بررسی خودرو mvm x22 pro 2020-10-23

بررسی خودرو MVM X22 PRO؛ نسخه جدید بهتر شده یا بدتر؟

شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو چیزی حدود ۱۴ ثانیه ذکر شده که قاعدتا پاسخگوی انتظارات خانوادگی خواهد بود. طبق آگهی‌هایی که برای فروش ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای در فضای مجازی منتشر شده، این شاسی بلند در بازار ایران حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد. گفتنی است قیمت کارخانه این خودرو 706 میلیون و 700 هزار تومان بوده که نشان می‌دهد بین قیمت بازار و کارخانه این خودرو اختلاف 93 میلیون و 300 هزار تومانی وجود دارد. چنین اختلاف قیمتی حاکی از آن است که مالکان این خودرو بر خلاف گذشته برای آن قیمت‌های نجومی را تعیین نکردند. کراس اوور مذکور از سال 2016 میلادی به بازارهای جهانی معرفی و سپس عرضه شد و به ایران آمد.

در این رابطه باید بگوییم که هم زمان با ارائه هر طرح فروش، قیمت جدید این محصول هم منتشر می شود. طبق جدیدترین اطلاع رسانی در زمستان ۱۴۰۳، قیمت خودرو x22 پرو برابر ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. نمایندگی خیری 377، نمایندگی مدیران خودرو در کرج است که دارای 3 شعبه فعال در شهر کرج می باشد، در نمایندگی خیری 377، ما با ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای و خدمات VIP سعی داریم تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخش از خرید خودروی مدیران خودرودر کرج برای شما فراهم کنیم. تعهد ما به مشتریان، از جمله تسریع در تحویل خودروها و پشتیبانی 24 ساعته، به شما اطمینان می‌دهد که همیشه در کنار شما هستیم و آماده پاسخگویی به نیازها و پرسش‌های شما هستیم.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ما در خیری 377 تماس بگیرید.

داریا باند ۲ لایت معرفی شد؛ نسل جدید گوشی ایرانی/چینی بازار

حالا مدیران خودرو تصمیم گرفته نسخه دستی ام وی ‌ام X22 پرو  را با همون موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی عرضه کنه. البته این موتور مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و حالا 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه که 11 اسب بخار و 8 نیوتن متر بیشتر از قبله. چری تیگو 3x که در کشور ما با نام ام وی ام X22 شناخته میشه، یکی از کراس اوورهای نسبتاً اقتصادیه بازاره که چند سالی از حضورش در ایران میگذره و تونسته نظر خریدارها رو جلب کنه. در اواسط سال 2020، این ماشین فیس لیفت شد و با نام تیگو 3x پلاس راهی بازار چین شد. این نسخه جدید در ایران با نام ام وی ام X22 پرو (mvm x22 pro mt) و با موتوری متفاوت از نسخه قبلی عرضه شد. حالا هم مدیران خودرو تصمیم به عرضه X22 پرو mt با گیربکس دستی و همون موتور تنفس طبیعی نسخه قبل از فیس لیفت گرفته که قصد داریم به‌طور کامل اون رو بررسی کنیم.

دیزاین کلی کابین مشابه با نسخه اتوماتیک اجرا شده و تنها چند آپشن را نسبت به نسخه اتوماتیک کمتر دارد. طراحی کابین و کیفیت مواد اولیه بکار رفته در بخش داشبورد و کنسول میانی نسبت به نسخه دنده ای قبلی چند پله ای بهتر شده است. قوای محرکه X22 pro MT یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶سوپاپ است نهایت قدرت ۱۱۶اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را به وسیله گیربکس ۵ سرعته دنده دستی به چهار جلو منتقل می کند. عملکرد فرمان کمکی برقی X22 پرو دنده ای خوب و مناسب است و راحتی خوبی را به راننده می دهد. همچنین حرکت های عرضی این خودرو تا حد قابل توجهی به صورت مکانیکی خنثی می شوند و گاهی سیستم کنترل پایداری الکتریکی به کمک می آید.

