آپدیت الگوریتم های گوگل چیست

معرفی کامل الگوریتم های گوگل در سئو 2024

از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. گرچه هنوز وظایف و نقش های الگوریتم کافئین مشخص نشده است، اما کمپانی گوگل در سال 2019 در مورد این الگوریتم اعلام کرد که کافئین هم به نفع جستجوگران است و هم محتوا نویسان... این سیستم جدید به Google امکان داده است تا داده ها را به مراتب کارآمدتر کرده و آنها را ذخیره کند. با انتخاب گورخر، گوگل نشان می دهد که مشخص خواهد شد چه کسانی پیرو سئو کلاه سفید هستند و چه کسانی قرار است با سئو کلاه سیاه به کسب و کار خود ضربه بزنند. بر روی اولین سایت پیشنهادی گوگل کلیک می کنید و پس از ورود به سایت چندین تبلیغ متفاوت که در گوشه و کنار سایت وجود دارد، را می بینید. در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی یک مبحث اصلی بر روی سایت چندین نیو تب برای شما بارگذاری می شود که واقعا آزار دهنده است.

اگر می خواهید توجه الگوریتم اینستاگرام را به پیج و محتوای خود جلب کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هرچه بیشتر تعامل (لایک ، کامنت ، ذخیره و اشتراک گذاری) از سوی دنبال کنندگان خود جمع کنید. بنابراین، با به اشتراک گذاشتن مداوم محتوای جذاب با زیرنویس های قوی، کلمات کلیدی مربوطه و هشتگ های ترندی، پست های خود را برای پتانسیل صفحه اکسپلور بهینه می کنید. چندین فاکتور مهم وجود دارد که اینستاگرام با توجه به محتوایی که پست میکنید، این فاکتورها را با الگوریتم های خود در سال 2025 ارزیابی میکند. الگوریتم اینستاگرام سیستمی است که برای تعیین ترتیب نمایش محتوا در فید و اکسپلور کاربر استفاده میشود. TF-IDF )Term Frequency-Inverse Document Frequency) و Keyword Stuffing دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو و بهینه‌سازی محتوا هستند که هدف و روش‌های کاربردی آن‌ها کاملاً متغیر است. طبق آخرین گزارشات، RankBrain تقریباً 15٪ از کل جستجوهای گوگل را کنترل می کند.

به عبارت دیگر یعنی همزمان توانایی خواندن متن، درک مفهوم و تقویت آن با ویدئو و صوت را انجام می‌دهد. همچنین به بیش از 75 زبان زنده دنیا مسلط است تا بتواند اطلاعات را به درستی دریافت کند و سوالات پیچیده کاربران را پاسخ دهد. در راستای دو فاکتور قبلی، اعتبار هم از نیازهای محتوایی است که در این حوزه تولید می‌شود. نویسنده معتبر، اطلاعات درست و کاربردی و استفاده کردن از منابع معتبر به‌جای کپی مطالب، فاکتور اعتبار را در نگاه گوگل تعریف می‎کند. گورخر، هشدار بسیار مناسبی برای سایت‌های فروشگاهی بود که بدون توجه به کاربر و نیاز آن فعالیت می‌کردند و خدمات بی‌کیفیتی را ارائه می‌دادند. شایان ذکر است که به‌روزرسانی‌های اصلی بر نمای کلی هوش مصنوعی و استنادات گوگل تأثیر می‌گذارند زیرا این موارد توسط جستجو تغذیه می‌شوند.

