. عبارت SERP مخفف Search Engine Results Page می‌باشد که معنای آن صفحه نتایج موتورهای جستجوگر است. در حقیقت این عبارت به صفحاتی گفته می‌شود که به عنوان نتایج مربوط به موضوع سرچ شده توسط کاربر که در موتور جستجو به دنبال آن است، به او نشان داده می شود. به بیان دیگر اگر بخواهیم در این باره واضح تر توضیح دهیم می‌توانیم این طور بگوییم که سئو به معنای رسیدن به صفحات اول گوگل در SERP است.

یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی که در ساخت بازی‌های ویدیویی، پلاگین ها، ساخت نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هوشمند از آن استفاده می‌شود، Java است. لینک‌های خارجی را اکسترنال لینک می گویند؛ یعنی از سایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده شود. اگر بخواهیم دقیق در مورد آن صحبت کنیم می‌توانیم این طور بیان کنیم که محتوای همیشه سبز همیشه قابل استفاده است و هیچ وقت از رده خارج نمی‌شود. زیرا بسیار تاثیرگذار، عمیق و بنیادی می‌باشد که طول عمر آن یک یا دو ساله است. بلافصله بعد از وارد شدن کافیه آدرس سایت یا اسم برندتون را وارد کنید براتون لیستی از سایت ها و مقالاتی که اسمی از شما برده باشد بهتون نشون میدهد چه به ادرس شما لینک داده شده باشد چه لینک نداده باشند، حتی داخل اینستاگرام. این ابزار هم نسخه گولی داره هم رایگان که خب نسخه پولی امکانات خیلی بیشتری نسبت نسخه رایگان آن داره.

اما در طولانی مدت فواید سئو و بهینه سازی وب سایت موجب می‌شود تا رتبه مناسب‌تری در صفحات نتایج جستجو برای وبسایت به دست بیاید و همچنین کاربران و بازدید کنندگان بیشتری را به کسب کند. بلکه باید اطمینان حاصل کرد که این وب‌سایت به راحتی قابل دسترسی و مشاهده توسط کاربران باشد. برای این منظور، آنالیز و بررسی سئو سایت اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. سئو، به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها است که هدف آن افزایش دید سایت در نتایج جستجو است. با این حال، نحوه انجام این بهینه‌سازی و ابزارهای موجود برای بررسی آن به طور مداوم در حال تغییر است.

برای جواب دادن به این سؤال بهتر است که خود را به جای گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بگذارید. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت می‌مانند و بعد از آن این سایت را ترک می‌کنند. در نتیجه ما این سایت را در لیست نتایج به عنوان نتیجه برتر قرار نمی‌دهیم. زیرا هدف ما جلب رضایت کاربران و همچنین ارائه بهترین و مناسب‌ترین مطالب به عنوان نتایج جستجو به آنها است. تعیین یک استراتژی دقیق و اصولی برای سئو یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در بهبود رتبه سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی ایفا کند.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کنید، حجم جستجوی آنها را بررسی کنید و ایده‌های جدید برای تولید محتوا پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک مقاله جدید در مورد یک موضوع خاص بنویسید، می‌توانید از Ubersuggest برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع استفاده کنید. اعتبار دامنه یا Domain Authority یک امتیاز در رتبه بندی موتورهای جستجو است که به وسیله شرکت نرم افزاری ماز به وجود آمده است. اعتبار دامنه نشان می‌دهد یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو چه رتبه‌ای را به دست می‌آورد. اعتبار دامنه امتیازی است که در طیف یک تا ۱۰۰ درجه بندی می‌شود و هر چه امتیاز یک وب سایت و دامنه آن بیشتر باشد نشان می‌دهد که توانایی بیشتری در گرفتن رتبه مناسب در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارد.

این موضوع نه تنها برای یاهو بلکه در سئو گوگل نیز برای شما می تواند تاثیر گذار باشد. یکی از تفاوت های گوگل و یاهو میزان اهمیت آدرس سایت و صفحات است که نزد یاهو از اهمیت خاصی برخوردار است. اعتبار دامنه یکی از مواردیست که یاهو به آن توجه میکند و سه دامنه زیر از دامنه های معتبر برای یاهو است. فاوآیکون‌ها اغلب روی تب‌ها در بالای مرورگر وب سایت نمایش داده می‌شوند، اما می‌توانید آن‌ها را در حافظه‌ مرورگر و نوار بوک مارک‌ها مشاهده کنبد. گوگل به سایت‌های ایمن‌تر امتیاز بیشتری می‌دهد و کاربران هم به این سایت‌ها بیشتر اعتماد می‌کنند.