همچنین به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده اما همچنان در سرعت‌های بالا بادی‌رول و تکان‌های جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز می‌تواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینان‌بخش برآورد شود. در نگاه اول شاخص‌ترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر می‌رسد از برخی محصولات کره‌ای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بین‌المللی به عاریت گرفته شده باشد. چراغ‌های دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغ‌های اصلی را گرفته و در پی آن چراغ‌های اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود. بنابراین متقاضیان خرید خودرو x22، باید از زمان طرح های فروش این محصول توسط مدیران خودرو اطلاع داشته باشند.

از سوی دیگر، X33 Cross با ابعاد مشابه، شامل طول 4200 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاع 1570 میلی‌متر، فضای مشابهی را در اختیار قرار می‌دهد. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. لاستیک های این وسیله نقلیه از سایز 16 اینج تشکیل شده است که در نظر برخی از مشتریان جالب به نظر نمی رسد. رنگ این قسمت نرم مانند متمایز از رنگ جلوی داشبورد بوده و باعث جلوه دو چندان آن نیز شده است.

سیستم تعلیق مک فرسون در جلو به همراه سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب نیز قدرت چندانی برای دفع حرکات کابین در مانورهای ناگهانی ندارند و بایستی هنگام گذر از پیچ‌ها با این خودرو مدارا کنید. با این حال اگر سطح انتظارات شما از ام وی ام X22 پرو در حد یک هاچ‌بک کراس اقتصادی باشد، این خودرو می‌تواند در حد توان خود نیازهای شما را برطرف کند. مطابق شنیده‌ها و حدس و گمان‌ها، قیمت تقریبی ام وی ام X22 پرو در بازار حدود 550 میلیون تومان خواهد بود. امروزه و به دلیل بازگشت تحریم‌ها بسیاری از این رقبا حذف شده‌اند و تنها جک S3 در بازی باقی مانده است.

با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور 3X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابان‌های کشور ما شود. چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬‌ رقم مناسبی محسوب می‌شود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب می‌شود. تجربه رانندگی، مشخصات فنی، آپشن ها و ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 پرو را می‌توانید در ادامه این مطلب مشاهده فرمایید. نسخه اکسلنت PRO ماشین ام وی ام X22 در اردیبهشت ماه امسال از بهایی برابر با ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد برخوردار بوده است. این در حالی است که این خودرو در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (آذر ۱۴۰۱) بهایی برابر با ۷۱۳ میلیون تومان دارد.

اما با کمی دقت بیشتر می‌توان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشان‌دهنده‌های جدید، بزرگ‌تر شدن نمایشگر سیستم اینفوتینمنت، بازنگری در چیدمان دکمه‌های کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و همچنین دریچه‌های سیستم تهویه را کشف کرد. از سوی دیگر جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا (اذر 1400) ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب شرکت‌هایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور می‌توانند قیمت‌های دلخواه خود را به بازار دیکته کنند. این شرایط احتمالا تا قبل از عرضه رسمی نسخه هاچ بک شاهین (آریا)‌ به عنوان یک خودرو کراس داخلی یا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۰۸ در سال آینده ادامه خواهد داشت. البته ذات گیربکس‌های سی وی تی با شتابگیری مهیج چندان تناسبی ندارد و شما هم نباید انتظار عملکردی در حد انواع دوکلاچه و یا اتوماتیک مجهز به تورک کانورتور از این جعبه دنده داشته باشید.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

محصولات چری شامل 4 محصول به نام های تیکو3، تیگو 2، تیگو5 و 7 می باشد، در حال حاضر تیگو3 که همان خودروی ام وی ام ما نام دارد طرفداران بیشتری داشته که با توجه به تحقیقات انجام شده علت محبوبیت آن قیمتی مناسب در برابر کارایی بالا آن است. چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع  چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است.