یکی از نمایندگان گوگل با پدیده عجیبی مواجه شد؛ او در حالی که از نتایج جستجو بازدید می‌کرد، یک عینک‌‌فروشی را در رتبه اول گوگل دید که هیچ شباهتی به یک فروشگاه نداشت. در جدول زیر، خلاصه اطلاعات مربوط به تمام الگوریتم های گوگل ارائه شده‌است تا بتوانید با دید عمیق‌تری از آن‌ها در بهینه‌ کردن موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) سایت خود استفاده کنید. شما جمع‌آوری اطلاعات در مورد صفحاتی است که جای سایت شما را در رتبه‌بندی گرفته‌اند. یک تجزیه و تحلیل از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) انجام دهید تا همبستگی‌های مثبت بین صفحاتی که برای عباراتی که سایت شما اکنون رتبه پایین‌تری دارد، رتبه بالاتری دارند را پیدا کنید. به احتمال زیاد، فقط سایت دیگری را در مقایسه با سایت شما، وقتی صحبت از ارتباط، اعتبار و سیگنال‌های کیفیت می‌شود، بیشتر پاداش داده است. برخلاف یک بروزرسانی بزرگ الگوریتم که موارد خاصی را هدف قرار می‌دهد، یک به‌روزرسانی اصلی ممکن است مقادیر همه چیز را تغییر دهد.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی به معنای استفاده مناسب و متعادل از کلمات کلیدی است به‌طوری‌که مرتبط با موضوع و خوانا باشد. این فرایند شامل تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده از آن‌ها به‌طور طبیعی در متن، و توجه به ارتباط معنایی است که باعث بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بدون آسیب به کیفیت محتوا می‌شود. هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است. رفع خطای کیورد استافینگ در وردپرس نیاز به بررسی دقیق و اصلاح محتوای سایت دارد. از سال ۲۰۱۳ با تمرکز بر درک معنای عمیق‌تر پرسش‌های جستجو و محتوای صفحات به کار گرفته شد. این الگوریتم موتور جستجو را قادر ساخت تا به جای تطبیق دقیق کلمات کلیدی، ارتباط مفهومی میان جستجو و محتوای وب‌سایت‌ها را ارزیابی کند.

چنین بروزرسانی هایی معمولا برای سئوکاران و مدیران سایت ها دردسرساز می شود و آنها را مجبور می کند برای پس گرفتن رتبه قبلی خود بیشتر تلاش کنند. هر چند سال یک بار گوگل چنین بروزرسانی هایی را انجام می دهد و یکسری از سایت ها را صفحات اول جستجو عقب می اندازد. واژه الگوریتم بیشتر در مباحث ریاضی و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید اگر با تعریف الگوریتم آشنا شوید حضور آن را در زندگی خود بیشتر حس کنید. در واقع الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد.

هدف از الگوریتم گوگل این است که به جستجوگران یک لیست مرتب از مناسب‌ترین وب سایت‌ها برای جستجوی آنها ارائه دهد. این الگوریتم روی لینک‌دهی وبسایت‌ها تاکید می‌کند، در الگوریتم نامبرده backlinkها اهمیت بسیار زیادی دارند و از نظر Penguin، backlinkها به افزایش کیفیت و بهبود نتایج جستجوی گوگل کمک‌های زیادی می‌کنند. به‌عبارت ساده‌‌تر ازنظر الگوریتم Google Penguin، لینک‌ها روی بهبود رتبه وبسایت‌ها و نتایج جستجو تاثیرات زیادی می‌گذارند. درکل آپدیت جدید گوگل سئو و به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل به تغییرات و بهبودهایی اشاره دارد که گوگل در الگوریتم‌های خود اعمال می‌کند. به‌روزرسانی الگوریتم جدید گوگل معمولا شامل تغییراتی در روش‌های ارزیابی و رتبه‌بندی وبسایت‌های مختلف در نتایج جستجو می‌شود.

با رعایت موارد فوق و چند نکته جانبی دیگر می توانید امیدوارد باشید که هم در گوگل رتبه خوبی کسب کنید و هم در بروزرسانی های هسته ضدگلوله در صفحه اول باقی بمانید. در تعیین رتبه کلی شما جنبه‌های فنی سایت مانند سرعت سایت، سازگاری با موبایل و همچنین نمایه‌سازی مناسب نقش مهمی دارد. وبزی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به شما امکان ساخت یک سایت منحصر به فرد و با سلیقه خودتان را بدون نیاز به دانش فنی را به شما می دهد. برای ساخت سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می توانید سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. الگوریتم MUM توانایی تفسیر نیازهای کاربر در جستجوهای چندمرحله‌ای را دارد؛ بنابراین مسیر جستجو را بهینه‌سازی می‌کند. در ابتدا، RankBrain برای پرس و جوهایی استفاده می‌شد که گوگل با آنها قبلاً مواجه نشده بود و در آن زمان تقریباً ۱۵٪ از کل جستجوها را شامل می‌شد.