با این حال، با پایبندی به اصول و تکنیک‌های ذکر شده در این مقاله، می‌توانید به موفقیت‌های زیادی دست یابید و وب‌سایت خود را به یکی از بهترین‌ها در حوزه کاری خود تبدیل کنید. اگر در زمینه سئو سایت خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید با آژانس نیم‌فاصله تماس بگیرید. تیم نیم‌فاصله ما با چندین سال سابقه و تجربه در این زمینه، آماده ارائه خدمات مشاوره و اجرای استراتژی‌های سئو برای وب‌سایت شماست. هر یک از این ابزارها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند به شما در بهبود سئو سایت و افزایش رتبه و ترافیک آن کمک کنند. اما بعد از راه‌اندازی الگوریتم پنگوئن توسط گوگل، با یک به روز رسانی دوره تمام لینک‌هایی که به صورت غیر طبیعی و با هدف دستکاری رتبه‌های صفحات وب سایت به دست آمده بودند به پایان رسید.

در واقع شانس موفقیت یک برنامه هدفمند، بیشتر از یک پروژه پیچیده و نامنظم است. برای آنالیز و بررسی سئو سایت، ابزارهای متعددی وجود دارد که می‌تواند به شما در شناسایی مشکلات سئو کمک کند. برخی از این ابزارها به صورت رایگان و برخی دیگر به صورت پرداختی در دسترس هستند. Ahrefs یک ابزار سئو جامع و پولی است که به شما امکان می‌دهد تا بک لینک‌ها، کلمات کلیدی، و محتوای رقبا را تحلیل کنید. تعیین امتیاز اعتبار صفحه به وسیله معیارها و فاکتورهای مختلفی انجام می‌شود.

شما صدر در صد برای تجارت آنلاین خودتون یک هدفی در نظر گرفتید برای اینکه متوجه بشید دقیقا کجای راه هستید به آنالیز سایت خودتون نیاز دارید بخصوص اگر رقیب های شما سایت های خودشون را سئو کرده باشن. و گوگل بیشتر مایل است تا رتبه های بالا را بیشتر به کسب و کارهایی که مدت بیشتری است تاسیس شده اند بدهد، اما روند بینگ اینگونه است که مایل است بیشتر به نفع کسب و کارهای کوچک کار کند. اگر چه هر تمامی موتورها در پایان یک کار مشابه را انجام می دهند که آن هم نمایش نتایج جستجو به کاربران است اما در پشت صحنه و الگوریتم با هم متفاوت هستند. Ask یک وبسایت نسبتا جدید است که اطلاعاتی راجع به موضوعات خاص دارد.این موتور بیشتر بر روی سبک پرسش و پاسخ تاکید دارد.در حال حاضر Ask در بازار خیلی سهم قابل توجهی ندارد و می توان گفت که کمی مستهلک شده است. همانطور که در مقاله کلمه کلیدی توضیح داده ایم ابتدا باید از کلمات کلیدی بلند استفاده شود.

نرخ ایندکس نشان‌دهنده تعداد صفحاتی است که موتورهای جستجو از سایت شما ایندکس کرده‌اند. از طریق Google Search Console می‌توانید نرخ کلیک برای کلمات کلیدی مختلف را بررسی کنید. طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) یک عامل مهم برای بهبود رتبه‌بندی در گوگل است. سال 1997 برای اولین بار اصطلاح "Search Engine Optimization" (SEO) مطرح شد و شرکت‌ها شروع به بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای دیده‌شدن بیشتر در نتایج جستجو کردند. با این حال، مراقب باشید که از کلمه کلیدی استفاده نکنید زیرا اکثر موتورهای جستجو و خوانندگان انسانی از این عمل اخم می کنند. در عوض، سعی کنید ابتدا محتوای خود را برای خوانندگان و در مرحله بعد برای موتورهای جستجو بنویسید.