ام وی ام ایکس 22 پرو MT دنده ای تنها کراس اوور ساب کامپکت صفر کیلومتر موجود با گیربکس دستی بوده که نسبت به نسل قبلی تفاوت های زیادی داشته است. در ادامه به تست و بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای MT (ام وی ام X22 پرو دنده ای MT) پرداخته ایم. شاید با خود بگویید که این همان  موتور نصب شده بر روی ام وی ام x22 است اما با اینکه این موتور از لحاظ اعداد و ارقام شبیه به ام وی ام X22 است اما قدرت و گشتاور نهایی بیشتری را تولید می کند. از نکات مثبت ام وی ام ایکس ۲۲ دنده ای می توانیم به هماهنگی خوب میان موتور و گیربکس اشاره کنیم.سیستم تعلیق جلو آن از نوع مک فرسون است و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی  بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را فراهم می کند. دامنه تغییرات در داخل کابین چری 3X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می‌شود.

باید گفت که این خودرو پایداری بهتری از ام وی ام ۳۱۵ دارد، اما همچنان در بحث هندلینگ زیاد ایده آل رفتار نمی کند. اما به خاطر ساختار سیستم تعلیق عقب، تا حدی ضربه ها از جاده به سرنشینان عقب منتقل می شود. شنبه هفته جاری مدیران خودرو برنامه‌ای برای تست درایو مدل فیس لیفت ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را در پیست آزادی تهران ترتیب داده بود که نوشته حاضر نیز حاصل اولین تجربه رانندگی با این خودرو است که در نخسه فیس لیفت به موتور و گیربکس متفاوت و جدیدی مجهز است. آذر ماه سال گذشته مدیران خودرو MVM X22 PRO را به شکل رسمی معرفی و قیمت نهایی آن را برای نخستین بار اعلام کرد.

البته از نظرات سورنا و دفاعی که دارن از این ماشین میکنن و جواب هر کسی که بد گفته رو میدن مشخصه مصرف کننده نیستن. درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. MVM X22 Pro MT با طول 4200 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاع 1570 میلی‌متر، فضای کافی برای سرنشینان و بار فراهم می‌آورد.

در مقابل، X33 Cross دارای کیسه‌های هوا و سیستم ضد سرقت است که امنیت خوبی را تضمین می‌کند. نوار های پلاستیکی مقاوم و مشکی رنگ از سپر جلو تا عقب امتداد یافته است که هم می توانند به عنوان یک ضربه گیر عمل کند و هم زیبایی بیرون ماشین را بیافزاید. خودرو ام وی ام در نگاه اول مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد که همین عاملی بر افزایش خریداران شده است.

این خودرو محبوب ساخت کشور چین می باشد و به برند چری تعلق دارد، نام اصلی این وسیله نقلیه تیگو است. خودرو ام وی امx22  چندین سال است جز خودرو های پر طرفدار ایران محسوب می شود و افراد بسیاری از آن استقبال کرده اند. به هیچ عنوان خریدش عاقلانه نیست .هر کی گفته خوبه دلال این خودروی چینی هست یک کراس آور بسیار ضعیف چینی هست دیگه .

جهت مقایسه بیان می کنیم که ام وی ام X22 پرو دنده ای MT نسبت به نسل قبل 11 اسب بخار قدرت بیشتر و 8 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند. مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی در شرایط تست با کولر روشن و دو سرنشین در حدود 7 لیتر بود و در حالت رانندگی پرفشار هم مصرف سوخت این خودرو از 8.5 لیتر فراتر نرفت. قوای محرکه X22 pro یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری است و گیربکس آن از نوع ۹ سرعته CVT می باشد اما در نسخه X22 PRO MT قوای محرکه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو تیپ IE اتوماتیک در مقطع کنونی با قیمت 870 میلیون تومان از درب کارخانه به مشتریان ارائه می‌شود. در این محدوده قیمتی، یکی از معدود رقبای صفرکیلومتر این خودرو را باید جک S3 کرمان موتور دانست که با کمی اختلاف رسماً 910 میلیون تومان قیمت خورده است. این کراس اوور مدیران خودرو برای کسانی که به دنبال یک کراس اوور در این محدوده قیمتی با امکانات قابل قبول، چهره جدیدتر و مصرف بهینه سوخت هستند می‌تواند گزینه‌ای راضی‌کننده باشد. پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام X22 پرو اکنون 98 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به واسطه بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای پایین در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو حدود 8.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و شتاب صفر تا صد رسمی آن نیز 14.2 ثانیه اعلام شده است. ام وی ام X22 پرو همانند بسیاری دیگر از هاچ‌بک کراس‌ها یک خودرو اقتصادی و مناسب برای مصارف روزمره است و نباید انتظار یک خودرو اسپرت را از آن داشته باشید.