نتیجه عملکرد این ربات‌ها بر اساس بیش از 200 فاکتور مختلف بررسی می‌شود و بر اساس این نتایج مشخص می‌شود که وبسایت ها با چه ترتیبی در نتایج جستجو ظاهر شوند. Google Hummingbird نگاهی عمیق و کلی‌تر روی محتواها دارد و با درک مفاهیم موجود روی وبسایت‌های مختلف، کاربران را به هدف‌شان نزدیک‌تر می‌کند و محتواهای بهتری را در اختیار آنان قرار می‌دهد. این جدول نشان می‌دهد که چگونه الگوریتم گراف دانش به گوگل کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تر و مرتبط‌تر را به کاربران ارائه دهد. الگوریتم MUM یک مدل چندمنظوره پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار می‌رود که گوگل برای درک بهتر سوالات پیچیده کاربران و ارائه نتایج دقیق‌تر طراحی کرده است. این الگوریتم قادر به تحلیل و ترکیب اطلاعات از منابع مختلف (متن، تصویر و ویدیو) و پاسخ‌گویی به زبان‌های گوناگون است.

با استفاده از پیوندهای داخلی و لینک‌دهی به صفحات مرتبط، می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی را به کار ببرید بدون اینکه مجبور شوید در متن اصلی آن‌ها را بارها تکرار کنید. کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) به معنای گنجاندن کلمات کلیدی به صورت غیرطبیعی و افراطی در محتوای یک صفحه، متا تگ‌ها، یا کدهای HTML است. Keyword stuffing روشی غیرمجاز در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به حساب می‌آید. طبق گفته گوگل، RankBrain در حال حاضر سومین سیگنال مهم رتبه بندی در Google است. این الگوریتم با توجه به هوش مصنوعی به شدت بر روی پرسش و پاسخ های کاربران گوگل نظارت دارد. به بیان ساده می توان گفت گوگل این الگوریتم وارد بازی خود کرد تا محتوا های نامربوط به سوال کاربر حذف شوند.

الگوریتم اینستاگرام در سال 2025 چگونه کار می کند؟ این یک سوال متداول در بین کسانی است که برای کسب و کار خود پیج اینستاگرام زده اند یا بلاگر هستند و میخواهند پیج خود را رشد دهند یا اصطلاحا بالا ببرند. در این مقاله به روزرسانی ها در عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال را بررسی میکنیم و راهکار های تاثیر گذار بر اساس جدیدترین الگوریتم و تغییرات این پلتفرم را برای شما توضیح میدهیم. در واقع هدف ما اینجا بررسی نکاتی است که به هک کردن الگوریتم برای تعامل بیشتر برای صفحه شما هستیم. به عبارت دیگر، TF-IDF به موتور جستجو می‌گوید که یک کلمه در یک صفحه چقدر اهمیت دارد و چه میزان از کلمه در مقایسه با سایر اسناد تکرار شده است. SEMrush یکی از ابزارهای قوی سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی تکراری یا استفاده‌شده بیش از حد در محتوا را شناسایی کنید. این ابزار علاوه بر تحلیل سایت، گزارش‌هایی از نحوه عملکرد کلمات کلیدی و نکاتی برای بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد.