دامنه هایی نظیر org، edu و gov از دامنه هایی هستند که برای موتور جستجوی بینگ اهمیت زیادی دارند. تعامل کاربران با سایت شما مثل کلیک‌ها، اسکرول‌ها، ویدیوهای تماشا شده و فرم‌های پر شده نیز از نشانه‌های موفقیت سئو است. بررسی کنید که همه صفحات مهم سایت شما ایندکس شده باشند و صفحاتی که نمی‌خواهید در نتایج نمایش داده شوند، در ایندکس نباشند مانند صفحات تکراری یا بی‌ارزش. نرخ تبدیل درصد کاربرانی است که پس از بازدید از سایت شما اقداماتی مانند خرید، ثبت‌نام یا پر کردن فرم انجام می‌دهند. شما همچنین می خواهید یک رویکرد ثابت برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید تا بتوانید استراتژی خود را در طول زمان حفظ کنید.

مهم ترین مزیت این سایت قراردادن مجموعه کامل از ابزارهای آنالیز سئو سایت است. این می‌تواند شامل مشکلات فنی مانند عدم بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از متا تگ‌ها و فرمت‌های غیر استاندارد باشد. همچنین، بررسی کلمات کلیدی و تحلیل رقبا نیز می‌تواند به شناسایی فرصت‌های جدید کمک کند. پس از شناسایی مشکلات، باید برنامه‌ای برای بهبود سئوی سایت خود تدوین کنید. بنابراین، داشتن اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد ابزارها و روش‌های سئو ضروری است.

زیرا زمانی که در بالای صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرند می‌توانند ترافیک ورودی وب سایت خود را افزایش دهند و تعداد مشتریانِ خدمات و محصولات خود را نیز با همین روش بیشتر کنند. Upcity یک سایت برای تحلیل سئو سایت شما و رقیبتون هست که گزارش این آنالیز را به صورت کارتی به شما میدهد که ۶ دسته بندی داره و ۱۸ تا عملکرد را زیر نظر میگیرد و به صورت کارتی به شما میدهد (در یک نگاه). معمولا این جریمه‌ها را می‌توان مرتبط به یکی از سه حیطه «کدهای فنی و مشکلات آن‌ها»، «محتوای سایت» و «لینک‌های خارجی در سایت» دانست. همه این موارد قابل بررسی و اصلاح هستند؛ اما پیش از هر اقدامی باید شناسایی شوند. در گوگل ربات ها به درک معنایی واژه ها میپردازند و محتوای شما را به خوبی درک میکنند اما در بینگ به این صورت نیست. در بینگ شما باید دقیقا از کلمه کلیدی در متن، تیتر ها و متا ها استفاده کنید تا بتوانید در موتور جستجوی مایکروسافت جایگاهی داشته باشید.

به بیان ساده‌تر وبمستر به فردی گفته می‌شود که کار و وظیفه اصلی او توسعه وب سایت، طراحی و مدیریت آن است. اما خب در اخر این بخش هم خواستم ۲ تا سایت ایرانی هم برای چک کردن سئو سایت معرفی کنم که ابزارهایی هم داخل خودشون دارند. خبر خوب اینه که این سایت به شما ۷ روز استفاده رایگان بدون محدودیت میدهد که می توانید گزارش کار سئو سایت را بگیرید. دومین سایتی که بین کاربران سئو محبوب است سایت moz است که در دو نسخه رایگان و پولی میتوانید از اون استفاده کنید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد.

برای درک بهتر و دقیق تر کلمات کلیدی مقاله کلمه کلیدی چیست؟ را مطالعه کنید. در مقایسه با گوگل رقابت کمتری در یاهو است زیراکه بسیاری از وبسایت ها فقط بر موتور جستجوی گوگل تمرکز دارند و این میتواند برای هر وبسایتی یک امتیاز محسوب شود. تفاوت هایی در سئو یاهو و گوگل وجود دارد که باید آن ها را به دقت انجام دهید. یکی دیگر از مسائلی که میتواند شما را در یاهو به رتبه های بالا برساند سادگی سئو یاهو است که دقت و پیچیدگی های گوگل را ندارد. در فضای وب یک موتور جستجو فعالیت نمیکند بلکه وبسایت هایی مانند بینگ، یاهو و به تازگی که مرورگر بریو از موتور جستجوی خود رونمایی کرده است در رقابت با یکدیگر هستند.