سدان‌ و کوپه‌های 8 سیلندری که دنیای خودرو را دگرگون کردند

در حال که نسخه اصلی ام وی ام X22 با نیم نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند. این قدرت شاید در نظر برخی از افراد مناسب نباشد اما با توجه به قیمت مناسب این کارایی قابل قبول می باشد. دوربین دنده عقب، نمایشگر دیجیتالی برای دادن اطلاع از وضعیت خودرو از دیگر اپشن های این وسیله محسوب می شود. همانطور که می دانید،امروزه انواع متفاوتی از خودرو ها توسط شرکت های گوناگون طراحی و تولید گردیده اند که از محبوب ترین آن ها می توان به خودروی mvm اشاره نمود.

بررسی و مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه خودروی MVM X22 Pro MT و X33 Cross

جلوپنجره جدید محصولات تیگو  موسوم به طرح کهکشانی در نمای جلو ام وی ام X22 پرو به چشم می‌خورد  که دقیقا مشابه آنچه بوده که در تیگو هفت پرو و تیگو هشت پرو به کار رفته است و ظاهر این خودرو را به محصولات رده بالاتر این کمپانی نزدیک کرده است. چراغ ‌های اصلی نیز مشابه با ترند این روزهای صنعت خودروسازی به دو طرف سپر منتقل شده‌ اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها نقش چراغ روشنایی در روز را ایفا می‌کنند و چهره ای بسیار تهاجمی و جذاب به این خودرو بخشیده اند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید محصولات ام وی ام با کارشناسان ما در نمایندگی مدیران خودرو در کرج نمایندگی 377 خیری تماس بگیرید. ام وی ام x22 پرو در حال حاضر تنها با یک تیپ به بازار معرفی شده است، از این رو بررسی آپشن های ام وی ام x22 پرو برای مشتریان چندان دشوار نخواهد بود.

در این جا نحوه ورود به سامانه فروش آنلاین شرکت مدیران خودرو و ثبت سفارش x22 از طریق آن را توضیح دادیم. هم چنین، شرایط فروش اقساطی و قیمت کارخانه و بازار x22 این محصول را بررسی کردیم. در دنیای خودروها، انتخاب یک مدل مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربه رانندگی و راحتی شما داشته باشد. در بررسی و مقایسه خودروی MVM X22 Pro MT و X33 Cross که هر دو از مدل‌های برجسته شرکت مدیران خودروهستند که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود در بازار ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند، به نکات قابل توجهی برخورد می کنیم. در این مقاله به بررسی و مقایسه دقیق این دو خودرو از جنبه‌های مختلف خواهیم پرداخت، به این ترتیب ما در خیری 377 نمایندگی مدیران خودرو در کرج به شما در انتخاب خودرو مناسب کمک می کنیم. این خودرو در رده کراس اوورهای اقتصادی و شهری قرار می گیرد و نباید از آن توقع سواری پرهیجان، شتاب بسیار بالا و عملکرد خیره کننده را داشت.

طراحان برای زیبا تر جلوه دادن داخل خودرو از نوار دوزی های نارنجی استفاده کرده اند که هماهنگی جالبی ایجاد کرده است، این نوار های نارنجی در قسمت های دیگر مانند تودری، دنده و غیره استفاده شده است. نکته قابل توجه در این خودرو داشتن فضای نرم در درب خودرو برای راحتی بازو افراد می باشد، این عامل باعث شده تا شما در حین رانندگی خسته نشده و احساس کسالت نداشته باشید. تولید کنندگان به هنگام تست خودرو ام وی ام اطلاع داده اند که این وسیله برای دور زدن کامل به مکانی دایره ای شکل به شعاعی 5.25 متر احتیاج دارد. یکی از دلایل محبوبیت این خودرو ابعاد مناسب و متعادل آن است که نه می توان آن را جز وسایل بزرگ و نه خیلی کوچک نام برد.

اولین تجربه رانندگی با ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو [به روز رسانی ] - آبان  1400

مثل بیرون، در داخل MVM X22 MT هم تغییر خاصی با نسخه اتوماتیک به چشم نمیخوره و بزرگ‌تر تفاوت همون جایگزینی دسته‌دنده اتوماتیک با دستیه. ازجمله ویژگی‌های قابل‌توجه در داخل ام وی ‌ام X22 پرو  میشه به غربیلک فرمان D شکل، تودوزی دورنگ مشکی و قهوه‌ای، طرح فیبر کربن روی داشبورد به همراه تزئینات مشکی براق در اطراف نمایشگر و دریچه‌های تهویه مرکزی و صفحه‌نمایش لمسی 9 اینچی اشاره کرد. درمجموع، کابین X22 برای یک کراس اوور اقتصادی قابل‌قبوله و با توجه به کلاس خودرو، نسبتاً جادار به نظر میرسه. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزان‌قیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند. ایکس ۲۲ طی این سال‌ها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است. اما حالا با عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری هم دست‌ودلش لرزیده و تصمیم گرفته تا تیگو ۳X پلاس را با نام ام وی ام ایکس ۲۲ پرو به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند.

طراحی و تریم داخلی ام وی ام ایکس 22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متحول شده و با طرحی راننده محور و بهره گیری از برخی عناصر مشابه با سدان آریزو ۵ و ۶ (مانند غربیلک فرمان و دسته دنده)، حس خوشایند تری را نسبت به قبل به راننده و سرنشینان منتقل می کند. سیستم مالتی مدیای خودرو تغییر کرده و بزرگ تر شده است و همین 9 اینچی شده مالتی میدا سبب حذف برخی از کلیدهای فیزیکی شده است. فرمان با طرح D شکل مشابه با سایر محصولات روزِ کمپانی نیز تکمیل کننده تغییرات کابین ایکس 22 پرو است.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو بررسی X22 PRO + ویدیو

در بخش میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی 9 اینچی به جای نمایشگر 8 اینچی نسل قبلی داخل یک قاب مشکی پیانویی نصب شده است. داشبورد از جنس پلاستیک نسبتا خشک ساخته شده، اما خوشبختانه جنس آن خشک خشک نیست و به نسبت به کراس اوور اقتصادی کیفیت قابل قبولی دارد. ام وی ام ایکس 22 نسخه پرو از یک پیشرانه کم‌حجم 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ برای تامین قوای محرکه خود بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر را دارد که نیرو محرکه تولیدشده توسط آن به واسطه یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی وی تی 9 سرعته (مصنوعی) به محور جلو ارسال می‌شود. پیش از این، در ایکس 22 یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی به کار رفته بود که 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این خودرو به دلیل قیمت مناسب، شرایط فروش منعطف و عرضه انبوه توانست در بازار ایران جایگاه مناسبی برای خود مهیا کند، جایگاهی که بدون وجود آپشن ‌های ام وی ام x22 قابل دسترسی نبود.

اولین بار این خودرو در سال ۲۰۱۶ میلادی برای رقابت با هاچبک کراس‌های بازار و کراس های کامپکت و با هدف جذب رنج سنی جوان به مارکت های هدف کمپانی مادر عرضه شد. حال مدیران خودرو پس از پنج سال عرضه و فروش 50 هزار دستگاه ایکس 22 در بازار ایران، اقدام به فیس لیفت سنگین این خودرو کرده و تغییرات ظاهری و کابین عمقی به همراه ارتقا سطح تکنولوژی در ایکس 22 پرو اعمال کرده است. ضمن اینکه پیشرانه و گیربکس جدید و مدرنتری برای این نسخه جدید ایکس 22 نصب شده است.

این گونه می توانید با بررسی بخشنامه، از شرایط فروش و قیمت x22 پرو اقساطی و نقدی مطلع شوند. پیشرانه ایکس 22  پرو از نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به نسخه یک لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر تغییر یافته است. همچنین جعبه دنده خودرو نیز از نوع ۴ سرعته اتوماتیک به نمونه CVT اتوماتیک با امکان تعویض مصنوعی ۹ دنده تغییر یافته است. در واقع با وجود اینکه ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای موتور خیلی قدرتمندی ندارد و توان آن در حد سایر رقباست، اما به حدی موتور و گیربکس با یکدیگر هماهنگ هستند که در بیشتر شرایط موضوعی به نام دنده مرده در این خودرو وجود ندارد. به عنوان مثال در شرایطی که در جاده کوهستانی و شیب مثبت با کولر روشن و دو سرنشین و مقداری بار در صندوق عقب در حرکت بودیم، در سرعت 40 کیلومتر بر ساعت و دنده سه هیچ فشاری به خودرو وارد نمی شد و موتور ناک نمی زد. نمای عقب ام وی ام X22 پرو MT به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و شاهد تغییرات زیادی نیستیم.

از نظر مشخصات فنی، این ام وی ام ایکس 22 ام تی است که پیروز میدان خواهد شد؛ چرا که مجهز به پیشرانه‌ای کم‌استهلاک است و حجم بیشتری نیز دارد. X33 Cross  با طراحی جلوپنجره کوانتومی، رینگ‌های بزرگ 17 اینچی، و اسپویلر جدید، به‌خوبی به‌عنوان خودرویی مدرن و اسپرت معرفی می‌شود. ویژگی‌های همچون بدنه دو رنگ و روکش صندلی چرم نیز به جنبه‌های لوکس و جذاب خودرو افزوده است. در بخش ایمنی، MVM X22 Pro MT با بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته‌ای نظیر ESP، TCS و دوربین 360 درجه، سطح بالاتری از امنیت را ارائه می‌دهد.

چینی‌ها فیس لیفت‌های جذابی راهی بازار می‌کنند و تغییرات محصولات آنها در این زمینه محدود به اضافه شدن چند آپشن ساده یا چراغ‌های جلو و عقب خودرو نمی‌شود. ام وی ام ایکس 22 پرو دنده‌ای به لحاظ نسل قبلی خود و از نظر فنی دچار دگرگونی‌های بسیاری شده است. همان‌طور که اشاره شد، مدیران خودرو در سال 1401 تیپ جدیدی با نام IE را جایگزین تیپ اکسلنت قبلی کرد و یکی از سوالات متداول درباره این کراس اوور به همین تفاوت های بین تیپ اکسلنت و ie بر می‌گردد. تیپ جدید IE در زمینه طراحی یا مشخصات فنی تفاوتی با تیپ قبلی ندارد و صرفاً امکانات بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است. گرمکن صندلی جلو، ورود و استارت بدون کلید و آینه‌های بغل تاشو برقی که پیش‌تر در لیست امکانات مشاهده کردید، امکانات اضافه شده به تیپ IE ایکس 22 پرو هستند.

این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد. آنطور که این سایت ادعا می‌کند نسخه جدید با نام 3X پلاس راهی بازار خواهد شد. تصاویر موجود نشان می‌دهند در طراحی این نسخه چری نگاهی دقیق به محصولات اخیر هیوندای به ویژه مدل‌های کونا و سانتافه داشته، چرا که دماغه خودرو به وضوح کراس‌اوورهای مذکور را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که مجموعه مدیران خودرو طرح فروش خودروهای مونتاژی جدیدش را به دو صورت نقد و اقساط برگزار می‌کند و متقاضیان ثبت نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه نمایند.

اعداد و ارقام مصرف سوخت ام وی ام x22 پرو تاکنون به صورت رسمی منتشر نشده‌اند، با این حال انتظار می‌رود عملکرد نسخه پرو در مصرف بنزین کارآمدتر از نسخه قبلی باشد. چری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین خودروسازان چینی، محصولات موفق بسیاری را در کارنامه دارد. یکی از این محصولات چری تیگو 3 است، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام X33 شناخته می‌شود و تاکنون شاهد عرضه چند نسل از آن به بازار ایران بوده‌ایم. فروش انبوه تیگو 3 شرکت چری را متقاعد کرد تا نسخه‌ای ارزان‌تر و اسپرت‌تر از آن را به بازار عرضه کند، خودرویی که محبوب جوانان باشد و البته قابلیت رقابت با دیگر هاچ‌بک‌ کراس‌های بازار نظیر لیفان X50 یا دانگ فنگ H30 کراس را داشته باشد. خودرویی که در برخی بازارها نظیر برزیل و فیلیپین با نام چری تیگو 2 شناخته می‌شود و در کشورمان نیز ام وی ام X22 نام گرفت.

مقایسه ام وی ام X22 معمولی و X22 پرو MT

برای تعلیق هم در نواحی جلو و عقب به ترتیب سیستم مک فرسون و میله پیچشی استفاده شده است. در این فیس لیفت صرفاً نمای جلو تغییر محسوسی را تجربه کرده و نمای کناری و عقب همچنان دست‌نخورده مانده‌اند. هرچند از یک فیس لیفت نمی‌توان توقع ایجاد تغییری اساسی در طراحی داشت، طراحی ناحیه عقب این شاسی بلند چینی به نوعی ناهماهنگ با ناحیه جلو به نظر می‌رسد و حداقل نیاز به بازنگری‌هایی جزئی در آن وجود دارد.

همراه مکانیک؛ هم‌راه خرید، هم‌راه فروش

از جمله تفاوت های ایکس 22 پرو دنده ای با اتوماتیک می توان به موتور و گیربکس متفاوت آن اشاره کرد. نسخه اتوماتیک دارای موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس اتوماتیک CVT است. اما نسخه دنده ای موتور 1.5 لیتری 116 اسب بخاری با 143 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن‌ وقت نمی‌توان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیت‌های این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب می‌آیند. اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم می‌توان در رده نکات منفی این خودرو دسته‌بندی کرد.

همانطور که گفته شد قیمت این خودرو در مقابل دیگر محصولات مشابه مناسب بوده و می تواند وسیله ای مناسب و با کارایی بالا برای همه افراد جامعه نیز باشد. قطعاتی نقره ای در گوشه سپر جلو قرار گرفته و به همراه چراغ های مه شکن به زیبایی نمای جلوی ماشین دامن زده است. این محدودیت ممکن است برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که نیاز به فضای بار بیشتری دارند، چالش‌برانگیز باشد. MVM X22 Pro با الهام از مدل‌های کره‌ای نظیر هیوندای کونا، طراحی مدرن و جذابی دارد.

این گیربکس پیش از این در چری آریزو 6 و چری آریزو 5 جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شاخصه‌های تاثیرگذار بر بازار چه روندی را در آینده طی می‌کنند تا آن‌وقت بتوان به طرزی دقیق در مورد آینده ایکس۲۲پرو و همچنین شرایط بازار آن در کشور اظهارنظر کرد. بیشتر که وارد جزئیات طراحی شویم، اول از همه در نمای جلو جلوپنجره بزرگ کهکشانی با چینش چراغ‌ها باعث جلب توجه‌اند. در دماغه این شاسی بلند همان جلوپنجره اصطلاحاً کهکشانی چری به چشم می‌خورد که به اشکال مختلف در محصولات امروزی آن مثل تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس پیاده‌سازی شده است. چراغ‌ها هم به‌شکل دو قسمته طراحی شده‌اند؛ بخش بالایی را دی‌لایت‌های باریک به خود اختصاص داده‌اند و بخش پایینی را چراغ‌های اصلی. این سبک و سیاق طراحی را از کراس اوورهایی مثل جک/سهول K7 که در ایران با نام کی ام سی کی 7 عرضه می‌شود دیده‌ایم.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با آپشن های ام وی ام X22 پرو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا ویدئو زیر را تماشا کنید. با نگاهی به نمای جانبی و عقب X22 و X22 PRO هیچ‌گونه تغییر ملموسی را مشاهده نخواهید کرد. البته اگر از کنار رینگ‌های ۱۶ اینچی X22 PRO که طراحی زیباتری دارند، عبور کنید. ام وی ام X22 پرو را می توان در نسخه دنده ای رقیب رنو ساندرو استپ وی، ام وی ام X22 دنده ای قدیمی، پژو 207i پانوراما دنده ای و… دانست. همچنین نمونه اتوماتیک این خودرو با محصولاتی چون بک X3 پرو و جک S3 رقابت می کند.