در واقعیت، احتمالاً چندین تغییر جزئی بود که وقتی با هم ترکیب شدند، کمی به نفع یک سایت یا سایت دیگر تغییر ایجاد کردند (به لیست مرتب شده ما در اینجا فکر کنید). پیدا کردن آن چیز دیگری که به رقبای شما کمک می‌کند آسان نیست اما این چیزی است که به متخصصان سئو امنیت شغلی می‌دهد. به احتمال زیاد ترکیبی تصادفی از وزن‌دهی نتایج مرتبط‌تری را برای ارزیابی‌کنندگان کیفیت ارائه کرده است، بنابراین آنها آن را بیشتر آزمایش کردند، نتایج آزمایش (کلیک‌ها!) آن را تأیید کرد و آنها آن را به‌طور زنده منتشر کردند. کلیک‌ها را در نشت معروف گوگل به خاطر دارید؟ این یکی از راه‌هایی است که آنها از آنها استفاده می‌کنند برای آزمایش A/B انواع جدید الگوریتم. هر یک از اینها یک چیز خاص را هدف قرار می‌دادند و در بسیاری از موارد، یک معیار جدید یا محاسبه جدید یا مدل یادگیری ماشین جدید را وارد الگوریتم کلی می‌کردند.

با این وجود، شواهد و قرائن حاکی از آن است که الگوریتم رقص گوگل در حال حاضر منسوخ شده است. در 10 آگوست 2009 آپدیت کافئین گوگل یک سیستم جدید برای ایندکس کردن صفحات وب معرفی کرد تا گوگل بتواند به صورت مؤثرتری صفحات وب را بخزد و اطلاعات آن‌ها را ذخیره سازد. با اینکه الگوریتم بهینه‌سازی سایت پاندا یکی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که برای بررسی محتوای سایت‌ها و انتخاب بهترین محتوا به وجود آمد، تا کنون بارها و بارها به‌روزرسانی شده است. به این ترتیب علاوه بر بررسی محتوای سایت، هم‌زمان بک لینک‌ها و ارتباطشان با محتوا را نیز بررسی خواهد کرد. EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنه‌هایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو می‌کند. قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت.

اما گوگل به کمک این الگوریتم می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که با وجود اشتباه تایپی با آنچه در ذهن کاربر بوده تطابق داشته باشد. قبل از اینکه به سراغ بررسی الگوریتم‌های گوگل برویم بد نیست نکته‌ای را بدانید. بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی سایت می‌روند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیت‌هایی است که گوگل برای الگوریتم‌های سئوی خود می‌دهد. بعد از خواندن این مقاله به اهمیت این مسئله پی می‌برید و متوجه می‌شوید که الگوریتم‌های گوگل یکی از مواردی است که باید به طور مداوم بررسی شود.

گوگل مدل‌های برت را برای درک بهتر عبارت‌های جستجو شده ساخت و عبارت BERT را از حروف اول کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفت که به رمزگذاری عبارت‌های جستجو و صفحات وب (به صورت دوطرفه) اشاره دارد. با این حال به‌غیر از Google BERT شما می‌توانید الگوریتم‌های دیگری را هم مشاهده کنید که هنوز می‌توانند تاثیرات قابل‌توجهی روی جستجوهای وب بگذارند. برخی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل که تاثیر زیادی روی نتایج جستجو می‌گذارند را برای آگاهی و اطلاعات بیشتر شما در ادامه بررسی می‌کنیم. MUM تحولی بزرگ در بهبود تجربه کاربران و ارائه نتایج جستجوی هوشمندتر و مرتبط‌تر ایجاد کرده است. با ارائه سئو محلی، گوگل توانسته است نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران نمایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر در منطقه گیشا در تهران عبارت “کافه‌های نزدیک من” را جستجو کند، گوگل با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، کافه‌های نزدیکترین به او را در منطقه گیشا معرفی می‌کند.

در گذشته تعداد بسیار زیادی از کاربران گوگل تنها از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کردند، با گذشت زمان هرچقدر که جلوتر رفتیم درصد بیشتری از کاربران به استفاده از نسخه موبایل سایت‌ها روی آوردند. به همین دلیل گوگل هم تمرکزش را بر روی نسخه موبایل سایت‌ها گذاشت و این موضوع تا حدی جدی شد که گوگل رسما اعلام کرد که نسخه موبایل سایتها در اولویت قرار دارد و از طریق نسخه موبایل صفحات را ایندکس می‌کند. در این موارد، گوگل (گاهی با اکراه) به ما اطلاع می‌داد که با بروزرسانی الگوریتم هسته گوگل سعی در انجام چه کاری یا جلوگیری از چه چیزی دارد و ما می‌توانستیم به عقب برگردیم و سایت‌های خود را اصلاح کنیم. آنطور که من آن را درک می‌کنم، یک به‌روزرسانی هسته، یک تغییر یا اصلاح در خود الگوریتم جستجوی اصلی است. پیلار کلاستر یکی از مولفه های مهم در سئو و تولید محتوای وب است که به کمک آن محتواهای طولانی و پر از جزئیات به صورت اصولی و موافق با سئو بهینه سازی می شود تا کاربران بتوانند به خوبی از آن استفاده ... اکثر تغییرات جزئی اند و تاثیر چندانی روی رتبه سایت ها نمی گذارد لذا خیلی از افراد متوجه آن نمی شوند.

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، هشتگ تنها زمانی موثر است که برای کاربر مرتبط باشد. استفاده از هشتگ‌های مناسب، قابلیت دیده‌ شدن شما را افزایش میدهد، اما در نهایت، تعامل کاربران است که رتبه‌ بندی شما را تعیین میکند. این به روزرسانی الگوریتم اینستاگرام نشان می دهد که شما باید موفقیت محتوای خود را بر اساس تعداد ویو و نمایش ارزیابی کنید. این نشان می دهد که ممکن است تعداد ویو یک پست یا ریلز توسط الگوریتم اینستاگرام به عنوان یک سیگنال رتبه بندی قوی در نظر گرفته شود. در این طلب به معرفی مهم ترین الگوریتم های گوگل به طور کامل  پرداخته‌ایم؛ شما چه تجربه­‌ای مرتبط با عملکرد الگوریتم های گوگل کسب کرده‌­اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به طور کلی الگوریتم YMYL محتواهایی که ارتباط مستقیم با زندگی و وضعیت اقتصادی کاربران دارد را مورد برسی قرار می­دهد و وب سایت­های متخلف را جریمه خواهد کرد.

در نتیجه می توان گفت اولین به روز رسانی الگوریتم های گوگل در سال 2020 هم زمان با شیوع کرونا ویروس بود. این الگوریتم های گوگل هستند که وب ‌سایت ها را دسته ‌بندی کرده و بهترین آن ها را در رده‌ های بالا و و در صفحه اول گوگل نمایش می‌ دهند . هر کدام از الگوریتم  دارای ساختار و قوانین مختص به خود هستند و بر اساس الزامات خدمات سئو ساخته شده ‌اند. این الگوریتم‌ ها در کنار هم باعث بهتر شدن فضای وب و افزایش کیفیت محتوای وب سایت‌ ها می‌شوند. این مطلب جامع ترین و مفصل ترین لیست الگوریتم ها را در اختیار شما قرار می دهد.

این الگوریتم نشان می‌دهد که تولید محتوا باید بر‌اساس نیاز و ارزش برای کاربران باشد، نه صرفا برای رتبه‌گیری در گوگل. تمام این تلاش‌ها به منظور بهبود عملکرد جستجو در گوگل و ارائه نتایج دقیقتر و مطابق با نیازهای کاربران است. در سال 2012، گوگل به طور رسمی “به‌روزرسانی الگوریتم وب اسپم” را راه‌اندازی کرد. این به‌روزرسانی به طور خاص هرزنامه‌های لینک و شیوه‌های ساخت لینک دستکاری شده را هدف قرار می‌داد. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم.

آپدیت هسته گوگل (به انگلیسی Core update) اشاره به تغییرات عمده در الگوریتم های جستجوی گوگل دارد که توسط این شرکت و با هدف بهبود کیفیت نتایج جستجو اعمال می شود. این الگوریتم برای کسانی که کسب‌کار محلی دارند و می‌خواهند در نتایج گ.گل هم دیده شوند، بسیار حیاتی است. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دیده شدن در جستجوها، گسترش فهرست کلمات کلیدی و همچنین ردیابی رتبه‌بندی خاص مکان است. وقتی موقعیت مکانی خود را بررسی می‌کنید، همیشه مطمئن شوید که این کار را از مکان مورد نظر و موقعیت هدفت‌تان انجام می‌دهید. شما می‌توانید به صورت دستی بک‌لینک‌های اسپم را پیدا کرده و آنها را حذف کنید و یا از ابزار Disavow گوگل استفاده کنید تا به گوگل بگویید کدام یک از بک‌لینک‌ها را برای وب‌سایت‌تان می‌خواهید . یکی از بهترین راهکارهای گرفتن بکلینک معتبر ساختن اتاق خبر در سایت‌های نیوزروم است.