دوره html css کندو، برای شمایی که به دنبال دانش عمومی و پایه برنامه نویسی سایت هستید، مناسب است. بینگ موتور جستجوی شرکت مایکروسافت است که گوگل هزینه های زیادی را برای نگه داشتن فاصله خود با آن میکند. اما مایکروسافت با استفاده از مرورگر پیش فرض خود توانسته بسیاری از کاربران را مجاب به استفاده از مرورگر اج و موتور جستجوی بینگ کند. این نقش در سئو یاهو نیز تکرار شده است و اهمیت آن نه تنها برای گوگل احراز شده است بلکه برای یاهو هم تایید شده است. استفاده از کلمات جذاب مانند شگفت انگیز، استثنایی، کمترین قیمت و … میتواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد.

همچنین باید رتبه صفحات و کلمات کلیدی که پتانسیل افزایش ترافیک سایت را دارند، بررسی کنید. همچنین اگر رقبای قدرتمندی دارید بهتر است یک برنامه مداوم و منظم برای آنالیز سایت آن‌ها داشته‌ باشید. در کسب و کار رقابتی، نباید هیچ فرصتی را از دست بدهید در غیر این صورت مخاطب‌ها به‌سرعت برای شما جایگزینی پیدا خواهند کرد و جایگاه خود را از دست خواهید داد. بسیاری از ابزارهای بررسی سایت سئو به قدری کارآمد هستند که می‌توانند کوچک‌ترین خطاها و ایرادات سایت را به شما اطلاع دهند. نکته‌ای که باید بدانید این است که در برخی مواقع ابزارها توانایی شناسایی مشکلات سایت را ندارند و حتی در بعضی از موارد داده‌های اشتباهی را به شما می‌دهند.

Sandbox گوگل استعاره‌ای از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول بازی کردن هستند تا به این وسیله به چیزی آسیب نرسانند. از آنجایی که موتور جستجوگر گوگل هیچ وقت این سیستم را تأیید نکرده است ممکن است که عده‌ای از آن خبر نداشته باشند. موتورهای جستجویی نظیر گوگل در تعیین مواردی که کاربران پیشنهادهایشان را دنبال می کنند، بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد عمل می‌کنند. در حقیقت موتورهای جستجویی نظیر گوگل به عنوان پل‌های ارتباطی محسوب می‌شوند که وب سایت شما و کاربران را به یکدیگر متصل می‌کنند. اگر وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو قابل مشاهده نباشد یا محتوایی که در صفحات مختلف وب سایت شما وجود دارد در دیتابیس‌های آنها یافت نشود به این معنا است که شما فرصت طلایی حضور در موتورهای جستجو را از دست داده‌اید.

در این راه ما چند سایت برتر را در بالا اشاره کرده ایم که شما را در ادامه این راه یاری می کنند. چون می‌توان نکته‌ های مثبت در خصوص استراتژی بازاریابی آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم. یا اینکه وجه مثبتی از نقاط ضعف آن‌ها را در سایت خود بکار بگیریم تا یک گام از آن‌ها جلو بیفتیم. با استفاده از تب site explorer آدرس سایت رقیب خود را وارد کرده و سپس از قسمت organic keyword می توانید لیست کاملی از کلمات کلیدی سایت رقبا را مشاهده و بررسی کنید. اما امکانات این افزونه بسیار بیشتر است و رفتار سایت رقیب شما را از جوانب مختلف می‌ سنجد. مثلاً بخش Security این پلاگین، به شما کمک می‌کند تا پارامتر‌های امنیتی بکار رفته توسط رقبا خود را شناسایی کنید.