این موتور با گیربکس CVT جفت شده است که عملکرد بهینه و مصرف سوخت کم را تضمین می‌کند. شرکت مدیران خودرو سرانجام نخستین سری از شاسی بلند ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای را به دست مشتریان رساند. در همین راستا فعالان بازار در آگهی‌های فروش خود، قیمت این خودرو را در بازار نیز تعیین کردند. در ادامه ضمن بررسی اختلاف قیمت MVM X22 Pro MT در بازار و کارخانه، با مشخصات فنی و امکانات آن نیز آشنا خواهیم شد. سوار ماشین X22 PRO که می‌شوید نیز با تغییرات قابل توجهی نسبت به ایکس ۲۲ روبه‌رو می‌شوید.

چندین قسمت مانند داخل در، زیر داشبورد و غیره برای قرار دادن وسایل ریز تعبیه شده است که می تواند در مسافرت ها بسیار کارآمد نیز باشد. در این خودرو گوشی های هوشمند می تواند به وسیله بلوتوث به نمایشگر متصل شده و کاربردی متنوع برای سرنشینان ایجاد نماید. قسمت داشبورد از پلاستیک های فشرده و محکم تولید شده است و برای زیبا تر شدن آن از تکه های با طرح فیبر کربن مزین گردیده، همین عامل باعث شده تا به هنگام نشستن در این وسیله نقلیه احساس رضایت و خرسندی به افراد دست بدهد.

نسخه دستی X22 پرو ام تی در ظاهر تفاوت خاصی با نسخه اتوماتیک نداره و اینجا هم شاهد همون چهره هستیم. در فیس لیفت سال 2022، چری قسمت دماغه این ماشین رو کاملاً بازطراحی کرده و با استفاده از چراغ‌های دوقسمتی، نمایی مشابه هیوندای کونا ایجاد کرد. بین این چراغ‌های جدید هم جلوپنجره شش‌ضلعی کرومی قرار گرفته که الگوی موسوم به کهکشانی مشابه محصولات گرون‌تر چری مثل تیگو 7 و تیگو 8 داره. این طراحی با وجود گذشت حدود سه سال و همین‌طور پوست‌اندازی مداوم خودروهای چینی هنوزم مدرن به نظر میرسه. پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام ایکس پرو قادر به تولید ۱۰۲ اسب ‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بوده و به لطف بهره ‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای حدود ۱۵۰۰ در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس 22 پرو نیز عددی در حدود 5.8 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

{

بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو

|}

اکنون نسخه جدید این خودرو نیز آماده است تا در بازاری که از رقبا خالی شده است، موفقیت‌های بیشتری کسب کند. همچنین انتظار می‌رود آپشن های ام وی ام x22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی بهتر و بیشتر شده باشند. هرچند در آینده احتمالا رهام (نسخه هاچ بک و کراس از شاهین سایپا) نیز در همین کلاس عرضه خواهد شد.

{

تغییرات و قابلیت های جدید ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو

|}

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

بخش زیادی از پروفیل جلو را جلوپنجره موسوم به کهکشانی مانند این خودرو احاطه کرده که نقطه های کرومی داخل آن را می تواند ستاره های موجود در کهکشان دانست. مدیران خودرو هنوز قیمت X22 Pro MT رو اعلام نکرده ولی میدونیم که قطعاً ارزون‌تر از نسخه اتوماتیک خواهد بود. قیمت X22 پرو اتوماتیک در حال حاضر 870 میلیون تومنه و بنابراین نسخه دستی با قیمت ارزون‌تر میتونه به رقیبی جدی برای پژو 207 تبدیل بشه.


فروش خودرو mvm