تولید محتوای منحصر به فرد، لینک سازی اصولی، تعامل با کاربران، ریبسپانسیو بودن سایت، ایجاد تجربه کاربری عالی از مهم‌­ترین مواردی هستند که الگوریتم‌های گوگل به بررسی آن‌ها می­‌باشند. گوگل با استفاده از الگوریتم ‌ها و آپدیت های مختلفی که دارد نکات مهمی را در مورد رتبه دادن به وب ‌سایت ها در نظر می‌گیرد. به‌ طور مثال نوع و کیفیت محتوا، قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا که همان نحوه نمایش وب‌ سایت در موبایل، تبلت، کامپیوتر و دیگر دستگاه ‌ها است، لینک سازی‌ ها و ... تمامی این موارد از نظر گوگل و الگوریتم ‌های آن بسیار مورد اهمیت می‌باشند. در واقع هر  چه موارد ذکر شده با کیفیت بالا تری بررسی شوند از نظر گوگل و موتور های جست و جو بسیار حائز اهمیت بوده و می‌توانند در رتبه ‌بندی وب‌ سایت نقش مثبتی را ایفا کنند .

هدف اصلی این الگوریتم، شناسایی نتیجه دقیق یا مرتبط برای صفحات وب می‌باشد. گوگل برای مقابله با کیورد استافینگ (Keyword Stuffing)، از جریمه‌های مختلفی استفاده می‌کند، زیرا این روش تجربه کاربری را مختل می‌کند و با هدف ارائه نتایج مرتبط و باکیفیت در تضاد است. علت اصلی جریمه گوگل، کاهش رضایت کاربران از محتوای صفحات است که به دلیل تکرار افراطی کلمات کلیدی، غیرطبیعی و آزاردهنده می‌شوند. یادمان باشد یکی از عواقب Keyword Stuffing، جریمه گوگل یا گوگل پنالتی (Google penalty) است. گوگل به‌شدت علیه تکنیک‌های سئو کلاه (Black hat SEO)سیاه مانند کیورد استافینگ عمل می‌کند. زمانی که گوگل متوجه استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی در محتوا شود، ممکن است سایت را جریمه کند.

در 13 ژانویه 2020، ابزار moz توانست تغییرات به شدت گسترده و بزرگی را در سطح وب شناسایی کرده و یک آپدیت هسته دیگر توسط گوگل را شناسایی کند. اما در هر حال شیوع این بیماری در جهان باعث ایجاد تغییرات گسترده در روند و رفتار مخاطبان حین جستجو در اینترنت شد. در این بخش، چند مثال از نحوه عملکرد الگوریتم Passage Ranking را بررسی می‌کنیم. در ادامه چند مثال برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد الگوریتم MUM را قرار داده‌ایم. در ادامه چند مثال از عملکرد الگوریتم spambrain را معرفی می‌کنیم تا با طرز کار جدیدترین الگوریتم‌ های گوگل برای رنک دادن به صفحه‌ها، آنشا شوید. این سایت‌ها اغلب از محتوای ناکارآمد به عنوان منبع ترافیک خود استفاده می‌کردند.

الگوریتم‌هایی مانند Helpful Content و MUM بر اهمیت ارائه محتوای مفید و مرتبط تأکید دارند. در‌حالی‌که Passage Ranking و SpamBrain توانسته‌اند دقت بیشتری را در نمایش بخش‌های خاص و شناسایی محتوای اسپم فراهم کنند. الگوریتم Knowledge Graph به گوگل کمک می‌کند تا روابط پیچیده میان مفاهیم مختلف را درک کرده و نتایج جستجو را دقیق‌تر و جامع‌تر نمایش دهد. برای موفقیت در سئو، سایت‌ها باید بر ایجاد محتوای باکیفیت، بهبود تجربه کاربری و استفاده از داده‌های ساختاریافته تمرکز کنند تا بتوانند با به روز ترین الگوریتم گوگل 2024، هماهنگ شوند. کیورد استافینگ نه تنها برای کاربران تجربه‌ای ناخوشایند به‌وجود می‌آورد، بلکه با توجه به Search Intent یا قصد جستجوی کاربر نیز همخوانی ندارد. گوگل به جای تمرکز بر تعداد کلمات کلیدی، به درک بهتر نیاز کاربران و ارائه محتوای مفید و مرتبط با آن نیازها پرداخته است.

همان‌طور که تا حالا حدس زده‌اید، به این نوع از به‌روزرسانی که معمولاً با افت یا بهبود ناگهانی رتبه خودش را نشان می‌دهد و احتمال بازگشت به جایگاه اولیه 100 درصدی را ندارد، به‌روزرسانی در هسته الگوریتم گوگل یا Core Update می‌گویند. سیستمی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به محتوایی که به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می‌شد، اولویت می‌داد. سیستمی که محتوای سازگارتر با موبایل را در دستگاه‌های تلفن همراه را ترجیح می دهد. این سیستم قادر است اطلاعات را در زبان‌ها و قالب‌های مختلف درک کند تا کامل ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. و چون سبکی که استفاده می‌کنم بر پایه واقعیات سئو و ارائه ارزش به کاربر است.

حجم بسیار زیاد داده، مدیریت نوین می‌طلبد تا همه آنچه کاربر می‌خواهد با رعایت اصل امانت‌داری به دستش برسد. گوگل همه ‌ساله با ابداع الگوریتم‌های جدید سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند. با اینکه گوگل فاکتور تجربه را به دستورالعمل ارزیابی خود اضافه کرده است، اما تاکید دارد شاخص اعتماد (trustworthiness) مهم‌‌ترین شاخص در E-E-A-T به شمار می‌رود. صفحاتی که غیرقابل اعتماد هستند، صرف نظر از اینکه چقدر در آن‌ها تجربه، تخصص یا اعتبار وجود دارد، قطعاً E-E-A-T پایینی دارند. این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند چند کار را با هم انجام دهد. برخلاف سایر الگوریتم‌ها که تسک‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام می‌دهد.

در سال 2025 ، الگوریتم اینستاگرام بر ایجاد تجربیات معنی دار برای کاربران تمرکز کرده است. این افزونه به شما کمک می‌کند که متوجه شوید چقدر از کلمات کلیدی خود استفاده کرده‌اید.در صفحه ویرایش هر پست یا صفحه، به بخش Yoast SEO بروید و تعداد استفاده از کلمات کلیدی را بررسی کنید. به بخش Coverage و Performance مراجعه کنید تا اطلاعاتی در مورد صفحاتی که دچار مشکلات سئو شده‌اند، دریافت کنید. همچنین، در صورت مشاهده افت رتبه یا جریمه‌های احتمالی، به محتوای سایت خود توجه کنید. با وارد کردن URL سایت خود، ابزار شروع به اسکن سایت می‌کند و نتایج را در قالب گزارشی مفصل نمایش می‌دهد. شما می‌توانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آن‌ها را اصلاح کنید.

پس از نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود، آن را در هر صفحه یا پست فعال کنید. Yoast SEO به شما می‌گوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید و در صورت نیاز به کاهش آن‌ها، پیشنهاداتی می‌دهد. در این روش، یک لیست طولانی از کلمات کلیدی در انتهای صفحه یا بخش‌های خاصی از محتوا قرار می‌گیرد، بدون اینکه این کلمات به صورت مفهومی یا کاربردی به هم مرتبط باشند. کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگ‌های کلمه کلیدی (Meta Keywords) به‌طور افراطی تکرار می‌شوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد و توسط گوگل به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شود. در این مطلب قصد داریم عملکرد الگوریتم های گوگل برای سئو را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

این به‌روزرسانی‌ها به طور منظم برای شناسایی و حذف سایت‌هایی که از روش‌های غیرقانونی مانند کیورد استافینگ استفاده می‌کنند، اجرا می‌شود. الگوریتم­ پاندا، پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار، Mobile First Index ،YMYL، رنک برین، کافئین، گورخر و E-A-T از مهم‌ترین الگوریتم­‌های گوگل به شمار می‌روند. همچنین افراد بیشتری به آن وب‌ سایت مراجعه نموده و ترافیک بالایی را دریافت خواهند نمود. به‌ طور کلی هرچه ترافیک وب ‌سایت بیشتر باشد فروش شما نیز افزایش ‌یافته و در نهایت سود بالاتری را کسب خواهید نمود . هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز رسانی می کند، یک قدم به آسان تر کردن و مرتبط تر کردن تجربه جستجو برای کاربران پیش می رود.

این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید. این الگوریتم در ۸ مارس ۲۰۱۷ عرضه شد و برای محتوای تبلیغات محور، مفید است.

گوگل رنک برین یک الگوریتم الهام گرفته شده از مرغ مگس خوار است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. بسیاری از فعالان حوزه سئو معتقدند که این الگوریتم، واکنش کاربران به نتایج جستجو را ارزیابی می‌کند و سپس نتایج را بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کند. به همین دلیل زمانی که یک عبارت خاص را چندین بار سرچ می‌کنید، هر بار نتایج متفاوتی به شما نمایش می‌دهد. رتبه‌بندی نتایج در صفحات جستجو، بر اساس الگوریتم های گوگل در سئو انجام‌ می‌شود. این الگوریتم‌ها در پشت صحنه، مطالب صفحات وب را فیلتر می‌کنند و میزان ارزش و ارتباط آن‌ها با عبارت جستجو شده را می‌سنجند تا بتوانند بهترین و مرتبط‌ترین نتیجه را به کاربران نمایش دهند.

کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. سیستمی که منابع خبری محلی را در صورت مرتبط بودن با پرس و جو نشان می‌دهد. الگوریتم به زبان بسیار ساده؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که ورودی می‌گیرد، محاسبه می‌کند و خروجی می‌دهد. من در صفحه سئو چیست به موضوع الگوریتم تا حدی پرداخته‌ام اما در این قسمت می‌خواهم کمی پایه‌ای‌تر این موضوع را بررسی کنم. انی کنترل تنها برای نظارت والدین و کنترل فرزندان به منظور بهره برداری صحیح از دستگاه های دیجیتال و فضای مجازی مورد استفاده قرار میگیرد.

در این مقاله قصد داریم برخی از به‌روز‌رسانی‌های اصلی الگوریتم‌های گوگل را مورد بحث قرار دهیم تا تغییرات عمده الگوریتم، هدف از وقوع و تأثیر آنها را با جزئیات درک کنید. Google Penguin وظیفه دارد تا وب سایت‌ها را از منظر وجود لینک‌های اسپم و نامرتبط و همچنین لینک‌هایی که دارای انکرتکست‌های بی‌مورد هستند، بررسی کند. از این رو هدف الگوریتم پنگوئن (Google search engine algorithm update)، بررسی وب سایت‌ها از منظر لینک‌سازی‌های غیرطبیعی است. از آن جایی که یکی از اصلی‌ترین اقدامات سئو کلاه سیاه، خریداری گروهی بک لینک، ایجاد مزرعه لینک و PBN است، این الگوریتم وظیفه مقابله با آن را به عهده دارد. با رعایت این نکات و پیگیری تغییرات الگوریتم‌های گوگل، می‌توانید بهبودهای لازم را در سایت خود اعمال کرده و رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید. و با توجه به اینکه 92% جستجوهای انجام شده در دنیای دیجیتال توسط موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود، این نکته برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است که حتماً شانس دیده شدن خود را در این پلتفرم افزایش دهید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/