به عنوان مثال گوگل بیشتر سایت هایی را که به لحاظ اجتماعی بیشتر مرتبط هستند در رتبه های بالاتر قرار می دهد؛ بینگ بیشتر واقعیت ها را مورد توجه قرار داده و اولویت ها را به سایت هایی که محبوب تر و آنهایی که روی وقایع و حقایق تمرکز دارند می دهد. در سمت چپ این موتور جستجو زمانی که نتایج نمایش داده می شود، زیر دسته بندی برای موضوع های حول محور این موضوع وجود دارد. سه جزء اصلی وجود دارد که با هم باعث ارتقای نتایج گوگل می شوند، query Engine, user interface,  و Search result formatter.گوگل با استفاده از روش های یادگیری در الگوریتم های موتور جستجو، کارایی بیشتری پیدا می کند. یاهو هم تقریبا مدت زمان زیادی است که به عنوان یک موتور جستجو در حال فعالیت است.یاهو هم خزنده و برنامه ای دارد که به وسیله آن آدرس سایت ها و همچنین انجمن ها را براساس میزان شباهت و ارتباط جستجوها پیدا می کند. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و GTMetrix برای ارزیابی سرعت سایت و بهینه‌سازی آن استفاده کنید. نرخ پرش بالا می‌تواند نشانه مشکلاتی در تجربه کاربری (UX) یا کیفیت محتوا باشد.

هیچ نوع سئوی خاصی به‌عنوان "بهترین" در همه شرایط وجود ندارد، زیرا بهترین نوع سئو بستگی به نوع کسب‌وکار، بازار هدف، و اهداف خاص شما دارد. اما به‌طور کلی، یکاستراتژی جامع سئو که تمامی جوانب سئو را پوشش می‌دهد، بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد. این بخش از سئو به بهبود بخش‌های فنی و زیرساخت‌های سایت مربوط می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی سایت شما را خزش و ایندکس کنند. سئوی خارجی شامل فعالیت‌هایی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌شود تا اعتبار و محبوبیت آن افزایش یابد. در حال حاضر، سئو یک فرآیند پیچیده و چندوجهی است که بر بهبود تجربه کاربری، کیفیت محتوا و اصول فنی وب‌سایت‌ها تمرکز دارد. اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را به سایت خود هدایت کنید، استفاده از تکنیک های اثبات شده SEO ضروری است.

در نهایت، یاهو نسبت به موتورهای جستجوی محبوب تر، رقابت کمتری برای SERP دارد و ارزش بیشتری برای اعتبار دامنه قائل است. اگر سایت خوش ساختی دارید و کمی تلاش می کنید تا محتوای خود را با دقت بهینه کنید، می توانید در نتایج یاهو رتبه سریع تری کسب کنید. اینکه هر آدرس باید شامل کلمات کلیدی باشد، کوتاه انتخاب شده و دارای حروف یا کلمات اضافه نباشد. برای استفاده از این ابزار کافیست آدرس سایت مورد نظرتان را در قسمت مشخص شده وارد کرده و چند ثانیه صبر کنید. البته این وب سایت نسخه رایگان نداشته و برای استفاده از امکانات آن باید یک اکانت ایجاد کنید.

اعتبار دامنه با ارزیابی چندین معیار و فاکتور مانند لینک‌های ورودی به وب سایت تعیین و محاسبه می‌شود. پایگاه داده یا دیتابیس موتورهای جستجو با نام Indexing نیز شناخته می‌شود. ایندکس‌ها از اطلاعاتی که موتورهای جستجو از وب سایت‌های مختلف جمع آوری کرده‌اند تشکیل می‌شود. اگر محتوای وب سایتی در ایندکس موتورهای جستجو یافت نشود کاربران نمی‌توانند به صفحات این وبسایت دسترسی داشته باشند و یا حتی آن را پیدا کنند. ایندکس کردن به طور کلی به فرایندی گفته می‌شود که در طی آن صفحات سایت به نتایج موتورهای جستجو اضافه می‌شود. یک اصطلاح استعاره‌ای است که از آن برای توضیح دادن اینکه چرا بیشتر وب سایت‌هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند رتبه‌های پایین‌تری نسبت به وبسایت‌های قدیمی‌تر در صفحه نتایج موتورهای جستجو به دست می‌آورند.

ترافیک ارگانیک میزان بازدیدکنندگانی است که از طریق نتایج طبیعی موتورهای جستجو بدون تبلیغات پولی وارد سایت شما می‌شوند. سئو یک فرآیند مداوم است که شامل ترکیبی از سئوی داخلی، فنی و خارجی می‌شود. هر کدام از این گام‌ها برای رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج جستجو ضروری هستند. بهترین رویکرد، داشتن یک استراتژی جامع است که تمام این جنبه‌ها را پوشش دهد و به‌طور منظم بهبود یابد. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به‌راحتی صفحات شما را پیدا و ایندکس کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری